Ingezonden brief Autovisie

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Rutgerg

Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Rutgerg » 02 apr 2015, 12:25

Toevallig iemand van hier die dit ingezonden heeft aan Autovisie? Vind het een nogal negatief verhaal. Al moet ik wel zeggen dat ik nog wel voor de eerste keer met de PHEV met caravan erachter op vakantie moet. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door sigmasailor » 02 apr 2015, 12:39

Negatief? Is denk ik gewoon de feiten. Aan de andere kant ben je 'wel' 2 of 4 van de 365 dagen per jaar bezig met zo'n tocht; dus hoe representatief is dat? Ik moet zeggen ook wel wat teleurgesteld te zijn in de echte actieradius: gisteren op en neer naar Tynaarlo lukt niet bij vertrek met een volle accu en tank; ik heb moeten bijtanken onderweg. gelukkig zijn dergelijke afstanden voor mij ook de uitzondering. Met de gemiddelde 1 op 17 (1 op 15 als je elektra meetelt) ben ik toch wel tevreden.

O, ja; die 22 E km snap ik niet; met een beetje je best doen haal je in de zomer 45 en in de winter 35 kilometer (meer als je voorverwarmd). Geen 52; 60 is nooit geclaimd volgens mij.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door zdDog » 02 apr 2015, 12:41

Woon in Gouda, maar nee :D

Maar kom op zeg, om de hele auto daar aan "op te hangen" gaat mij te ver.

Als je maar 22 km haalt op een volle accu dan is daar al het antwoord: lood in je voet!

Ik haal nu (na 1 jaar + 4 maanden) met windje mee en winterbanden ruim 38 echte Kms en als de zomerbanden erop gaan en temp omhoog gaat verwacht ik naar de 42+ te gaan.

Kortom: hier nog steeds een blije rijder.
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Rutgerg

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Rutgerg » 02 apr 2015, 12:49

Daarnaast lijkt mij op een rit naar Italie dat je toch iedere 2 a 3 uur wel stopt... dus kleine moeite om dan de tank even vol te gooien :D

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Wreckerrm » 02 apr 2015, 13:06

De auto is mij met caravan (1350 kg) en dakkoffer naar Italie uitstekend bevallen. Met volle accu op charge weggereden uit Groningen en rustig aan (90 op de teller) naar Italie. Heel relaxed, het is immers vakantie. Zelfs 2 passen genomen op te terugweg. (Reschenpass en Fernpass), geen enkel probleem en altijd voldoende power om goed met het verkeer mee te rijden. Geen schildpad gezien.
Geen snelheidswonder en vaak tanken, maar om de 3 uur willen we toch even stoppen. Gecombineerd verbruik van 1 op 8.5. Mijn vorige diesel deed 1 op 11. Al reed ik dan tegen de 100km.

En idd, voor die paar dagen per jaar is dat best goed te doen. Voor de rest haal ik nu ook maar ca 25 km met kachel aan. Bij huis draai ik vrijwel direct de N33 richting Assen op en rij daar netjes 100 op de cruise control. Toen het laatst weer boven de 10 graden was, waren het direct weer 5 km weer. Maar de N33 gaat ook regelmatig een beetje op en neer.

Ach, ik probeer netjes te rijden en ik tank wel wanneer nodig. Net de 40k beurt laten uitvoeren en ik heb echt geen spijt. Het is niet de beste, mooiste of meest praktische auto. Maar ik ben me de auto, laadpaal en tankpas best tevreden.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Anko » 02 apr 2015, 13:27

Ach, na 2 jaar (zoals hij zelf zegt) is hij er nog steeds niet achter dat er geen CVT in de auto zit. Dat zegt al heel wat. Verder was eind 2012 (toen ik de auto bestelde) al bekend dat het officiële bereik op de accu 52 km was (EU norm) en geen 60 (Japanse norm). Ook was toen inmiddels bekend dat het maximale aanhanger gewicht niet 1600 kg was (zoals in juli 2012 werd gezegd), maar 1500 kg. Dat had de briefschrijver dan weer wel goed. Ook was het opgegeven totaal bereik geen 950 km, maar 826 km. Maar dat is misschien altijd wel zo geweest.

Heb nog even in mijn 'archief' gekeken. Daar heb ik een specificatie blad van 30 januari 2013 gevonden. Daarin staat vermeld:
- 121 pk
- 45 liter tankinhoud
- 52 km EV bereik
- 826 km totaal bereik

Die van 7 december 2012 heb ik helaas niet meer, maar ik weet vrij zeker dat ik dit allemaal wist toen ik de auto half december 2012 bestelde. Het enige wat ik niet wist was het hybride verbruik (met lege accu).

Als hij dat specificatieblad gemist heeft, heeft hij m.i. bewust een risico genomen, ingegeven door de fiscale voordelen. Ja, aan die voordelen wen je makkelijker dan aan regelmatig tanken. Achteraf is het makkelijk klagen, maar ik vraag me serieus af of hij inderdaad van de koop afgezien zou hebben als hij toen geweten had dat hij wat vaker zou moeten tanken op weg naar vakantie. Of dat de fiscale voordelen dan toch te lekker waren.

Zelf heb ik overigens al wel de nodige ritten met 1500 kg caravan aan de haak gemaakt. Kom daarbij ruimschoots beter uit dan 1 op 8 en heb meer dan eens meer dan 300 km op één tank gehaald. Tegenover zijn 1 op 6,5. Dan ga je je inderdaad het e.e.a. afvragen.

Jammer ook dat de briefschrijver zich niet afgevraagd heeft of Charge mode wellicht verstandiger zou zijn geweest, met caravan er achter. Dan had hij denk ik toch wel een andere beleving gehad. Niet ideaal misschien, maar wel een stuk positiever.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Rutgerg

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Rutgerg » 02 apr 2015, 13:56

@Anko 300km op een tank doe je met een caravan al snel meer dan 3 uur over, dan willen de kids en de vrouw vaak toch even stoppen voor een pauze. Ik zie daar ook de problemen niet zo van in.
Daarnaast vind ik het altijd raar dat mensen roepen, de PHEV rijdt met caravan 1 op 7 of 1 op 8. Ik reed hiervoor in een Toyota Verso die een stuk minder zwaar is en daar haalde ik de 1 op 10 ook niet mee met de caravan aan de haak. Het verbruik zonder caravan lijkt mij belangrijker, en dat is bij mij tot nu toe heel erg netjes! :D

Wat ik wel jammer vind is dat de PHEV hiermee (weer) in een kwaad daglicht wordt gezet. Het is al zo dat de PHEV de auto is die alles fout heeft gedaan en de eigenaren kritiek krijgen omdat ze zogenaamd subsidie zouden misbruiken. Dit hoor je over bestuurders van een Golf GTE niet, dan is het ineens logisch want zo zijn de regels nu eenmaal.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Marcs » 02 apr 2015, 14:00

Idem ruim 8 Km per liter met 1500 kg en volle auto (5 pers) om de 325 km tanken ca 40 liter vind ik niet slecht voor de combinatie vierkant trekt vierkant.
Kracht meer dan voldoende. Elektrisch minimaal 35 maximaal 50 km zonder caravan met 10 km. Die gozer kan gewoon niet rijden en loopt maar te schakelen met het pookje voor achteruit snapt er werkelijk niets van :lol:

Ik vind het een TOP caravan trekker ik zeg caravan trekker van het jaar 2015 :mrgreen:
LB

tadango

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door tadango » 02 apr 2015, 14:43

22km electrisch? Dat kan... maar dan zit je direct op snelweg met de teller op 128km/h....... en de kachel aan bij max 5 graden buiten. Dan haal je niet meer..... maar dat is het uiterste inderdaad. Ik hou een range van 30 aan in de zomer (veel snelweg) en 25 in de winter.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door OutSander » 02 apr 2015, 16:29

Rutgerg schreef:Wat ik wel jammer vind is dat de PHEV hiermee (weer) in een kwaad daglicht wordt gezet.
En dat is precies de reden waarom de brief beloond wordt in Autovisie. Is koren op de molen van onze grote "vriend" Werner Budding. Die zal alles aangrijpen om zijn gevoel over de PHEV bevestigd te zien.

Zullen we met z'n allen eens hele positieve brieven gaan sturen naar Autovisie? Kijken of die geplaatst worden.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door neuroticz » 02 apr 2015, 17:01

Behoorlijk negatief verhaal, en ja ook ik vind het misleidend hoe er reclame word gemaakt voor de phev, maar er word niks gelogen :lol:
Als je altijd haast hebt en 125/130 rijd dan kom je inderdaad niet verder dan 20 KM op 1 acculading, ga je 90 rijden dan haal je het dubbele.
Er zijn maar heel weinig auto's waar het verbruik van klopt, ik heb zelf ook een alfa giuletta 1.4T die zou volgens opgaaf ook 1 op 18 zou moeten kunnen rijden, en heb nog niet beter gehaald dan 1 op 13 :roll:
Het is ook bedroevend dat je de kachel uit moet laten, 90 moet gaan rijden, langzaam optrekken etc.
Tja je moet er wat voor over hebben om zo groen mogelijk te rijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Anko » 02 apr 2015, 17:18

Rutgerg schreef:@Anko 300km op een tank doe je met een caravan al snel meer dan 3 uur over, dan willen de kids en de vrouw vaak toch even stoppen voor een pauze. Ik zie daar ook de problemen niet zo van in.
Daarnaast vind ik het altijd raar dat mensen roepen, de PHEV rijdt met caravan 1 op 7 of 1 op 8.
Uh, het was toch duidelijk dat ik het enkel positief bedoelde? Ik vind 330 km (hoeft niet aan één stuk te zijn, hoor ;) ) en 1 op 8 ook zeer acceptabel. Vraag me alleen af wat je moet doen om aan 1 op 6.5 te komen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Hansjebrinkers » 02 apr 2015, 18:18

Zoveel mensen, zoveel meningen :D probeer het zonnig te bekijken. Ook de reclame voor de outlander is optimistisch (net als bij iedere andere auto) en inmiddels is er voldoende gebruikerservaring om te kunnen constateren dat de specs bij goede condities haalbaar zijn. Ook zijn er caravangebruikers die wel in staat zijn geweest de helling te beslechten, waarschijnlijk in moeilijkere condities dan die in Luxemburg. Over de voordelen die de bestuurder geniet lees ik niets.... Wellicht vergeten? Of van nature iemand die licht negatief is?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Reinier L » 02 apr 2015, 23:12

Heb direct gereageerd op de ingezonden brief maar geen enkele reactie teruggekregen......
Accuverbruik, accugewicht, CVT, gezond verstand etc.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door PHEV2014 » 03 apr 2015, 00:38

Vandaag na slechts 1180 km bijna 39 liter getankt. Wat een verschrikkelijke benzineslurper is het toch :D
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Rutgerg

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Rutgerg » 03 apr 2015, 08:08

Anko schreef:
Rutgerg schreef:@Anko 300km op een tank doe je met een caravan al snel meer dan 3 uur over, dan willen de kids en de vrouw vaak toch even stoppen voor een pauze. Ik zie daar ook de problemen niet zo van in.
Daarnaast vind ik het altijd raar dat mensen roepen, de PHEV rijdt met caravan 1 op 7 of 1 op 8.
Uh, het was toch duidelijk dat ik het enkel positief bedoelde? Ik vind 330 km (hoeft niet aan één stuk te zijn, hoor ;) ) en 1 op 8 ook zeer acceptabel. Vraag me alleen af wat je moet doen om aan 1 op 6.5 te komen.
Excuus, mijn reactie was ook positief bedoeld :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Anko » 03 apr 2015, 09:59

:D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Pleiades » 03 apr 2015, 11:56

Ik rij regelmatig ook met een tandemasser aanghangwagen en zeilboot door Frankrijk. Vaak in de Alpen, zomer en winter. Heb er nu 42k op zitten.
Ik kan de briefschrijver wel begrijpen maar het komt wat te negatief over. Mijn ervaringen op de lange rit zijn:
De benzine tank is te klein. Als ze die groter maken dan wordt de actie radius met aanhanger ook groter of je nu 1 op 6.5 of 1 op 8 rijdt, 45 liter is te klein. Dat je meer verbruikt is logisch met zo'n aanhanger. Heeft de slechtste CW waarde die je maar kunt bedenken. (met de zeilboot er achter is het verbruik een stuk beter). Maar in de winter in de sneeuw/kou wil je niet met lege tank komen te staan dus dan ga je bij kwart tank echt wel tanken. Frankrijk is groot en soms rij je op stukken waar je echt niemand tegen komt en zelfs je mobieltje geen of slecht bereik heeft. dat is neit te vergelijken met NL waar je gemiddeld om de 20 km wel een tankstation hebt.
De aangegeven nog te rijden actieradius is me een raadsel en niet te vertrouwen als je met aanhanger rijdt. Hij kan binnen de paar minuten wel een verschil van 50km nog te gaan aangeven en dat is als ie van 120km naar 70km nog te gaan in de winter niet prettig. Dus houdt ik op de teller de gereden kilometers bij voor de tankbeurten.
Regelmatig krijg ik de schildpad in de heuvel op, das wel vervelend als je net een vlam in de pijp probeert in te halen, dus die frustratie begrijp ik wel.
De rubber brandlucht is er nog altijd op de lange rit (niet bij korte ritten), vreemd dat de briefschrijver dat niet heeft.
Af en toe slaat de Navi op tilt. Dit is alleen op te lossen door een full stop te maken met motor uit en aan.
Er hoort onder een SUV minimaal een thuiskomer te hangen. Lekrijden is in Frankrijk een drama vanwege de afstanden en het type band hebben ze niet op voorrraad. je bent dus altijd 2 nieuwe banden verder. SUV staat voor sports utility en ja dat betekend dat je wel eens de scherpe stenen in gaat met extra risico op een kapotte band die niet meer met dat pompje is op te blazen.
Voor de rest doet ie wat ie moet doen en is ie van alle gemakken voorzien. Ook in de winter heeft ie zich bewezen as een echte 4X4, die fransen hebben me soms voor gek verklaard met de aanhanger (staat ook op winterbandjes anders schuift ie ie zo de greppel in) in de sneeuw maar het was nooit een probleem.
Natuurlijk heeft de PHEV zijn eigenaardigheden maar ik ben er tevreden over. Hij is makkelijk in gebruik en rijdt gewoon lekker.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door sigmasailor » 03 apr 2015, 18:07

Vandaag extra mijn best gedaan op E: van Rijswijk naar Hillegom (44 km over de A4) helemaal elektrisch gehaald. OK: zonder verwarming en in de luwte van wat grote medeweggebruikers. Maar liefst 2x zoveel als 22; hangt voor 100% van je rechtervoet af.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Hansjebrinkers » 04 apr 2015, 14:40

@sigmasailor: mooie score! Idd goed te doen. En inderdaad,mde rechtervoet dicteert het bereik. Ik moet ook m'n best doen voor m'n maximum van 46 km, en kan heel eenvoudig de accu's na 22 km leeg hebben.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

sparkle

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door sparkle » 05 apr 2015, 21:28

Nu 40.000 km verder en een gecombineerd (E+B) van 1:19. Veel ritten tussen 75-150km. En ik ben ook vaak in FR.
En.....tijdens drukke spits vaak niet sneller dan 110km/u (ivm snelheidsbeperkingen via matrixborden). Wat mij dan opvalt en ik nog niet op het forum heb gezien is dat ik bij 110km/h op de cruise control regelmatig "indirect" op benzine rijd. De benzinemotor is actief, maar alleen om de accu's op te laden.Hij drijft dus niet de voorwielen aan. En ik rijd dus dan wel elektrisch. M.i. verbruikt de motor zo ook minder brandstof per km dan wanneer hij de voorwielen moet aandrijven.
En tsja, de schrijver van het artikel ?: loden voet, kan niet efffectief rijden etc, etc........Misschien heeft Werner Buddingh de brief zelf wel geschreven :lol:

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Reinier L » 06 apr 2015, 09:37

Beste sparkle
Dit is in het verleden regelmatig ter sprake gekomen.
Anko heeft dit ook al meerdere keren uitgelegd.
Onze outlander is dan een soort Opel ampère die de accu leeg heeft.
Onze outlander is drie auto's in 1.
Vol electrisch, hybride en motor als generator.
En de eerste die vanaf het begin zo bedacht is en niet later er van alles op en in geflanst is.
OUTLAND(CRUIS)ER

sparkle

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door sparkle » 06 apr 2015, 15:24

Ik geloof dat ik verkeerd begrepen wordt. Ik weet ook wel hoe de PHEV werkt (3 in 1). Ik bedoel met mijn reactie aan te geven dat je vaak meer elektriek rijdt dan de km-verwachting (!) aangeeft. Maw je kan nooit exact vaststellen hoeveel km je puur electriek hebt gereden. Je moet dan een bijrijder bij je hebben die alles exact noteert (wanneer 1, 2 of 3 dus).

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Reinier L » 06 apr 2015, 19:19

En dat is dan ook precies wat er toen in die discussies naar boven kwam. Het opgegeven elektrische aandeel is niet zuiver... :D
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Anko » 06 apr 2015, 20:47

Reinier L schreef:Beste sparkle
Dit is in het verleden regelmatig ter sprake gekomen.
Anko heeft dit ook al meerdere keren uitgelegd.
Onze outlander is dan een soort Opel ampère die de accu leeg heeft.
Onze outlander is drie auto's in 1.
Vol electrisch, hybride en motor als generator.
En de eerste die vanaf het begin zo bedacht is en niet later er van alles op en in geflanst is.
Dank voor de credits, MAAR ...

Waar het Sparkle m.i. om te doen is is dat er, bij snelheden waar je normaal gesproken parallelle mode zou verwachten, toch seriele mode optreedt. Ik ken vier situaties waarin dit voor kan komen:
- heel kortstondig voor en na het inschakelen van parallelle mode
- wanneer meer vermogen gevraagd wordt dan in parallelle mode geleverd kan worden (zelfs met E-ondersteuning)
- wanneer de motor, bij > 30% gevulde accu, gestart wordt om voor verwarming te zorgen
- wanneer je aan de laatste 5 liter benzine toe bent en de accu leeg is

De eerste twee situatie snap ik wel. De laatste twee niet. Als het enkel omwille van de efficiëntie zou zijn, dan zou je verwachten dat de auto altijd seriele mode zou kiezen. En laten we wel zijn, waarom zou je (bruikbare) mechanische energie eerst omzetten in elektrische energie en daarna weer terug? De enige reden die ik kan bedenken is omdat je de motor dan op een gunstiger manier kunt belasten. Normaal wordt dat gerealiseerd door met de laadstroom te spelen. Om (voor mij) onduidelije redenen is er (als ik het goed inschat) voor gekozen om in de laatste twee situaties niet de accu bij te laden. Dus kan er niet met de laadstroom gespeeld worden. En moet er dus een andere manier worden gezocht om de motor optimaal te belasten.

't Is maar een idee. Ik kan er zomaar helemaal naast zitten.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie