Ook maar even voorstellen dan.

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Zwarte Piet

Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Zwarte Piet » 03 nov 2013, 19:15

Piet de Zwart, aangenaam.
We rijden nu ruim een week in de PHEV Instyle rond en moet zeggen het is een lekkere auto.
Ik heb bewust een week gewacht met de review om echt goed te kunnen testen.
Elektrisch rijdt hij gewoon goed, niets op aan te merken. Weggedrag is goed, het voelt niet als een zware bak, hij gaat ook aardig door de bocht.
Actie-radius elektrisch valt echt tegen. Met heel veel gemierenneuk onderweg in eco mode en met rijgedrag waar andere weggebruikers echt heel boos van werden heb ik 1 keer 40 km elektrisch gehaald. Dat was 20 km binnen (Max 50 km/h) en 20 km buiten de bebouwde kom( max 90 km/h). Wel valt het mij op dat de auto doorrekent met dit rijgedrag als je s'ochtens instapt. Zo staat hij dan op 58 km vol elektrisch, dan denk je "zo dat is lekker". Echter aan het einde van de straat staat hij al op 45 en iedere km die je rijdt kost er 2 van je actieradius.
Voor ons is dit echter geen probleem want bijna alle dagelijkse ritten van deze boodschappenwagen vallen binnen de actieradius, dus hebben we een score gehaald tot nu toe van 98% elektrisch rijden.

Normaal ben ik nogal een rauwdouwer en rij zelf met een 400 PK Hemi V8, maar ben nu heel bewust aan het rijden omdat het leuk is zo zuinig mogelijk te rijden.(als ik er een keer mee weg mag dan).
Het regenereren werkt fantastisch en staat bij ons op stand 5 je moet daar even mee om leren gaan en dan je kan gewoon de remweg doseren met je gaspedaal.
Voor de mensen achter je is dat wel even wennen trouwens, want ik heb het idee dat de remlichten niet aan gaan als je met de retarder remt.
Afwerking is netjes en de gadgets zijn leuk, via de smartphone kan je leuk spelen maar het wifi bereik is redelijk beperkt.
Echt gek wordt ik van dat gepiep de hele rit. Parkeer-sensoren aan de voorzijde zou ik niet aanraden en heb ik dan ook uitgezet.
Achteruitrijcamera werk redelijk goed alleen soms hangt er een regendruppel aan de lens en dan krijg je het vissenkom effect.
Achterklep zou ik graag wat verder open zien gaan en de stoelzittingen zijn wat aan de korte kant voor mensen met lange benen.
Waar ik me zorgen over maak, en mee terug ga naar de dealer, zijn de bonken en klappen onder de auto vandaan als je met "normale" snelheid over een verkeersdrempel rijdt.
Audio is zeer goed, navigatie wat minder maar wel voldoende.

Conclusie: Al dit gezeik hierboven beschreven valt in 1 keer in het niets door de financiele voordelen wat dit soort voertuigen met zich meebrengt. Ik ben zo blij dat ik in Dec 2012 besloten heb om blind een Outlander te kopen.
Groet van Zwarte Piet en laten we samen de olie industrie een oor aan naaien ! :lol:
Laatst gewijzigd door Zwarte Piet op 03 nov 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door bobgee » 03 nov 2013, 19:31

Dank voor deze bijdrage, zijn er opties om die piepjes helemaal uit te zetten? Tijdens de testrit kwam er bij het starten van de auto eerst veel piepjes en daarna 1 lange harde piep (heel naar) Dat was volgens de Dealer de parkeersensor voor...kan je die piep volledig uitschakelen? En blijft die vreselijke piep dan ook uit bij het starten?

Ik had eigenlijk maar 2 ergernissen tijdens de testrit, alle vreselijke piepjes en inderdaad drempels die wat bonken (na even warmgereden te hebben werd dat wel minder overigens, ervaar jij dat ook?

route66
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2013, 17:40

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door route66 » 03 nov 2013, 20:05

ik ben nog aan het overwegen om sensoren voor te nemen. ik had tot voor kort een Nissan Navara met sensoren voor en deze piepten ook vaak als er niets in de buurt was (maar bij zo'n grote auto toch wel vaak praktisch bij wat minder ruimte).
reageren de sensoren van de Outlander ook (te) snel?

Zwarte Piet

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Zwarte Piet » 03 nov 2013, 20:13

Na de eerste klap op een drempel ga je vanzelf zachter rijden over de volgende, dat zal het zijn denk ik. :D
Het piepen is volgens mij een systeem check en het activeren van de parkeer-sensoren, verder piept hij eerst om duidelijk te maken dat de gordels op de achterbank niet gesloten zijn en komt er dan na een paar seconden achter dat er niemand op de achterbank zit.
Zullen wel druk sensoren inzitten denk ik. Af en toe krijgen wij ook tijdens het rijden een harde piep, maar zien geen aanduiding verschijnen. Je wordt er wel een beetje paranoide van.
Ik denk dat ik eens een hele avond ga zitten met de handleiding, wie weet is alles op te lossen.
Verder zeg ik superdik dat ding !

Zwarte Piet

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Zwarte Piet » 03 nov 2013, 20:18

De parkeer sensoren zitten redelijk ver naar de zijkant van de bumper die detecteren dus dingen waar je gewoon langs rijdt, bv een geparkeerde auto langs de weg of een buxushaag op de oprit. Bij ons zaten ze in een pakket samen met de LED verlichting en die wilde ik graag. Los aanschaffen zou ik niet doen ! Misschien een goed aftermarket systeem met 4 sensoren ?

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door kobus1967 » 03 nov 2013, 20:23

Welkom Piet, zelf heb ik geen probleem met het geluid van de vering/demping maar je rijd ook wel heel makkelijk veel te snel met deze auto.
Met mijn vorige auto moest ik wel langzaam over drempels anders viel hij uit elkaar dus ik denk dat ik onbewust wat langzamer over drempels ga dan een ander.
Veel plezier met de PHEV.

gaevakyd

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door gaevakyd » 03 nov 2013, 20:37

Goed punt over die sensoren. Ik ga vrijdag naar de dealer om te bepalen of ik mijn sensoren voor en achter nog wil. Achter wilde ik al niet meer hebben omdat dat overkill blijkt te zijn vanwege de achteruitrij camera. De vrouw gaat mee en mag het zelf gaan bepalen en uitsluitsel geven. Die dingen heb ik voor haar besteld destijds. :) :)

Zwarte Piet

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Zwarte Piet » 03 nov 2013, 20:56

Mijn ervaring met vrouwen is dat je ze geen reden moet geven om de techniek de schuld te geven bij schade. Dus weglaten en laat haar zelf goed opletten. :D

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door mitsufietsie » 03 nov 2013, 21:26

En dan nog is het de schuld van het paaltje :D
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

gaevakyd

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door gaevakyd » 03 nov 2013, 21:29

Haha lol. We gaan het meemaken. Ik hoop stiekum dat die dingen het idd zo slecht doen zoals overal vermeld. Dat gaat ze toch zeggen ze niet te willen.

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door bobgee » 03 nov 2013, 22:53

ik bedoel deze piepjes, waarom blijft de auto dat signaal 6x herhalen en gooit in t midden nog een lange harde piep bij aanzetten van de auto? Ik snap het doel er niet van, iemand?
http://www.youtube.com/watch?v=FJ8XNf2U3eU

Silversurfer

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Silversurfer » 04 nov 2013, 21:22

Ik vind 40 km electrisch best goed! En dat met een graad of 11. Betekend dan er van de zomer met een graad of 25 misschien wel de 50 km gehaald kan worden. Wie weet.

Overigens is electrisch rijden best een kunst met idd rustig optrekken, lang uitrijden en niet te hard rijden etc. En pulse&gliden he! Heel belangrijk bij electrisch rijden!

Kunnen die sensoren niet beter worden gericht?

Bram

Re: Ook maar even voorstellen dan.

Bericht door Bram » 04 nov 2013, 22:08

Toen ik mijn Prius kocht werd ik ook gek van die piepjes, de dealer heeft ze allemaal uit kunnen schakelen inclusief gordels. Heerlijk wat een rust
Ik hoop dat de dealer dit ook bij de Outlander !!!

Plaats reactie