Giermoment

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Plaats reactie
JeroenJ

Giermoment

Bericht door JeroenJ » 02 jan 2014, 15:11

Heeft iemand al eens iets gezien op de weergave van het informatiescherm betreft het giermoment als je met s-awc rijdt.

Zelf heb ik in de stad bij het nemen van een bocht of bij het remmen voor een stoplicht hier niets gezien. Ik vraag mij af of hij het niet doet of dat deze acties niet sterk genoeg zijn om iets weer te geven. Dan vraag ik mij af wie bij een noodstop de tijd of de interesse heeft om dan op het informatiescherm te kijken naar wat het Giermoment is.

M.a.w. kan iemand mij vertellen wat de nut is van deze weergave optie of wat ik "niet" goed doe om hier iets op te kunnen zien.

Gebruikershandleiding 7-20

Grt,
Jeroen

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Giermoment

Bericht door zdDog » 02 jan 2014, 15:22

zelfde gehad met een stevige actie op een klaverblad...ik zag niets

wellicht moet het goed fout gaan wil dat ingrijpen....ben alleen niet zo risico-zoekend dat ik steeds verder wil gaan om dit uit te zoeken, althans niet op de openbare wegen


En voorlopig rij ik niet met de PHEV de Nordschleiffe :roll:
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

berg128

Re: Giermoment

Bericht door berg128 » 02 jan 2014, 15:48

Als hij aan het gieren is wil je zeker niet op je infodisplay kijken... :lol:.., maar komt natuurlijk onder gladde omstandigheden pas goed tot zijn recht: sneeuw, ijzel, modder.
Als je het toch graag wil zien; hard optrekken op een grote lege parkeerplaats met volle stuuruitslag en achtjes gaan rijden...Een voordeel heb je: hij schijnt de Elandproef met glans te doorstaan!

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Giermoment

Bericht door zdDog » 02 jan 2014, 15:57

Tja, dan maar wachten op sneeuw en ijzel, ga echt niet met mijn business black ff door de modder raggen :lol:
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

JeroenJ

Re: Giermoment

Bericht door JeroenJ » 02 jan 2014, 15:57

Leuke test om te zien of hij het doet, maar een volledige nutteloze weergave dus aangezien het kijken naar deze weergave tijdens een dergelijke actie niet echt verstandig is.

tgodthelp
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 sep 2013, 10:55

Re: Giermoment

Bericht door tgodthelp » 02 jan 2014, 21:15

Probeer eens een rustige, afgelegen rotonde, als je wilt, wat sneller rond te gaan. Je kan op het display zien dat de giermomenten worden aangegeven. Nuttig??
Laatst gewijzigd door tgodthelp op 03 jan 2014, 11:44, 4 keer totaal gewijzigd.

berg128

Re: Giermoment

Bericht door berg128 » 02 jan 2014, 21:40

Goed idee, rond schooltijd vind ik zelf altijd een goed moment om binnen de bebouwde kom met mijn auto te spelen...

HUFTERGEDRAG (wie heeft dat zomaar verkleind??)
Laatst gewijzigd door berg128 op 03 jan 2014, 22:03, 6 keer totaal gewijzigd.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Giermoment

Bericht door Man » 03 jan 2014, 21:43

Op wintersport heb ik dit display gebruikt. Als ik wat " brutaler" de berg op reed zag ik in het middelste grafische deel 3 streepjes wisselend op- en afkomen. Kon en kan echter niet beoordelen wat er op dat moment gebeurde.

Plaats reactie