Net terug van vakantie, 2700 km gereden met een gemiddeld gebruik van 1 op 12. Niet echt geweldige verbruiksgegevens aangezien er niets achter de auto hing. De kleine benzine tank werkt ook niet echt mee om lekker door te kunnen rijden.
Wel was ik positief verrast over het navigatiesysteem. Hij wist mij probleemloos naar de kleinste plaatsjes te navigeren en bij files gaf hij keurig een alternatieve route. Ook het comfort van de stoelen is goed te noemen, 10 uur rijden en geen centje pijn. Verder was de auto lekker stil.
Verder nog wat fotootjes.
De PHEV op vakantie
Re: De PHEV op vakantie
Tsja, 1900 Kg plus bagage en de CX waarde van de gemiddelde dorpskerk...
De wetten van de fysica laten zich niet omzeilen.
Eigenlijk is 1:12 best goed.
De wetten van de fysica laten zich niet omzeilen.
Eigenlijk is 1:12 best goed.
Re: De PHEV op vakantie
Wat bedoel je met kleine benzine tank werkt ook niet lekker mee om door te kunnen rijden.endt001 schreef:Net terug van vakantie, 2700 km gereden met een gemiddeld gebruik van 1 op 12. Niet echt geweldige verbruiksgegevens aangezien er niets achter de auto hing. De kleine benzine tank werkt ook niet echt mee om lekker door te kunnen rijden.
Wel was ik positief verrast over het navigatiesysteem. Hij wist mij probleemloos naar de kleinste plaatsjes te navigeren en bij files gaf hij keurig een alternatieve route. Ook het comfort van de stoelen is goed te noemen, 10 uur rijden en geen centje pijn. Verder was de auto lekker stil.
Verder nog wat fotootjes.
je kan bijna vier uur achter elkaar door rijden dan wordt het toch eens tijd om te stoppen toch. Misschien moet je je eens afvragen als je een bakkie gaat doen om tegelijk eens te gaan tanken. Het is even wennen maar dan heb je helemaal niet in de gaten dat je een kleine tank hebt want je moest toch stoppen voor je bakkie.
En 1 op 12 voor een SUV is echt geen slecht gemiddelde. 1800kg weegt de auto en de luchtweerstand is ook niet je van het.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Re: De PHEV op vakantie
Zoals op diverse andere topics aangegeven ( met onderbouwing en vergelijking met vergelijkbare noet hybrides) is de Outlander 20 tot 40% zuiniger dan anderen (concurrenten doen 1:8 tot 1:10). Een nette score voor een bepakte auto met een praktijkgericht van dik over de 2.000 kg en een niet echt sensationele stroomlijn. Zelf heb ik ook "1:12" als vakantie-gemiddelde. Uiteraard niet te vergelijken met de 1:oneindig die wordt voorgespiegeld, maar daarover is al een hoop geschreven.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Re: De PHEV op vakantie
Gelukkig een camping-eigenaar die meedacht! Waar een camperserviceplek multifunctioneel wordt!
- Bijlagen
-
- laden%20camperserviceplek.JPG (175.68 KiB) 3741 keer bekeken
Globale Moderator
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.