beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Plaats reactie
lockefeer

beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door lockefeer » 31 okt 2013, 19:16

Ter info, Dometic Benelux heeft een PHEV specifieke oplossing voor een klasse 3 beveiligingssysteem.

Dit systeem biedt als meest spraakmakende feature een beveiliging van de laadkabel.
Naast het weghalen van de laadkabel (350 euro) wordt hiermee een poging tot diefstal in de kiem gesmoord.
bij ingeschakeld alarm zal deze worden getriggert wanneer de laadkabel wordt losgenomen.

Zie de volgende link ter illustriatie: http://youtu.be/-9F5WvEAZ2g

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Anko » 31 okt 2013, 23:14

Leuk, maar de vraag is of je het moet willen.

OK, het alarm gaat af, maar de dief heeft je kabel dan al in handen. 50% kans dat hij, als hij dan in paniek weg rent! vergeet je kabel netjes terug in de auto te steken.

Wat overblijft is een bescherming tegen saboteren van het laadproces. Maar wil je daarvoor 's nachts rechtop in bed zitten?

En niet te vergeten de aantrekkingskracht die het kan hebben op lolbroeken die doorhebben hoe ze jouw alarm makkelijk af kunnen laten gaan.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door aleurs » 31 okt 2013, 23:19

Anko schreef:Leuk, maar de vraag is of je het moet willen.

OK, het alarm gaat af, maar de dief heeft je kabel dan al in handen. 50% kans dat hij, als hij dan in paniek weg rent! vergeet je kabel netjes terug in de auto te steken.

Wat overblijft is een bescherming tegen saboteren van het laadproces. Maar wil je daarvoor 's nachts rechtop in bed zitten?

En niet te vergeten de aantrekkingskracht die het kan hebben op lolbroeken die doorhebben hoe ze jouw alarm makkelijk af kunnen laten gaan.
+1
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Mailman
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2013, 21:20

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Mailman » 01 nov 2013, 00:43

Iemand die je auto wil jatten zal toch eerst de laadkabel moeten ontkoppelen. Dus wat dat betreft zo gek nog niet....

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door frank@phevinstyle » 01 nov 2013, 00:46

Eens! Wat dat betreft een goede optie.

Maar Anko heeft ook helemaal gelijk met zijn opmerkingen. Lastig... :?
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door jangoed » 01 nov 2013, 13:16

Ik begrijp de hele discussies die er hier gevoerd worden over diefstalbeveiliging van de laadkabel.
Bij gebruik van een LOLO SMART wordt de laadkabel vergrendeld in het laadstation, als deze aan het laden is.
Ontkoppelen kan alleen met behulp van de laadpas.

Dusss.......
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Silversurfer

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Silversurfer » 01 nov 2013, 21:11

jangoed schreef:Ik begrijp de hele discussies die er hier gevoerd worden over diefstalbeveiliging van de laadkabel.
Bij gebruik van een LOLO SMART wordt de laadkabel vergrendeld in het laadstation, als deze aan het laden is.
Ontkoppelen kan alleen met behulp van de laadpas.

Dusss.......
Maar aan de kant van de auto zit ie niet vergrendeld...

Jippie2013

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Jippie2013 » 01 nov 2013, 22:25

Silversurfer schreef:
jangoed schreef:Ik begrijp de hele discussies die er hier gevoerd worden over diefstalbeveiliging van de laadkabel.
Bij gebruik van een LOLO SMART wordt de laadkabel vergrendeld in het laadstation, als deze aan het laden is.
Ontkoppelen kan alleen met behulp van de laadpas.

Dusss.......
Maar aan de kant van de auto zit ie niet vergrendeld...
Dusss.......

goudje

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door goudje » 20 nov 2013, 10:19

Hier komt een hele dure oplossing om je kabel te beveiligen !
Hou je vast zet je schrap daar komt tie...
Leg je kabel neer en rij je achterwiel boven op de kabel.
Werkt heel effectief.
Wat je ook kan doen is een hangslot om je kabel doen met daar een ketting aan deze kan je dan aan je velg vast maken.
Kunnen ze nog wel je stekker eraf knippen.

groet andre

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door jangoed » 20 nov 2013, 11:56

Jippie2013 schreef:
Silversurfer schreef:
jangoed schreef:Ik begrijp de hele discussies die er hier gevoerd worden over diefstalbeveiliging van de laadkabel.
Bij gebruik van een LOLO SMART wordt de laadkabel vergrendeld in het laadstation, als deze aan het laden is.
Ontkoppelen kan alleen met behulp van de laadpas.

Dusss.......
Maar aan de kant van de auto zit ie niet vergrendeld...
Dusss.......

Volgens mij was het issue hoe de laadkabel te beveiligen tegen diefstal, nou al is hij maar aan 1 kant vergrendeld, dan is hij in ieder geval vergerendeld :!:
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Mitsfan

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Mitsfan » 20 nov 2013, 17:11

Inderdaad

Jippie2013

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Jippie2013 » 20 nov 2013, 17:42

Ok back on topic.
Los van op je kabel rijden kan je natuurlijk ook een lus door je velg leggen en daar een hangslot op. Alternatief is lus achter wiel als je voorzichtig wilt doen ivm eventuele krassen op je velg.

Zie hier voorbeeld:
Lus in laadkabel
Lus in laadkabel
image.jpg (113.15 KiB) 14850 keer bekeken

René

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door René » 20 nov 2013, 20:17

Hoe zit het nu precies? Wat gebeurd er met de PHEV als iemand geintje uithaalt en stekker tijdens laden er uithaalt....

Schiet de software van de PHEV in de stress? ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

jurgenvv

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door jurgenvv » 17 dec 2013, 17:49

Ik heb een vaste trekhaak onder de auto en daar zit een prachtig oog aan om een hangslot met de kabel door heen te doen. Makkelijker dan de velg en je krijgt er minder vieze handen van :)

Gr, Jurgen

kroebeltje

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door kroebeltje » 10 jan 2015, 17:26

slot.jpg
slot.jpg (12.34 KiB) 13749 keer bekeken
gewoon met hangslotje aan velg vastmaken , maakt het iets moeilijker om te jatten

MauriceS

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door MauriceS » 16 feb 2015, 18:58

worden deze kabels dan echt veel gestolen? Heb er zelf nog weinig over gehoord, wel over de wagens die veel gestolen worden

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door ictijoos » 16 feb 2015, 19:22

Tot nu toe worden zowel auto als kabel niet veel of vaak gestolen.
Iedere keer is er eentje teveel. Op sommige types paal na, is de kabel vergrendeld aan de laadpaal. Sommige gratis palen vergrendelen niet en ik heb ooit bij een paal gestaan die automatisch ontgrendelt nadat het laden gereed is.
Voor die momenten is er op dit forum veel al geschreven. Een kabel waar een hangslot in de vergrendelknop past is dan een goede overweging.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door Kamej03 » 28 feb 2020, 17:01

Ik heb zelf een rvs laadpaal gemaakt waar de laadkabel in kan hangen. C profiel en plaat via internet besteld. Van de plaat een schuif en dakje gemaakt waarmee het c profiel kan worden afgesloten. Slot erop . Zodanig hoop ik dat mijn kabel niet wordt gestolen.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: beveiliging laadkabel Outlander PHEV

Bericht door JohanvdH » 28 feb 2020, 18:05

Ik stond vandaag nog bij een ziekenhuis waarbij alle palen ontgrendelen als de auto vol is of wanneer ze in storing schieten (dat gebeurt regelmatig).
Op die momenten is de laadkabel niet gelocked in de paal en de meeste auto's met eenzelfde aansluiting als de Outlander PHEV locken de kabel ook niet aan de autokant dus dan kan elke onverlaat de kabel meenemen.

Dat in combinatie met de vraagprijs die ik zie voor laadkabels op MP maakt mij wel wat bezorgd...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Plaats reactie