het wordt misschien tijd

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Gre

het wordt misschien tijd

Bericht door Gre » 16 jun 2013, 21:21

dat ik me ook eens voorstel. ik wist voorheen niet zo goed hoe en wat te vertellen.

Wij hebben een Outlander instyle silky white , zwarte bekleding besteld.
Wij rijden nu met veel plezier, want een genot om in te rijden, een prius, die inmiddels bijna 5 jaar oud is.
Toen wij die bestelden dachten wij dat zo'n hybride tot 50 km/p u electrisch zou rijden en daarboven op de benzine motor over zou stappen. Maar ik rij regelmatig met veel plezier op de snelweg volledig op de electromotor. Het werkt in de praktijk allemaal toch net ff anders , dan in de brochure staat. En ik ben blond, maar er zitten hersens onder :shock:
ik vind dat we af moeten van de wereldwijde afhankelijkheid van olie en dus bv oorlogen vanwege olie. fossiele brandstoffen raken op en worden schaars en dus duur. We kunnen denken : na ons de zondvloed, maar wij hebben kinderen. het kan best een onsje minder en/of anders.
via subsidie die verandering in werking zetten en zorgen dat uiteindelijk de techniek goedkoper en dus voor meer mensen toegankelijk is , vind ik een goede zaak.
Daarnaast vind ik het kicken die nieuwe technieken! het is top om over de snelweg te zoeven(want geen geluid!) op de electromotor.
Ik heb Daan Roosegaarde gezien bij de wereld draait door die vertelde dat het theoretisch mogelijk is om snelwegen te maken , waar je al rijdend de auto op kan laden: de smart highway. Ik vind dat soort ontwikkelingen boeiend!
Wat mij ook boeit is wat dat toch is met een imago van een auto. Die prius waar ik nu in rijd is volgens velen : "spuug lelijk", terwijl de fantasieloze vierkante BMW 5 bijvoorbeeld(ik wil niemand voor het hoofd stoten , maar waarom doen ze dat wel bij mij!?!?) een prachtige auto is(sorry, vind ik spuug lelijk, die BMW 6 begrijp ik qua vormgeving weer wel ,maar slurpt zoveel). Die BMW 5 en zelfs 3 geeft status, mijn pruis is suf. Gaan jullie allemaal straks ook krijgen met die Outlander, geeft niks , maar wel boeiend.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door Anko » 16 jun 2013, 22:48

Gre schreef:dat ik me ook eens voorstel. ik wist voorheen niet zo goed hoe en wat te vertellen.

Wij hebben een Outlander instyle silky white , zwarte bekleding besteld.
Wij rijden nu met veel plezier, want een genot om in te rijden, een prius, die inmiddels bijna 5 jaar oud is.
Toen wij die bestelden dachten wij dat zo'n hybride tot 50 km/p u electrisch zou rijden en daarboven op de benzine motor over zou stappen. Maar ik rij regelmatig met veel plezier op de snelweg volledig op de electromotor. Het werkt in de praktijk allemaal toch net ff anders , dan in de brochure staat. En ik ben blond, maar er zitten hersens onder :shock:
ik vind dat we af moeten van de wereldwijde afhankelijkheid van olie en dus bv oorlogen vanwege olie. fossiele brandstoffen raken op en worden schaars en dus duur. We kunnen denken : na ons de zondvloed, maar wij hebben kinderen. het kan best een onsje minder en/of anders.
via subsidie die verandering in werking zetten en zorgen dat uiteindelijk de techniek goedkoper en dus voor meer mensen toegankelijk is , vind ik een goede zaak.
Daarnaast vind ik het kicken die nieuwe technieken! het is top om over de snelweg te zoeven(want geen geluid!) op de electromotor.
Ik heb Daan Roosegaarde gezien bij de wereld draait door die vertelde dat het theoretisch mogelijk is om snelwegen te maken , waar je al rijdend de auto op kan laden: de smart highway. Ik vind dat soort ontwikkelingen boeiend!
Wat mij ook boeit is wat dat toch is met een imago van een auto. Die prius waar ik nu in rijd is volgens velen : "spuug lelijk", terwijl de fantasieloze vierkante BMW 5 bijvoorbeeld(ik wil niemand voor het hoofd stoten , maar waarom doen ze dat wel bij mij!?!?) een prachtige auto is(sorry, vind ik spuug lelijk, die BMW 6 begrijp ik qua vormgeving weer wel ,maar slurpt zoveel). Die BMW 5 en zelfs 3 geeft status, mijn pruis is suf. Gaan jullie allemaal straks ook krijgen met die Outlander, geeft niks , maar wel boeiend.
Mooie intro. Kan d'r wel in meegaan. Maar pas op wat je zegt: er zijn hier ook mensen die een Outlander hebben gekocht toen die nog niet als hybride beschikbaar was. En er nog steeds met plezier in rijden. Dus uh, niks suf, hè! :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gre

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door Gre » 17 jun 2013, 09:42

Sorry Anko, maar bij mij was het geen liefde op het eerste gezicht. En ik heb mijn man moeten overtuigen. Toen hij de zwarte instyle met getinte ramen zag, liep hij de showroom uit : "ik wil geen mafiabak op de oprit". Over smaak valt niet te twisten. En veel auto's worden "mooi" gevonden , maar eigenlijk vindt men dan het embleempje en daarbij behorende status "mooi" ;) .ik kreeg laatst weer midden in mijn gezicht over "mijn" prius: spuuglelijk, van iemand die zelf een audi A3 rijdt, hoe boeiend is die=een veredelde volkswagen golf. De ampera vind ik om te zien heel geslaagd, hij valt positief op tussen de dertien in een dozijn auto's. Maar hun oplossing voor de batterijen vind ik niet praktisch. Achter slechts twee zitplaatsen en weinig kofferbak en hij ligt wel erg laag.

Maar wat ik "mooi" aan de Outlander vind is dat ze daar in Japan out of the box hebben gedacht. Al jaren wordt er vooral gekeken: hoe kan de batterij kleiner/beter, hoe krijgen we de auto lichter/ airodynamischer. Ze turen allemaal 1 kant op. Alle puur electrische auto's zijn voor vele mensen/gezinnen te klein. Toen heeft er iemand bij Mitsubishi gedacht: we doen het helemaal andersom. We nemen een grote zware bak en proppen die vol met batterijen(10 keer zoveel als in de prius plugg in!) En ze hebben het gat in de markt. Dat vind ik "mooi".

De Outlander is een super praktische auto, maar ik ga straks ongetijfeld weer jaren horen dat ik in een "spuuglelijke" auto rijd. Kan mij niet schelen. Ik denk er het mijne van. :lol:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door Anko » 17 jun 2013, 11:26

Gre schreef:Sorry Anko, maar bij mij was het geen liefde op het eerste gezicht. En ik heb mijn man moeten overtuigen. Toen hij de zwarte instyle met getinte ramen zag, liep hij de showroom uit : "ik wil geen mafiabak op de oprit". Over smaak valt niet te twisten. En veel auto's worden "mooi" gevonden , maar eigenlijk vindt men dan het embleempje en daarbij behorende status "mooi" ;) .ik kreeg laatst weer midden in mijn gezicht over "mijn" prius: spuuglelijk, van iemand die zelf een audi A3 rijdt, hoe boeiend is die=een veredelde volkswagen golf. De ampera vind ik om te zien heel geslaagd, hij valt positief op tussen de dertien in een dozijn auto's. Maar hun oplossing voor de batterijen vind ik niet praktisch. Achter slechts twee zitplaatsen en weinig kofferbak en hij ligt wel erg laag.

Maar wat ik "mooi" aan de Outlander vind is dat ze daar in Japan out of the box hebben gedacht. Al jaren wordt er vooral gekeken: hoe kan de batterij kleiner/beter, hoe krijgen we de auto lichter/ airodynamischer. Ze turen allemaal 1 kant op. Alle puur electrische auto's zijn voor vele mensen/gezinnen te klein. Toen heeft er iemand bij Mitsubishi gedacht: we doen het helemaal andersom. We nemen een grote zware bak en proppen die vol met batterijen(10 keer zoveel als in de prius plugg in!) En ze hebben het gat in de markt. Dat vind ik "mooi".

De Outlander is een super praktische auto, maar ik ga straks ongetijfeld weer jaren horen dat ik in een "spuuglelijke" auto rijd. Kan mij niet schelen. Ik denk er het mijne van. :lol:
Op het gevaar af dat we elkaar te serieus gaan nemen ( ;) ), ik heb in 3,5 jaar nooit één negatief woord over mijn Outlander gehoord. Misschien kom ik andere mensen tegen, misschien staat je een positieve verassing te wachten!
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

DutchTrafficConsult

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door DutchTrafficConsult » 17 jun 2013, 19:55

Gre schreef:De ampera vind ik om te zien heel geslaagd, hij valt positief op tussen de dertien in een dozijn auto's. Maar hun oplossing voor de batterijen vind ik niet praktisch. Achter slechts twee zitplaatsen en weinig kofferbak en hij ligt wel erg laag.

Maar wat ik "mooi" aan de Outlander vind is dat ze daar in Japan out of the box hebben gedacht. Al jaren wordt er vooral gekeken: hoe kan de batterij kleiner/beter, hoe krijgen we de auto lichter/ airodynamischer. Ze turen allemaal 1 kant op. Alle puur electrische auto's zijn voor vele mensen/gezinnen te klein. Toen heeft er iemand bij Mitsubishi gedacht: we doen het helemaal andersom. We nemen een grote zware bak en proppen die vol met batterijen(10 keer zoveel als in de prius plugg in!) En ze hebben het gat in de markt. Dat vind ik "mooi".

De Outlander is een super praktische auto, maar ik ga straks ongetijfeld weer jaren horen dat ik in een "spuuglelijke" auto rijd. Kan mij niet schelen. Ik denk er het mijne van. :lol:
Grappig dat je het zo overweegt. Als je een alles-in-een auto nodig hebt, is dit een hele logische keuze. Voor degenen die de auto hoofdzakelijk alleen rijden, of soms met passagiers is een Volt of Ampera juist wel weer logisch. Wat je niet nodig hebt, neem je ook niet mee. Voor het grove werk wissel ik mijn Volt voor mijn vorige auto (Avensis Verso) die ik aan mijn broer heb verkocht, of voor de Outlander PHEV van mijn beste vriend (later dit jaar).

Zelf denk ik dat we de komende jaren met zijn allen selectiever worden in autoBEZIT en gemakkelijker in autoGEBRUIK. Dus vaak een compacte elektrische auto als het kan en een zwaardere benzine/diesel/(plug-in)hybride als het nodig is.

Gre

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door Gre » 17 jun 2013, 21:03

Op het gevaar af dat we elkaar te serieus gaan nemen ( ;) ), ik heb in 3,5 jaar nooit één negatief woord over mijn Outlander gehoord. Misschien kom ik andere mensen tegen, misschien staat je een positieve verassing te wachten!
Anko: ik neem je bloedserieus

Gre

Re: het wordt misschien tijd

Bericht door Gre » 17 jun 2013, 21:18

Grappig dat je het zo overweegt. Als je een alles-in-een auto nodig hebt, is dit een hele logische keuze. Voor degenen die de auto hoofdzakelijk alleen rijden, of soms met passagiers is een Volt of Ampera juist wel weer logisch. Wat je niet nodig hebt, neem je ook niet mee. Voor het grove werk wissel ik mijn Volt voor mijn vorige auto (Avensis Verso) die ik aan mijn broer heb verkocht, of voor de Outlander PHEV van mijn beste vriend (later dit jaar).

Zelf denk ik dat we de komende jaren met zijn allen selectiever worden in autoBEZIT en gemakkelijker in autoGEBRUIK. Dus vaak een compacte elektrische auto als het kan en een zwaardere benzine/diesel/(plug-in)hybride als het nodig is.
Tja, werkt misschien in Amsterdam, woon ik al een tijdje niet meer. De Outlander is de zuinigste/milieu vriendelijkste auto die voor mij geschikt is. Alle volledig electrische auto's zijn te klein voor mijn situatie en eerlijk gezegd vindt ik die hybride techniek om op terug te vallen wel een prettige gedachte. Ik vind het ook best spannend hoe dat straks moet gaan met laden, wat ik zoveel mogelijk wil gaan doen. Maar indien niet mogelijk heb ik de hybride achter de hand. Als ik het gezeur hoor over laadpalen in verschillende gemeentes: ik ben nog niet klaar voor volledig electrisch. Eerst liever deze stap: van een hybride naar een plug in. Over een paar jaar zien we dan wel weer wat er dan op de markt is. Ik heb dan alvast een laadpaal op eigen erf. Ben benieuwd hoeveel laadpalen er tegen die tijd in mijn woonplaats zijn: nu 4, waarvan 2 bij de Toyota-dealer en nul bij de mitsubishi dealer :o :o :o ! En ik heb al van een andere PHEV besteller gehoord dat de gemeente hier verder niet mee werkt. En dat lees je op dit forum ook over andere gemeentes. Ik moet de praktijk eerst zien. Ik wil nu nog niet volledig afhankelijk zijn van laadpalen.

Plaats reactie