Parkeersensoren

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 02 nov 2013, 16:13

OK, wat dat voor en achteruit rijden betreft heb je natuurlijk gelijk, maar toch werkt het in de praktijk wel prettig.

Voorbeeld:
Je rijdt achteruit en de achter-sensoren piepen al, bijvoorbeeld bij inparkeren naast / langs een hekwerk of paaltjes.
Dan draai je daarbij de neus in en komt daar iets binnen het bereik van de voor-sensoren, bijvoorbeeld een ervoor staande auto.
Dan is het erg prettig om te kunnen horen / onderscheiden dat er dan ook anders klinkende (toon hoogte) piepjes van voor-sensoren bij komen naast de al aanwezige piepjes van de achter sensoren.
Al met al een erg goed systeem van Ford, nog nooit iets geraakt (op basis van 5,5 jaar ervaring) ;)

Dat wordt dus wennen met de camera achter en maar twee sensoren voor denk ik :roll:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 02 nov 2013, 21:48

JanPHEV schreef:OK, wat dat voor en achteruit rijden betreft heb je natuurlijk gelijk, maar toch werkt het in de praktijk wel prettig.

Voorbeeld:
Je rijdt achteruit en de achter-sensoren piepen al, bijvoorbeeld bij inparkeren naast / langs een hekwerk of paaltjes.
Dan draai je daarbij de neus in en komt daar iets binnen het bereik van de voor-sensoren, bijvoorbeeld een ervoor staande auto.
Dan is het erg prettig om te kunnen horen / onderscheiden dat er dan ook anders klinkende (toon hoogte) piepjes van voor-sensoren bij komen naast de al aanwezige piepjes van de achter sensoren.
Al met al een erg goed systeem van Ford, nog nooit iets geraakt (op basis van 5,5 jaar ervaring) ;)

Dat wordt dus wennen met de camera achter en maar twee sensoren voor denk ik :roll:
Zeg je daarmee dat in een bocht achteruit rijdend obstakels eerder worden gezien dan gevoeld? Dat is wel tof.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mem
Forumlid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2013, 23:59

Re: Parkeersensoren

Bericht door mem » 03 nov 2013, 02:33

frank@phevinstyle schreef:
route66 schreef:ik ben aan het overwegen om toch de sensoren voor te nemen (in combinatie met intropack), maar is dit nog mogelijk door de dealer, of moet dit af fabriek worden besteld?
Dealer. Alle extra opties behalve de standaard (ook al niet verkeerde) uitrusting zijn in NL dealeropties.
Wat ik wel bijzonder vond is dat op één van de filmpjes die ik bekeek en waarbij de eerste auto's gelost werden, er verschillende met de dagrijverlichting (onderste lampen) aan van de boot af kwamen rijden maar ook sommige met de koplampen aan en sommige zonder verlichting. Met name die met die dagrijverlichting wekt bij mij de indruk dat er ook eea af fabriek al gemonteerd kan zijn.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 03 nov 2013, 15:15

@Anko

Ja, dat klopt.
Dus ik ben volgens mij wel goed gewend en verwend wat dat betreft. ;)

Pehaeve

Re: Parkeersensoren

Bericht door Pehaeve » 04 nov 2013, 11:52

Ik vind de 2 sensoren voor erg matig en vind ze absoluut het geld niet waard, overweeg een klacht in te dienen.

Wie heeft dezelfde ervaring?

RonvanD

Re: Parkeersensoren

Bericht door RonvanD » 04 nov 2013, 12:10

Is het niet zo dat de sensoren voornamelijk bedoeld zijn om schade aan de voorkant als gevolg van het achteruit indraaien te voorkomen ? Gezien de grote overhang voor (en achter) is dat niet ondenkbeeldig.

Pehaeve

Re: Parkeersensoren

Bericht door Pehaeve » 04 nov 2013, 16:42

Hebben jullie ook een lelijk extra knopje om de parkeersensoren uit te zetten, naast de bestaande knop links onder het stuur?

RonvanD

Re: Parkeersensoren

Bericht door RonvanD » 04 nov 2013, 16:46

Ik ben daar wel benieuwd naar. Kun je een fotootje plaatsen ?

ibaet

Re: Parkeersensoren

Bericht door ibaet » 13 nov 2013, 20:23

Pehaeve schreef:Ik vind de 2 sensoren voor erg matig en vind ze absoluut het geld niet waard, overweeg een klacht in te dienen.

Wie heeft dezelfde ervaring?
Idem. Sensoren zijn het geld absoluut niet waard! Inderdaad zeer matig, alleen de hoeken geven signaal af als je ergens erg dicht op staat: in het midden of van iets grotere afstand totaal geen feedback.

En inderdaad ook een knop naast het stuur om de sensor te deactiveren.

PVoutlander

Re: Parkeersensoren

Bericht door PVoutlander » 17 nov 2013, 17:51

Klopt inderdaad dat de parkeersensoren voor zeer matig zijn.
In het midden werken ze helemaal niet. Is erg vervelend. Wat kunnen we er aan doen? Klacht indienen? En dan?

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Parkeersensoren

Bericht door Man » 17 nov 2013, 19:16

Misschien een dubbele portie aan de voorkant voor de prijs van één set. Lijkt mij toch eenvoudig om er 2 sensoren bij te plaatsen en te koppelen aan de hoeksensoren.
Ik ga dat eens aan de dealer voorleggen.

hemdd
Forumlid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 jul 2013, 20:24

Re: Parkeersensoren

Bericht door hemdd » 17 nov 2013, 19:36

Kunnen jullie uitleggen wanneer de voorsensoren niet reageren? Ik heb voor mijn deur een parkeerplaats van pakweg 5 meter. Ik kan met de sensoren strak tegen de muur van mijn huis parkeren. Vanmiddag moest ik parkeren op een parkeerplaats waar drempel inzat, zodat je niet het water inrijdt. Die drempels zijn denk ik 15 cm hoog en mijn voorsensoren begonnen te piepen.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Parkeersensoren

Bericht door Man » 17 nov 2013, 22:04

Bijvoorbeeld met zo'n leuk Amsterdammertje precies in het midden

PVoutlander

Re: Parkeersensoren

Bericht door PVoutlander » 18 nov 2013, 19:45

Als ik voor de nummerplaat sta hoor ik helemaal niets en kan ik zo naar voren lopen zonder reactie......
Ik ga dealer ook eens polsen voor dubbele set. Wellicht zijn ze verkeerd gemonteerd? Is er iemand van Mitsubishi die mee leest hier?

hemdd
Forumlid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 jul 2013, 20:24

Re: Parkeersensoren

Bericht door hemdd » 18 nov 2013, 19:54

Man schreef:Bijvoorbeeld met zo'n leuk Amsterdammertje precies in het midden
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Heb de auto pas sinds vrijdag.

Zorro

Re: Parkeersensoren

Bericht door Zorro » 18 nov 2013, 21:32

Man schreef:Misschien een dubbele portie aan de voorkant voor de prijs van één set. Lijkt mij toch eenvoudig om er 2 sensoren bij te plaatsen en te koppelen aan de hoeksensoren.
Ik ga dat eens aan de dealer voorleggen.
Ben erg benieuwd naar zijn reactie, ik heb de auto nog niet maar maak me ook wat zorgen om de sensoren aan de voorkant. De camera aan de achterkant werkt wel flitsend, heb ik met de proefrit gemerkt. Je moet er alleen op durven vertrouwen en de lijntjes zijn ook echt de lijntjes!! Als daar iets binnen komt, is het ook echt dichtbij.

PVoutlander

Re: Parkeersensoren

Bericht door PVoutlander » 19 nov 2013, 19:45

Vanmorgen mail gestuurd naar de dealer, maar die heeft het zeker te druk. Nog geen reactie.

PVoutlander

Re: Parkeersensoren

Bericht door PVoutlander » 20 nov 2013, 13:17

Krijg net deze reactie van de dealer....

Ik heb dit al eerder aangegeven bij de importeur en zij hebben dit doorgeven aan de fabriek
maar tot op heden nog geen reactie terug gekregen.
Met vriendelijke groet,

Heeft iemand dit ook al eens aangekaart, of is het een exemplarisch probleem en zijn mijn sensoren gewoon niet goed (gemonteerd)?

PVoutlander

Re: Parkeersensoren

Bericht door PVoutlander » 20 nov 2013, 15:16

Reactie van dealer.....

Ik heb dit al eerder aangegeven bij de importeur en zij hebben dit doorgeven aan de fabriek
maar tot op heden nog geen reactie terug gekregen.

Mijn reactie daarop:
Ben blij dat je mijn mening deelt dat ze onvoldoende zijn, want dat heb je dus al gemeld bij de importeur.
Maar nu de oplossing.
Ik heb natuurlijk gewoon in Venlo gekocht en niet in Japan.
Ben benieuwd naar je voorstel.

En het antwoord:
Ik heb niet verteld dat ik die mening deel dat staat er los van. Ik heb aangegeven dat ik die klacht
heb doorgegeven aan de importeur. Op dit moment is er geen oplossing. Als ik meer weet laat ik
het u zo spoedig mogelijk weten.

goudje

Re: Parkeersensoren

Bericht door goudje » 24 nov 2013, 21:25

Ik neem aan dat in het scherm rode en groene lijntjes staan om de breedte aan te geven van de auto.
Bij mercedes is overigens wel een hele makkelijke functie op de achteruitrijcamera, als je aan het stuur draait dan kan je zien waar de auto uitkomt omdat de lijnen mee buigen. Dit zal vast wel niet bij deze Outlander zijn ofwel?

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Parkeersensoren

Bericht door frank@phevinstyle » 24 nov 2013, 21:55

Ik rij nu tijdelijk in een Renault Megane van 28.000, daar zit ook een camera op en daar werkt het net zo als bij de Mercedes. Bij de PHEV ook??
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Parkeersensoren

Bericht door Reinier L » 24 nov 2013, 22:17

goudje schreef:Ik neem aan dat in het scherm rode en groene lijntjes staan om de breedte aan te geven van de auto.
Bij mercedes is overigens wel een hele makkelijke functie op de achteruitrijcamera, als je aan het stuur draait dan kan je zien waar de auto uitkomt omdat de lijnen mee buigen. Dit zal vast wel niet bij deze Outlander zijn ofwel?
Ze draaien keurig mee.
OUTLAND(CRUIS)ER

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Parkeersensoren

Bericht door ittotaal » 24 nov 2013, 22:24

Ze buigen niet mee. Bij sommige systemen buigen de lijnen mee met de stand van het stuur, zodat je kan zien hoe je uitkomt. Dit doet de outlander niet.
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Parkeersensoren

Bericht door Reinier L » 25 nov 2013, 18:16

Shit. Zit die kronkel in mijn hoofd!
OUTLAND(CRUIS)ER

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Parkeersensoren

Bericht door bobgee » 05 dec 2013, 16:49

weet iemand of het mogelijk is de sensoren standaard uit te zetten bij het starten van de auto? Dan kan ik ze activeren zodra ik ze nodig heb.
Het is een vreselijk irritante pieptoon.....

Plaats reactie