Zorro schreef:Sorry? Wat heeft dat omrekenen naar km/kWh nou in 's hemelsnaam te maken met het feit dat de auto's geen van allen de opgegeven actieradius halen? Bij lange na niet, zelfs. En dan sla je de plank nog aardig mis ook, met je rekenarij. Want de PHEV heeft - zo valt op dit forum meermaals te lezen - een nuttige accucapaciteit van 9,7 kWh. Ik zou zeggen; als je het dan allemaal zo helder voor de bril hebt hoe het allemaal zit....ampera schreef:Een pagina geleuter en koffiepraat
Misschien toch maar een eigen ampera-forum oprichten en daar lekker gaan zitten rellen? Met al je vrienden?
Onder zomerse condities kun je met alle voertuigen de opgegeven actieradius halen, was de test in de zomer uitgevoerd dan waren de testresultaten met een lofzang gebracht, EV heeft een beetje last van een bipolaire stoornis
Als je de resultaten bekijkt dan zijn de verschillen tussen de voertuigen maar minimaal, alleen de E Up (2 zitter) gaat iets zuiniger met de stroom om.
Een aantal anderen hier kwamen tot een bruikbare capaciteit van 8kWh, is jouw 9,7kWh inclusief laadverlies (kWh meter op het laadstation) of exclusief (kostenoverzicht energiescherm in de auto)?