Laadpunt ICU Compact Mini

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door Reinier L » 01 dec 2013, 22:11

Heb de icu mini compact binnen hangen en de kabel op de kabel en stekkerhouder buiten. Werkt perfect. We hebben er gezamenlijk 9 gekocht. 2 V60 7 outlanders.
OUTLAND(CRUIS)ER

kettingduurzaam

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door kettingduurzaam » 01 dec 2013, 22:41

nixs001 schreef:Hoi kettingduurzaam,

heb je de compact mini inmiddels aangeschafd ?
werkt de mini bij jou goed ?
Ik heb hem ook, maar aan het einde van de Laadcyclus gaat de mini weer even uit en daarna weer aan.
Dus hij begint weer te laden en dat continu, aan uit aan uit enz.
Het kastje van de mini is inmiddels vervangen, maar hij blijft het doen.
Laden via de bij geleverde kabel werk wel goed.

bij leverancier heb ze nog geen oplossing !

iemand een idee ?
:(
excuus voor de late reactie.
Heb inderdaad de compact mini aangeschaft en laad er nu 1 week mee. Geen enkel probleem en geen nadeel ondervonden. Nou ja, kleinigheidje dan. Er zit een fel blauw lampje op dat gaat branden zodra de PHEV is aangesloten. Die zie je van 50 meter afstand....
Jouw genoemd probleem heb ik nog niet ondervonden.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door ictijoos » 04 dec 2013, 10:17

Ik heb de ICU Compact, zonder MINI aangeschaft, met kwh-meter en vaste kabel in de 3.6Kw uitvoering. Op een paal, met kabelhouder.
De belangrijkste reden voor dit apparaat was dat deze wel met rfid pasjes te gebruiken is. Hij staat wel op privégrond, maar op een plek die wel verleidelijk is voor anderen om gewoon de auto neer te zetten omdat het 2 parkeervakken zijn.

Op dit moment is het echter één drama. De lader crasht iedere 10 minuten zo ongeveer. Alfen de fabrikant heeft al een monteur langs gestuurd, maar de software heeft een bug, waar vooral de Outlander last van heeft. Deze week komt er ook een Leaf bij, en misschien kan ik die dan wel laden :).

The NewMotion is in dit geval de leverancier, maar ook hun backoffice maakt het er niet gemakkelijker op. Ik heb nu Effectief 35.5kWh geladen op de paal, maar volgens de statistieken, die dus wel weer keurig werken, heb ik daarvoor maarliefst 60x mijn pasje voor het apparaat moeten houden.

De fabrikant hoopt einde van deze week op een softwareupdate, maar tot die tijd gebruik ik voor de Outlander 's nachts in ieder geval de 10A lader. Als het eenmaal werkt is het de perfecte oplossing.

gaevakyd

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door gaevakyd » 04 dec 2013, 10:41

TNM heeft bij mij een sofware update gedaan van mijn Lolo. Wel een andere apparaat maar zelfde verkoper. Voor de lolo palen was een specifieke update noodzakelijk voor de outlander en Volvo V60. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad. Voor die tijd schoot die telkens in storing.

Verschil is wel dat het lolo punt hun eigen apparaat is inclusief software. Die ICU kopen ze ook maar in en zijn de wederverkoper van hebben ze waarschijnlijk minder invloed op de software.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door ictijoos » 04 dec 2013, 18:49

ALFEN, de fabrikant heeft ook heel veel palen voor Stichting E-Laad in de openbare ruimte geplaatst. In talloze steden staan die grijze dubbele palen met die gekromde streep aan de zijkant. En die doen het weer perfect.
The Newmotion heeft vandaag gezegd dat ze vrijdag op afstand een update gaan installeren.

hwithaar

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door hwithaar » 05 dec 2013, 21:45

ictijoos schreef:Ik heb de ICU Compact, zonder MINI aangeschaft, met kwh-meter en vaste kabel in de 3.6Kw uitvoering. Op een paal, met kabelhouder.
Ik neig ook naar de ICU Compact (non-Mini) vanwege de RFID functionaliteit en de vaste kabel. Is de kWh meter alleen uit te lezen via het TNM webportaal of heeft het laadpunt een eigen display waarop het aantal 'afgenomen' kWh's wordt weergegeven?

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door ictijoos » 05 dec 2013, 22:24

Mijn Compact heeft een mooi blauwverlicht kWh meter. Ik heb ook een kWh-meter in de meterkast en ik zie wel een klein verschil, mede misschien veroorzaakt door de storing, die ook stroom kost, maar wel niet doet laden.

Het webportal geeft aan dat ik al 60x geladen heb, maar iedere 10 minuten storing zorgt voor een vertekend beeld :D

Vrijdag 6december zou de update klaar moeten zijn.

Als hij werkt ben ik zeer tevreden. Erg mooi, ik heb de paal erbij besteld. Ik zal foto's uploaden.

FJH

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door FJH » 10 dec 2013, 16:30

Ctennob schreef:Dank voor de reacties, als check voor mij als niet technisch persoon, heeft iemand al een outlander phev aan een voltec (als ook in gebruik voor de volt rijders) succesvol opgeladen ?

DIt hebben wij getest en werkt zeer zeker !

OutBetuwe

Re: Laadpunt ICU Compact Mini

Bericht door OutBetuwe » 14 dec 2013, 16:03

nixs001 schreef:Hoi kettingduurzaam,

heb je de compact mini inmiddels aangeschafd ?
werkt de mini bij jou goed ?
Ik heb hem ook, maar aan het einde van de Laadcyclus gaat de mini weer even uit en daarna weer aan.
Dus hij begint weer te laden en dat continu, aan uit aan uit enz.
Het kastje van de mini is inmiddels vervangen, maar hij blijft het doen.
Laden via de bij geleverde kabel werk wel goed.

bij leverancier heb ze nog geen oplossing !

iemand een idee ?
:(
Ik ben ook erg benieuwd. Gisteren mijn ICU compact mini gekregen. En hetzelfde verhaal. Ik hoorde continue allerlei rare schakelingen. De auto was toen opgeladen (9 KWh). Hij staat nu voor de tweede keer aan de paal; maar even afwachten hoe dat gaat....
De verklaringen van Kobus e.d. klinken plausibel. Maar de kabel zou toch een bepaalde intelligentie moeten bezitten en het laden stoppen als de accu's vol zitten?


UPDATE 20 DECEMBER: inmiddels is de storingsdienst van van Alfen al langsgeweest. Schijnt een softwareprobleem te zijn. In die van mij zat nog de oude software. Inmiddels vervangen, zodat ik nu kan genieten van het gemak van de ICU compact Mini met apart KWh meter in de meterkast en vaste laadkabel. Vooral de vaste kabel is een uitkomst. Nooit meer de achterklep open en geen natte e/o vieze kabels in je auto. Ben er blij mee :D

Plaats reactie