Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Een poll, wil je graag meedoen en moderator worden? Plaats hier je verzoeken en we gaan er naar kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door Jos » 02 nov 2013, 23:03

Nu steeds meer mensen echt aan de slag zijn met hun PHEV, wordt dit forum steeds interessanter. Er wordt niet mee gespeculeerd, maar ervaringen worden gedeeld en vragen beantwoordt.

Ik vind het jammer dat er zo weinig berichten per pagina getoond worden. Dit is eenvoudig te verhogen door de admin.

Ook vind ik dat er ongelooflijk veel en ten onrechte gebruik gemaakt wordt van quotes. Zelfs bij een reactie op het vorige bericht, lijken sommigen het nodig te vinden dat hele bericht te quoten. Een klein beetje actieve moderatie zou hier al kunnen helpen: wijs de quoters op het onnodig gebruik er van en verwijder die 'ballast'.

Ook de +1's zijn niet fijn. Het is een forum en geen Facebook waar je likes kunt geven. Als ik zie dat er een nieuw bericht is in een onderwerp en weer zie dat er iemand een +1 moest uitdelen, dan heb ik weer voor niets gekeken.

Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden door de admin en de moderator(en). Zo blijft dit forum leuk om te bezoeken en zal het in een grote behoefte kunnen voorzien.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+


aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door aleurs » 02 nov 2013, 23:17

Rob12 schreef:+1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
+1 :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door OutSander » 02 nov 2013, 23:34

Jongens, kom op. Het is een serieus item wat hier aangedragen wordt. Foei.

ER zit wel wat in wat Jos aangeeft. Het kan opgevat worden als vervuiling. Staat wel tegenover dat het prettig is als berichtenplaatser om je vermoedens/gevoel bevestigd te krijgen dat er meer mensen hetzelfde over denken. Het is in forumland ook een redelijk common-thing om een +1 uit te delen. Je trekt een goede vergelijking met een "like" op Facebook.

Ik heb ook al eens lopen denken hoe citaten anders kunnen. Er worden nu regelmatig hele lappen tekst geciteerd, en daardoor moet je vaak lange stukken naar beneden scrollen. Voor de toekomst zullen we dit zeker eens bekijken, maar zoals gezegd, ik kom het ook op andere fora veel tegen dat men een +1 uitdeelt.

Als iemand suggesties heeft, verneem ik die graag.

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door Anko » 03 nov 2013, 00:00

Mag ik er aan toevoegen dat er wel erg veel dubbele draadjes en/of posts zijn? Misschien helpt het als we er voor zorgen dat we 'bij zijn' met lezen, voordat we gaan posten.

Als voorbeeld: er zijn vrijdag 3 draadjes gestart over de uitzending bij BNR. Hand in eigen boezem: de tweede was van mij :oops: . Vanavond zijn er, binnen 5 kwartier, nog weer twee bijgekomen. 5 draadjes over één uitzending. Da's misschien net een beetje veel van het goede ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Draadjes en posts samenvoegen

Bericht door Jos » 03 nov 2013, 08:28

Inderdaad Anko, actief en juist gebruik door de forumleden en actieve moderatie door bijvoorbeeld draadjes en posts samen te voegen zal de kwaliteit van het forum ten goede komen.

Zijn er al forumregels opgesteld? Dan kan daar naar verwezen worden als de posters 'ongewenste' dingen doen zoals quoten, dubbelposten, dubbele draadjes enzovoorts.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door OutlanderPHEV » 03 nov 2013, 08:54

Hoi
nog geen forumregels opgesteld. Tenminste, niet andere dan degene die je te lezen krijgt bij registratie.

Zelf vind ik het wel fijn als iemand quote, want dan weet je precies waar iemand op reageert. Maar het moet dan wel in de juiste mate zijn.

Het is wellicht een goed idee om een sticky voor aan te maken voor forumregels. Hier een voorzetje:

Algemeen:
- Behandel elkaar met respect, elkaar afzeiken wordt niet gewaardeerd.
- Schuttingtaal en ander ongewenste taal wordt ook niet gewaardeerd. De eerste keer krijg je een waarschuwing, bij herhaling een "toedeledoki"
- Commerciele uitingen zijn niet gewenst, uitzonderingen hierop zijn de adverteerders/sponsoren (zie http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =24&t=1640)

Do's
- blijf zoveel mogelijk on-topic. Voor off-topic hebben we het stamcafé (http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=14) en de humor (http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=15) draadjes
- maak gebruik van de quote knop als je ergens op reageert, maar selecteer dan wel alleen het relevante stukje tekst en niet de hele lap
- kijk eerst even of er van het betreffende onderwerp al een draadje is (geen dubbelpost)
- probeer langere teksten een beetje in te delen in paragrafen, dat leest beter weg.

Dont's
- geen overmatig gebruik van +1's
- Vermijd het gebruik van afkortingen, of zet anders de volledige betekenis erbij. Zo moest ik een paar draadjes doornemen voordat ik ook alweer wist wat AVAS (acoustic vehicle alerting systeem) was.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Een goed begin

Bericht door Jos » 03 nov 2013, 09:33

Het voorzetje is een goed begin. Als er later zaken toegevoegd moeten worden, dan kan dat ook gemakkelijk.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door OutSander » 03 nov 2013, 10:57

En dan doe ik hierbij nog een oproep aan forummers om zich aan te melden als moderator. We moeten dit nu met te weinig mensen doen. Gezien de grote toestroom van nieuwe berichten nu de eerste Outlanders de praktijk ingaan zal het allemaal nog moeilijker worden voor ons om alles bij te benen. Er zit al heel veel tijd in om alles te lezen, laat staan ook nog bij te werken.

Dus lijkt het je leuk om meer betrokken te zijn bij het forum, meldt je aan. Het PHEV-Forum wants you!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door sigmasailor » 03 nov 2013, 11:36

Pas wel op dat het forum niet 'stuk' gemodereerd wordt. Als voorbeeld noem ik hier het Autoweek forum. Als je ziet hoeveel (en om welke reden) daar gemodereerd wordt is echt te gek. Er zijn daar lieden (wannabee moderators) die er kennelijk op kicken zoveel mogelijk dubbelposts te melden die dan weer hangslotjes opleveren. Een stuk zelfbeheersing is zeker op zijn plaats.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door OutSander » 03 nov 2013, 11:43

sigmasailor schreef:Pas wel op dat het forum niet 'stuk' gemodereerd wordt.
Mee eens Eric, Maar het zou mooi zijn om nog één of twee moderators erbij te hebben. Dan is er ook mooi een verdeling te maken zodat elke moderator zijn eigen "commodity" kan hebben. Ben niet bekend met het autoweekforum, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door aleurs » 03 nov 2013, 11:45

Ik ben het er helemaal mee eens dat er gewoon fatsoensregels moeten gelden en dat teveel dezelfde draadjes irritant kan zijn. Maar er zit een zoekfunctie op en dus is op juiste zoekwoorden veel terug te vinden. Persoonlijk wordt ik zelf helemaal kriegel van het weghalen van posts en dat soort " moderator' acties. Zou voor mij vrij snel een reden zijn om af te haken.
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door OutlanderPHEV » 03 nov 2013, 11:54

aleurs schreef:Persoonlijk wordt ik zelf helemaal kriegel van het weghalen van posts en dat soort " moderator' acties. Zou voor mij vrij snel een reden zijn om af te haken.
Eens, maar ik ben het ook eens met de eerder gelezen opmerking dat het vervelend is om steeds notificaties te krijgen van posts die dubbel blijken te zijn.

We proberen het aantal moderator acties dus te beperken tot het verwijderen van schunnige of anderszins ongepaste berichten, (te) commerciële berichten worden aangepast/verwijderd en dubbelposts worden waar mogelijk verplaatst.

Als we daardoor incidenteel een forumlid verliezen is dat jammer, maar het houdt het wel overzichtelijk.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Calypso

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door Calypso » 03 nov 2013, 12:05

Helemaal mee eens!

bloem
Forumlid
Berichten: 263
Lid geworden op: 25 sep 2013, 00:01

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door bloem » 03 nov 2013, 12:22

was dat nauw een nieuwe +1 Calypso :lol:

Calypso

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door Calypso » 03 nov 2013, 12:29

Precies! Je hebt hem door!!!! Ik zal voortaan reageren met meer steekhoudende argumenten :lol:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door Anko » 03 nov 2013, 12:54

En toch vind ik de reactie van Calypso waardevol. De reactie moet toch weten of er draagvlak is voor wat ze roepen?

Dus +1 kan wel degelijk zinvol zijn. Kan ook een aanmoediging naar de poster toe zijn: je werk wordt gewaardeerd, ga zo door.

Lijkt me niet handig om te gebruiken bij feiten. Om bv op "ik heb twee 12v aansluitingen gevonden" te reageren met "ik ook" voegt niets toe. Al is het handiger dan reageren met +1.

Dat laatste is uiteraard een geintje, maar ik blijf wel vinden dat +1 in opinie zaken wel degelijk nuttig kan zijn. Denk even aan de post van een tijdje geleden van iemand die alleen nog maar positieve reviews wilde zien. In zo'n geval is het goed te lezen dat er meer mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door mitsufietsie » 03 nov 2013, 16:59

OutlanderPHEV schreef:Dont's
- geen overmatig gebruik van +1's
- Vermijd het gebruik van afkortingen, of zet anders de volledige betekenis erbij. Zo moest ik een paar draadjes doornemen voordat ik ook alweer wist wat AVAS (acoustic vehicle alerting systeem) was.
de afkorting OPI niet meer gebruiken, wat een verschrikkelijk woord is dat. Gebruik gewoon PHEV :!:
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

RonvanD

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door RonvanD » 03 nov 2013, 17:28

In de opmerkingen over het quoten kan ik me helemaal vinden. Het gebeurt regelmatig dat iemand wil reageren op een zin uit een post en vervolgens de hele post quote. Daarna wil daar weer iemand op reageren die het hele voorgaande bericht quote, inclusief eventuele voorgaande quotes, waardoor sommige posts meerdere malen in een draadje herhaald worden. Dat maakt een draadje er niet leesbaarder op. Dus, zoals al eerder aangegeven is, sluit ik me volledig aan bij het verzoek om selectief te quoten.

Just my two cents.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Quotes, +1 en andere 'vervuiling'

Bericht door JanPHEV » 03 nov 2013, 17:31

Als iedereen die een quote wil gebruiken even de moeite doet om alleen de benodigde regel(s) over te laten en de rest even weg gooit, zodat het toch duidelijk is waar op gereageerd wordt, dan scheelt dat al de helft :!:
Dat is een stukje discipline dat je als moderator, wat mij betreft, wel kan / mag promoten (afdwingen) :twisted:

Plaats reactie