Elektrisch rijden zelf regelen
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Lijkt me voor de 'power' voor de ventilator. Ik heb natuurlijk even naar de datasheet gekeken. Bijvoorbeeld de Sydney stelt 3,8 kW te kunnen verwarmen en heeft daar bij 12V 4,2A nodig (dat is 50 Watt voor het fannetje); ik neem dus aan dat 'echte' warmte ergens anders (koelwater ofzo?) vandaan moet komen. Dit systeem is ontworpen voor 12V auto's; die (start)accu's gaan dat natuurlijk nooit redden. 3800 watt bij 12V = ruim 300A! Dat gaat niet lukken (langer dan enige tientallen seconden) uit een normale startaccu.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Mijn auto start ook altijd op benzine, maar dit duurt hooguit een half minuutje. Wat frappant is: het scherm geeft aan dat er reeds op de accu wordt gereden, terwijl de motor nog draait. Dit duurt dan nog een seconde of 10-15.jeroenski schreef:Aangezien de auto de eerste kilometers start op benzine en ik veel korte afstanden, minder dan 10 km, rij haal ik 1 op 14. Niet echt indrukwekkend. .
Op korte afstanden (vandaag 2 x 6 kilometer) is mijn verbruik 0,5 l/100 km.
Die 1 op 14 is m.i. merkwaardig hoog.
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Voor comfort heb je best wel wat centen over (anders had je een Panda gereden) en dan krentenwegen over een oplossing die extra comfort brengt en zichzelf in 10 jaar goeddeels terugverdient?berg128 schreef:Een echte standkachel lijkt mij een relatief dure oplossing en bovendien is een kosten/baten analyse moeilijk te maken
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Is op zich wel waar, maar ik heb er geen probleem mee gewoon een poos benzine te verstoken als het moet. Ik bedoel de ICE is een kostenloze Eberspächer die gelijk stroom levert voor tractie of lading.
Nee , het is bij mij alleen maar dat kleine beetje verwarming/ventilatie wat je nodig hebt om de ICE net niet te hoeven te gebruiken en daardoor ook niet het hele jaar nodig denk ik.
Oh ja, ik blijf een beetje een Zeeuw hè
Nee , het is bij mij alleen maar dat kleine beetje verwarming/ventilatie wat je nodig hebt om de ICE net niet te hoeven te gebruiken en daardoor ook niet het hele jaar nodig denk ik.
Oh ja, ik blijf een beetje een Zeeuw hè
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Klopt (helaas). Motor moet aan. Geen oplossing dus. Dan hou je zo'n ding(etje) over:sigmasailor schreef:Lijkt me voor de 'power' voor de ventilator. Ik heb natuurlijk even naar de datasheet gekeken. Bijvoorbeeld de Sydney stelt 3,8 kW te kunnen verwarmen en heeft daar bij 12V 4,2A nodig (dat is 50 Watt voor het fannetje); ik neem dus aan dat 'echte' warmte ergens anders (koelwater ofzo?) vandaan moet komen. Dit systeem is ontworpen voor 12V auto's; die (start)accu's gaan dat natuurlijk nooit redden. 3800 watt bij 12V = ruim 300A! Dat gaat niet lukken (langer dan enige tientallen seconden) uit een normale startaccu.
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/033 ... -en-aircos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Misschien is deze beter. In ieder geval meer watt (200 ipv 150)
http://www.heuts.nl/shop/auto-heater-12v
http://www.heuts.nl/shop/auto-heater-12v
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Ik heb jaren geleden eens van die opzetdingen moeten gebruiken om er alleen maar achter te komen dat het goedkope rommel was die het een week of twee deed en na vier weken in de kliko lag.
Iemand ervaring met de huidige generatie hiervan?
Iemand ervaring met de huidige generatie hiervan?
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
- Locatie: Omgeving Groningen
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Niet veel beter denk ik, alle waar naar z'n geld.berg128 schreef:Ik heb jaren geleden eens van die opzetdingen moeten gebruiken om er alleen maar achter te komen dat het goedkope rommel was die het een week of twee deed en na vier weken in de kliko lag.
Iemand ervaring met de huidige generatie hiervan?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Gaat echt helpen die 150 of 200 watt. Ze zullen vooral herrie maken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Klopt als een bus, je verlies voor het glas is 5,7W(m2.K) als het buiten 0 graden is dan heb je net genoeg capaciteit om het verlies van een zijruitje te compenseren
Laatst gewijzigd door Jos op 09 jan 2014, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Was ik al bang voor Ze krijgen ook geen hoge ratings helaas. Of weet iemand een betere?
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Praktisch gezien is er alleen een oplossing mogelijk met zo'n Webasto standverwarming (of een ander merk) die benzine verstookt; op 12V auto elektra gaat dit gewoon niet lukken. Je eigen ICE kan dat eigenlijk net zo goed. De voortstuwings accu gebruiken zou ik nooit doen (al was het maar om garantie gedoe te voortkomen).
Het enige alternatief wat ik nog kan bedenken is een elektrische straalkachel van 2 of 3 kW (zoiets heb je helaas echt nodig) die je thuis aan een stopcontact hangt. Zou ik liever ook niet doen (brandgevaar enzo).
Ik wilde net iets achteruit pakken en moest mijn auto iets naar voor rijden (ik probeer mijn klep zo lang mogelijk heel te houden). De rem eraf (P) lukt alleen bij 'ready'; daarbij startte de ICE, jammer maar niets aan te doen.
Het enige alternatief wat ik nog kan bedenken is een elektrische straalkachel van 2 of 3 kW (zoiets heb je helaas echt nodig) die je thuis aan een stopcontact hangt. Zou ik liever ook niet doen (brandgevaar enzo).
Ik wilde net iets achteruit pakken en moest mijn auto iets naar voor rijden (ik probeer mijn klep zo lang mogelijk heel te houden). De rem eraf (P) lukt alleen bij 'ready'; daarbij startte de ICE, jammer maar niets aan te doen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Tijdens het zoeken kwam ik wel een handleiding tegen om een broodrooster om te bouwen naar 12 V....
Maar zonder gekheid, defrosten mag bij mij gerust de motor aan, maar alleen een beetje tegen nieuwe condens hoeft toch niet superveel te gebruiken of veel actieradius te kosten?
Ik blijf op zoek....
Maar zonder gekheid, defrosten mag bij mij gerust de motor aan, maar alleen een beetje tegen nieuwe condens hoeft toch niet superveel te gebruiken of veel actieradius te kosten?
Ik blijf op zoek....
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Ik hoop dat Mitsubishi zelf nog komt met een standkachel als optie. Bij de Buisiness en Executive edities zit ook geen standkachel. Vreemd want hierdoor rijdt de auto wel zuiniger en dus minder uitstoot en dus beter voor milieu. En daar heeft Mitsubishi toch die auto voor gemaakt? EIgenlijk vind ik het best wel vreemd dat het er standaard niet in zit.
Net als electrisch verwarmde stoel. Hoef je de kachel niet aan te doen als het net iets te koud is.
De rest van het Instyle pakket vind ik niet zo belangrijk. Het zijn deze twee dingen die ik net mis. Nu dan deze paar maanden.
Net als electrisch verwarmde stoel. Hoef je de kachel niet aan te doen als het net iets te koud is.
De rest van het Instyle pakket vind ik niet zo belangrijk. Het zijn deze twee dingen die ik net mis. Nu dan deze paar maanden.
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
De FCM die er voor zorgt dat je (bijna) niet op je voorganger kan botsen had ik ook wel willen hebben...
Ik heb al gedacht en misschien al zelfs hier geopperd dat de rij-eigenschappen van de Intense+ en Executive wezenlijk anders zijn als van de Instyle modellen. Ik zou het zeer op prijs stellen als Mitsubishi daar oog voor had en met een spijtoptie/coulanceregeling (hoeft niet gratis!) zou komen waarbij de elektrische kachel alsnog kan worden geplaatst, omdat dit zowel het rijden op benzine voorkomt (dus het voorspelde verbruik haalt) als ook en dan pas de elektrisch rijden mogelijkheden met de bijbehorende lage uitstoot mogelijk maakt die in de produktspecificaties zijn beloofd.
Ik heb al gedacht en misschien al zelfs hier geopperd dat de rij-eigenschappen van de Intense+ en Executive wezenlijk anders zijn als van de Instyle modellen. Ik zou het zeer op prijs stellen als Mitsubishi daar oog voor had en met een spijtoptie/coulanceregeling (hoeft niet gratis!) zou komen waarbij de elektrische kachel alsnog kan worden geplaatst, omdat dit zowel het rijden op benzine voorkomt (dus het voorspelde verbruik haalt) als ook en dan pas de elektrisch rijden mogelijkheden met de bijbehorende lage uitstoot mogelijk maakt die in de produktspecificaties zijn beloofd.
Re: Elektrisch rijden zelf regelen
Berg128
Bij mij en op dit forum is het vanaf het begin af aan een onderwerp geweest dat veel besproken is. Een phev zonder elektrische kachel zal altijd z'n motor moeten starten bij koud weer.
De dealer heeft mij hier ook op gewezen.
Hoe komt het dat jij die afweging toen anders hebt gemaakt?
Bij mij en op dit forum is het vanaf het begin af aan een onderwerp geweest dat veel besproken is. Een phev zonder elektrische kachel zal altijd z'n motor moeten starten bij koud weer.
De dealer heeft mij hier ook op gewezen.
Hoe komt het dat jij die afweging toen anders hebt gemaakt?