Flop 3 volgens Autoweek

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
nuecht

Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door nuecht » 25 dec 2013, 22:44

Artikel van Autoweek over top 3 tops en flops van 2013: http://www.autoweek.nl/nieuws/26193/top ... rco-gorter :mrgreen:

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Hansjebrinkers » 25 dec 2013, 23:01

Goed voor ons en zeker ook voor de autobranche. Ik ben al decennia lid van autoweek, maar nu zitten ze er toch enorm naast. Blijkbaar één van hun medewerkers met enige frustratie :-)
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

h.soepboer

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door h.soepboer » 26 dec 2013, 01:26

Nou, volgens mij spot on.

Niemand heeft deze auto gekocht omdat ie zo geweldig rijdt want dat konden we nog niet weten. Hij heeft het over de zuinigheid die blijkens dit forum zwaar tegenvalt dus ook daar heeft hij wel gelijk denk ik. Ook is het geen schoonheid, zijn de rijeigenschappen matig, is hij niet supersnel en terreinrijden is ook niet aan te bevelen. En het motorgeluid doet het hart van een autoliefhebber ook niet sneller kloppen.

Daarmee zijn eigenlijk wel alle criteria opgenoemd waarom dit geen auto is voor de autoliefhebber en dat is precies waar hij het over heeft. Autoweek is een blad voor autoliefhebbers, niet voor calculerende ondernemers dus van een verslaggever van Autoweek mag je niets anders verwachten.


De PHEV is een prettig en financieel aantrekkelijk vervoermiddel, dat dan weer wel.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door kobus1967 » 26 dec 2013, 08:41

Prettig vervoermiddel ja, en ik kan mooi 5 jaar sparen om er dan wat leuks naast te kopen.
Zoiets als een Porsche Boxter een Cayman of een Alfa 4C.

nuecht

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door nuecht » 26 dec 2013, 09:06

Mijn keuze was niet enkel op basis van de aantrekkelijke financiële mogelijkheden. De techniek heeft daarin ook een rol gespeeld. Op dat vlak moet ik als autoliefhebber toegeven dat ze bij Mitsubishi iets moois bedacht hebben. Ik zou hierin van een autoblad ook zeker verwachten dat ze daar een objectieve mening over hebben. Daarbij zorgt deze auto er ook voor dat de autobranche in NL weer een positieve boost krijgt zo aan het einde van dit zeer slechte jaar. Dat het nu ook eens een ander merk betreft dan die 'eenheidsworst' van het Volkswagenconcern vind ik ook mooi. ;)

phevictor

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door phevictor » 26 dec 2013, 11:35

Staat weinig in.. En wat er in staat is weinig genuanceerd. Het is een flop omdat niemand proefrit heeft kunnen maken (Normale outlander stond er toch als aardig voorbeeld?) en omdat het goedkoop is? Tuurlijk spelen de centen een rol..

eneehhhhhh hoeveel jaar zijn de 14% en 20% bijtellers al een success? En worden we elke dag 100+ x geplaagd me die foeilelijke megane tdci 14% bijteller met GTune pakket en Prius wagon... en... (is mening weet ik) in het straatbeeld?

Niets nieuws in Nederland, daarom zijn we zo'n welvarend volkje geworden "geen cent te veel" was het toch? Dus hoezo flop?

De reden dat er in november zo veel op kenteken worden gezet is niet alleen de centen maar ook omdat Mitsubishi een recall heeft gehad, anders zouden de eerste al in Augustus op kenteken hebben gestaan... :lol:

Het is maar waar je succes aan af meet

Laat maar lullen, zal deels gewoon de kift zijn...

kettingduurzaam

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door kettingduurzaam » 26 dec 2013, 12:13

Voordat ik deze PHEV kocht, kon ik een proefrit maken in een "gewone" Outlander. Dat is dus echt exact dezelfde wagen. De enige "gok" die ik dus nam, waren de verschillen: het elektrisch rijden, wat, behalve de 50km op een volle accu, volledig is waargemaakt. En het feit dat de auto netto voor mij tienduizenden euro's goedkoper is. Maar dat was dus geen verrassing, gewoon een kwestie van rekenen.
Ik lees heel vaak dat de PHEV "in the blind" is gekocht. Dat is gewoon niet waar. Ik wist dat ik een heel fijne auto ging kopen.
De druiven zijn zuur, dat is wel waar.

willighagen

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door willighagen » 26 dec 2013, 15:47

Wat mij opvalt is dat mensen die hem nu een tijdje hebben hem steeds meer gaan waarderen. Ik heb hem nog niet maar het fiscale gedeelte was voor mij doorslaggevend. Mijn broer rijdt een volvo phev ik kon hem niet meer bestellen uitverkocht. Maar achteraf ook wel blij want de inhoud van de auto valt erg tegen te weinig ruimte voor het doel waarvoor ik de auto nodig heb. De afwerking is wel erg mooi maar hij is ook 20k duurder. Wat ik wel erg leuk vind is de techniek van deze auto lekker anders ik denk wel dat het voor mij een tijdje gaat duren voordat ik weet en denk hoe om te gaan met deze auto

Bartroet

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Bartroet » 26 dec 2013, 21:44

H.Sopboer slaat de spijker op de kop.(net als Autoweek)
Als men zo gecharmeerd was/is van de outlander als auto dan waren er in de afgelopen
10 jaar (2003-2012) geen 12.000 van verkocht maar zeker 120.000.
Dat er nu in 1 jaar tijd zoveel Outlanders verkocht zijn heeft voor 99,9% van de kopers
puur te maken met de aantrekkelijke financiële regelingen (Dit geldt voor alle electrische en hybrides).
Het hele auto aankoop gedrag is in Nederland gebaseerd op bijtelling en andere fiscale regels.
Renault verkocht van de Megane gemiddeld 7500 auto's p/j..totdat er een 14% versie kwam, de verkoop
verdrievoudigde en dat was niet omdat het zijn fijne rijdersauto was geworden.
Als niet PHEV rijder een zeer leuk leesbaar forum.

lancer
Forumlid
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 nov 2013, 13:12

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door lancer » 26 dec 2013, 22:33

Ach onbekend maakt onbemind.
Velen merken nu dat een ontlader een onder gewaarde auto was.
Zeker als straks ook de technische duurzaamheid en geringe autokosten naar voren komen zal dit alleen maar sterker worden.
Menig premium merk kent zeer dure onderhoudskosten en vervelende mankementen die slechts tegen hoge kosten opgelost kunnen worden.
Met name de AW redacteuren bekijken de auto als kinderen. Kijken alleen naar wat er staat en niet wat het kost om het te onderhouden.
Zelf rijden ze die testwagens op andermans portemonnee. Dan is het echt moeilijk om oog te hebben voor een goede prijs- kwaliteitsverhouding.
Daarmee hangt ook samen wat voor minpunten je voor lief neemt en wat dan weer niet.

willighagen

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door willighagen » 26 dec 2013, 22:35

maar Mitsubishi heeft het wel voor elkaar om duizenden trouwe merk rijders weg te halen.
Mitsubishi was bij mij nooit opgekomen om te kopen .Nu mede door de fiscale voordelen ga ik voor het eerst in 37 jaar Mitsubishi rijden, zorg dit merk voor goede service en over 5 jaar een prachtig zuinig model auto dan is de kans dat ik blijf hangen groot.En ik heb op dit forum wat studies voorbij zien komen die qua model mij erg aanspreken.Over vijf jaar zullen we het zien of het merk het heeft gewonnen van de fiscale belangen.

Goldtime

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Goldtime » 26 dec 2013, 22:40

Ik rij al 30 jaar onafgebroken mitsubishi !!!!! En nu een phev . Altijd thuis gekomen nooit geen extra onkosten , Goede auto,s !! zonder problemen !

kettingduurzaam

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door kettingduurzaam » 26 dec 2013, 22:45

Bartroet schreef:H.Sopboer slaat de spijker op de kop.(net als Autoweek)
Het zijn mn deze passages waarin ik en vele anderen zich niet in herkennen:
"Niemand heeft deze auto gekocht omdat ie zo geweldig rijdt want dat konden we nog niet weten. Hij heeft het over de zuinigheid die blijkens dit forum zwaar tegenvalt dus ook daar heeft hij wel gelijk denk ik. Ook is het geen schoonheid, zijn de rijeigenschappen matig, is hij niet supersnel en terreinrijden is ook niet aan te bevelen. En het motorgeluid doet het hart van een autoliefhebber ook niet sneller kloppen.".

Dit is duidelijk de kift van iemand die "van horen zeggen" heeft dat de Outlander geen fijne (en zeer mooie) auto is.

Zoals ik al zei, de druiven zijn zuur.

Zorro

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Zorro » 26 dec 2013, 23:42

lancer schreef:Met name de AW redacteuren bekijken de auto als kinderen. Kijken alleen naar wat er staat en niet wat het kost om het te onderhouden.
Zelf rijden ze die testwagens op andermans portemonnee. Dan is het echt moeilijk om oog te hebben voor een goede prijs- kwaliteitsverhouding.
Dat is natuurlijk zo, maar ze hebben bij AW ook een duurtestgarage en als daar over bericht wordt is er echt wel realiteitszin. Ik ben sinds een paar maanden abonnee van AW en voor die euro in de week is het toch een alleraardigst blad met nu en dan best leuke artikelen. In de eerste (snelle) test die er over de PHEV verscheen waren ze best positief. En natuurlijk heb je snel de schijn tegen als je een auto koopt die zoveel fiscaal voordeel geeft dat je voor hetzelfde geld een polo gereden had. Laten we eerlijk zijn; als geld geen rol speelde reden we toch geen PHEV? Dat is denk ik ook een beetje wat de redacteur bedoelt met dat flop-verhaal. We kijken toch vooral nog naar de centen en niet meer naar de auto zelf. Toch?

DutchTrafficConsult

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door DutchTrafficConsult » 26 dec 2013, 23:52

Op zich heeft Autoweek natuurlijk gelijk. De dealers verkochten geen auto's, maar aftrekposten. Daar kunnen de auto's met 0% bijtelling natuurlijk niets aan doen. Het wordt tijd dat de dealers weer doen waar ze goed in zijn: auto's verkopen.

Overigens is niet de 0%-bijtelling, maar de afschaffing daarvan oorzaak van alle ellende.
http://www.dutchtrafficconsult.nl/cgblo ... an-leiden/

h.soepboer

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door h.soepboer » 27 dec 2013, 01:11

@kettingduurzaam
Dit is duidelijk de kift van iemand die "van horen zeggen" heeft dat de Outlander geen fijne (en zeer mooie) auto is.
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een PHEV en heb het dus niet van horen zeggen. Tevens heb ik niet gezegd dat het geen fijne auto is, sterker nog, ik heb gezegd dat het een prettige auto is wat volgens mij niet heel erg afwijkt van de definitie van "fijn".

Wat ik heb willen aangeven is dat de PHEV vanwege de opgenoemde punten geen auto voor de autoliefhebber is maar een vervoermiddel. Over wel mooi/niet mooi hoeven we niet te twisten net zo min als we dat over smaak hoeven te doen. Ik vind de achterkant in ieder geval niet om aan te zien, is de neus minstens net zo lelijk als mijn eigen en why oh why noemen ze babyblauw "technical silver".
De rest zijn dan toch eigenlijk wel gewoon feiten. En daarmee heeft Autoweek een punt en zitten ze er niet naast zoals aangegeven door "weet ik even niet meer".

Ik heb hier een Chevy staan met een 300pk opgeboorde 6,3 liter V8 (de standaard 5,7 liter was toch een beetje aan de krappe kant) onder de motorkap. Technisch komt het niet in buurt van de Outlander maar doet toch echt het hart van menig autoliefhebber sneller kloppen (en ook dat is een feit).

MarMel
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2013, 09:45

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door MarMel » 27 dec 2013, 10:12

Wat kan het jullie (ons), als PHEV bezitters in godsnaam schelen wat de pers schrijft over de auto? Ga gewoon af op je eigen gevoel en ervaringen en laat ze verder gewoon lekker roeptoeteren. Ik begrijp de frustratie en het onbegrip over de fiscale voordelen wel, zeker als ze voor jou niet van toepassing zijn. Voor mij als ondernemer is het een buitenkans om weer eens wat geld te ontvangen van de fiscus ipv weg te brengen. Daarnaast rij ik wél zeer zuinig en ben zeer te spreken over het rij comfort. Al met al een prettig en (tot nu toe) betrouwbaar vervoermiddel. En of anderen hem wel of niet mooi vinden interesseert me geen biet. :P

Calypso

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Calypso » 27 dec 2013, 10:40

MArMei: je hebt er fan bij!
Top antwoord 8-)

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door veefer » 27 dec 2013, 12:36

+1
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

bloem
Forumlid
Berichten: 263
Lid geworden op: 25 sep 2013, 00:01

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door bloem » 27 dec 2013, 15:50

Nu zowel top als flop http://www.autoweek.nl/nieuws/26203/top ... rnelis-kit het kan verkeren :)

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door kobus1967 » 27 dec 2013, 16:11

Tja soms botsen ratio en emotie zelfs bij journalisten.

Silversurfer

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Silversurfer » 27 dec 2013, 19:43

Tuurlijk spelen de financiele voordelen mee in de aankoopbeslissing maar zeker niet de enige reden want er zijn meer auto's met deze voordelen maar die zijn niet zo goed verkocht als de Outlander Phev.

Wat betreft dat mensen niet eerst in de auto hebben kunnen rijden, je kon wel proefrijden in de gewone 2.0 benzine versie. Niet helemaal vergelijkbaar maar wel goed voor een indruk. Bovendien zijn er ook mensen die bv een 1.6 luxe testauto rijden en dan een 1.3 instap model kiezen. Ze hebben vrijwel nooit goedkopere test auto's in precies dezelfde uitvoering die je wilt.

DutchTrafficConsult

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door DutchTrafficConsult » 28 dec 2013, 17:46

bloem schreef:Nu zowel top als flop http://www.autoweek.nl/nieuws/26203/top ... rnelis-kit het kan verkeren :)
Mee eens hoor. Maar dan moet je dat wel even aanvullen met je eigen wensen en omstandigheden. Dan wordt 'ie 10.000 keer wel en 360.000 keer niet in verkocht in 2013. Als ik nu zou moeten kiezen tussen de Outlander PHEV en de Volt, dan koos ik nog de Volt, omdat ik de meerwaarde van de Outlander niet nodig heb, maar de meerwaarde van de Volt (m.n. grotere actieradius) wel.

Groet, Alex

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Denniss » 29 dec 2013, 15:07

Hoewel hij deels gelijk heeft druipt hier de afgunst wel van af.

Ten eerste is het geen gegeven paard. Natuurlijk zijn er veel voordeelregelingen en daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. Maar deze voordelen zijn lang niet op iedereen van toepassing. Een leaserijder pakt niet al het voordeel, een koper via een BV pakt niet al het voordeel, een particulier pakt niet al het voordeel. Onder de streep zal het voor iedereen voordelig genoeg zijn geweest om het risico van blind kopen te nemen, maar er wordt volledig aan voorbij gegaan dat er ook risico's aan zitten.
Wat mij betreft hét bewijs dat autoliefde in ons land grotendeels is weggesneden met het mes der bijtelling.
Misschien heeft deze persoon onder een steen geleefd maar we zitten met z'n allen al 5 jaar in een crisis. Daar worden ZZP-ers en MKB behoorlijk hard geraakt. Dat de kosten dan een belangrijke rol spelen is simpele logica.
Daarbij kun je ook stellen dat de kopers inmiddels een breed vertrouwen in automerken hebben. Zo breed dat er risico genomen wordt in dit soort situaties.

In mijn geval geef ik meer om mijn Outlander dan om welke andere auto dan ook. Hier zit veel meer tijd en werk in, alleen al om alles uit te zoeken.
Dan ben je automatisch meer betrokken bij je auto dan wanneer het een gewone brandstofauto is.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Silversurfer

Re: Flop 3 volgens Autoweek

Bericht door Silversurfer » 29 dec 2013, 15:20

Nou de auteur vergeet WAAROM de overheid verschillende percentages bijtelling hanteren. Dat is namelijk om zuinige 'milieuvriendelijke' auto's te bevorderen. Niet alleen voor het milieu maar ook voor de gezondheid van mensen. Ziektes door giftige uitlaatdampen zijn talrijk.

Plaats reactie