Auto alarm ja of nee?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
HeartBeat

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door HeartBeat » 05 dec 2013, 20:48

Ik ben een van de gelukkigen die als het goed is voor de kerst de PHEV uitgeleverd krijgt.

Voor wat betreft alarmen, tsja een hoop geluid maakt zo'n alarm wel, maar inderdaad zijn er veel mensen die er niet van omkijken (ik woon gelukkig in een dorp en buurt waar de mensen dat nog wel doen....)
Overigens zijn er diverse methoden die de "tegenpartij" gebruikt om het wegnemen van de auto zonder toestemming van de eigenaar eenvoudiger te maken (denk aan een methode om de sirene minder hard te laten loeien en een storingszender om het GPS signaal naar de eigenaar of het beveiligingssysteem te blokkeren)

Ik heb gekozen voor een DEFA SCM 3 met extra startonderbreking.

Verzekering ben ik nog aan het inventariseren....
Wel ben ik 1 offerte tegengekomen die een SCM 3 alarm in combinatie met een BearLock verplicht stelt....

2-ledig gevoel daarbij;
- Enerzijds wordt het dan wel steeds lastiger voor de "tegenpartij" om de auto zonder toestemming mee te nemen...
- Anderzijds is het wel een heel gedoe aan het worden;
- Prijstechnisch, 1x DEFA bijna 700 Euro en dan nog een 600 Euro voor een BearLock....
- Om dan de auto te starten moet je én een "druppel" langs het dashboard halen voor het DEFA alarm,
daarna nog de sleutel van de BearLock....

Even snel de auto pakken was gemakkelijk door de drivercard die je niet ergens in hoeft te steken om de auto te starten, maar met al die alarmen ben je langer bezig dan in een "oude auto met sleutel.."

Ben nog aardig aan het twijfelen, want de PHEV kwijtraken is wel erg zonde en een behoorlijke aderlating financieël...

:?:

mutsiemutsie

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door mutsiemutsie » 06 dec 2013, 13:48

Waarom gekozen voor DEFA alarm? Vanwege beveiliging startkabel? Als ze die er uittrekken gaat het alarm af maar voordat jij bij je auto bent is je kabel al weg.
Bij Cobra geen extra handeling bij starten en kan via Dealer dus geen vinger wijzing achteraf.
Is iets duurder dat wel. Cobra zou ook bezig zijn met kabel beveiliging via update (moet wel via de dealer, kosten?) kabel is ook op diverse andere manieren te beveiligen.
Om deze redenen gekozen voor Cobra.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door jangoed » 06 dec 2013, 14:20

+1 Cobra met Tracktrace
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

HeartBeat

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door HeartBeat » 06 dec 2013, 20:35

Is het niet zo dat de afstandsbediening van de Cobra zo'n groot bereik heeft dat deze al werkt als je een meter of 3 van de auto af bent ??
Bij mij ligt de sleutel in huis, maar de auto staat direct langs de muur, dus afstand nog geen 2 meter tussen auto en sleutels..

Dat verhaal was voor mij de overweging om geen Cobra maar een DEFA te nemen...

MTT

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door MTT » 06 dec 2013, 21:07

Ik geloof dat voor een update van het Cobra alarm het hele kastje uitgebouwd moet worden en dit zou een kostbare aangelegenheid worden.

Verder is een alarm alleen voor gelegenheidsdieven. Volgens de uitleg van de VBV schijnen het georganiseerde goed uitgeruste bendes te zijn die het op de hybride suvs gemunt zouden hebben die een alarm zo onklaar hebben gemaakt. Ik begreep dat ze de hele auto niet eens hoeven te starten en de hele auto optakelen en hem zo in een container schuiven, op hun gemakje onklaar kunnen maken, en deze vervoeren naar iedere bestemming.
Vandaar ook geen alarm voor mij.

Eshuis
Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2013, 22:37

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Eshuis » 06 dec 2013, 22:43

Nee, bearlock, overweeg nog trace365 van VMB Security solutions

Silversurfer

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Silversurfer » 07 dec 2013, 11:13

MTT schreef:Ik geloof dat voor een update van het Cobra alarm het hele kastje uitgebouwd moet worden en dit zou een kostbare aangelegenheid worden.

Verder is een alarm alleen voor gelegenheidsdieven. Volgens de uitleg van de VBV schijnen het georganiseerde goed uitgeruste bendes te zijn die het op de hybride suvs gemunt zouden hebben die een alarm zo onklaar hebben gemaakt. Ik begreep dat ze de hele auto niet eens hoeven te starten en de hele auto optakelen en hem zo in een container schuiven, op hun gemakje onklaar kunnen maken, en deze vervoeren naar iedere bestemming.
Vandaar ook geen alarm voor mij.
Dat zou een stunt zijn midden in Amsterdam. Vooral als m'n Cobra alarm de hele tijd gilt :D Maar wie weet, zeg nooit nooit.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 11:36

MTT schreef:Ik geloof dat voor een update van het Cobra alarm het hele kastje uitgebouwd moet worden en dit zou een kostbare aangelegenheid worden.
Ik heb voor maandag een afspraak met Clifford over het Cobra alarm. Voor mij is het bereik van de driver card veel te groot (zeker 30 meter) en kan je de kaarten ook niet uitzetten zoals in het gebruiksvodje staat wat je er bij kreeg. Ik heb een concept van de PHEV gebruiksaanwijzing (ziet er gelukkig veel beter uit); ook daar heb ik de nodige vragen over. Hoe kan het dat zo'n systeem (zonder goede gebruiksaanwijzing) toch een SCM klasse III goedkeur heeft? Ook daar ga ik achter komen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 07 dec 2013, 12:01

Uiteraard goed om je verhaal te doen en te horen wat ze te zeggen hebben. Maar de SCM-III certificering heeft m.i. betrekking op het alarm en niet op de Driver Cards.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 12:05

OK, kan zijn en zal ik vragen. Ze hebben er één boekje van gemaakt. Daardoor neem ik aan dat het om één systeem gaat. Ik zal terugkoppelen wat ik te weten kom.

Overigens geldt de opmerking voor het ontbrekende boekje ook voor het inbraak alarm deel. Of heb jij wel een boekje wat past bij het speciale systeem wat helemaal apart voor de PHEV gecertificeerd is?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 07 dec 2013, 12:59

Nee, niet echt.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 13:17

Kijk en dan is er niet aan dit voldaan:

1.1.4 Gebruikshandleiding in de Nederlandse taal voorzien van:
o Bedrijfscondities
o Bedieningsinstructies
o het voorkomen van nodeloze signalering
o hoe te handelen bij storing / defecten
o overzicht van de voor de gebruiker relevante systeemonderdelen

En daarom snap ik niet dat deze systemen toch al met SCM III certificaat geleverd worden. Overigens is de certificeerder hiervan inmiddels op de hoogte en maakt er flink werk van. Goede zaak; mocht er uitkomen dat iets echt niet in orde is weten ze tegelijk precies welke auto's het allemaal betreft en kunnen ze er iets aan doen.

Sorry voor het geneuzel maar dit is naast moderator spelen een onderdeel van mijn andere werk.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 07 dec 2013, 16:44

Geen probleem. Maar je vroeg of ik een boekje had. Dat had ik niet. Wel een instructieblaadje.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 17:01

Ach, boekje, blaadje, A4tje: ik bedoel een gebruikershandleiding of instructieboekje. Ik kreeg er een dubbelzijdig bedrukt A4tje bij met informatie die niet klopt en onvolledig is. Op de website van Clifford (werd naar verwezen) werd ik ook niet veel wijzer.
Ik heb het nu als PDF en neem aan dat ze er een boekje van gaan maken; kan ook een aan elkaar geniet stapeltje A4 worden. Dat maakt mij allemaal niet uit. Als het maar iets is wat begrijpelijk is en klopt. Als ik niet in de auto zit zou het fijn zijn als de auto niet te starten is (ik ga er dan van uit dat ik die driver card bij me heb).
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie