…Voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Dominic
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15

…Voorstellen

Bericht door Dominic » 23 apr 2022, 11:20

Hoi allemaal, ik ben dominic ouwe man van 44 en woon in Noord Holland. Vanaf maandag a.s eigenaar van een Outlander uit 2013 met 180dzk, kleur zwart)Deze heb ik gisteren gekocht bij Stekelenburg in Nieuwegein. (Hij staat nog op de website, meekijken en tips zou ik leuk vinden!) mijn vrouw rijd in een bmw hybride, dus ben wel bekend met stekkeren enzo. Maar van de Outlander weet ik helemaal niks. Behalve dat hij lekker rijd en schakelt en een zee van ruimte heeft. Zo ongeveer alles is eraan vervangen door de dealer: van brandstoffilter, airco, bougies, nieuwe banden. Ik heb een half jaar garantie daarna wil ik het meeste zelf doen. Ben dus op zoek naar tips 💡 voor gebruik en onderhoud. Vandaar dat ik de komende dagen veel op het forum ga lezen. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: …Voorstellen

Bericht door JohanvdH » 23 apr 2022, 16:31

Welkom Dominic!

De auto ziet er mooi uit op de site van de verkoper.
Let er wel op dat de bagage rolhoes en het tasje met de laadkabel ook meegeleverd worden want die zie ik nu niet op de foto's.
De toegangscode voor het koppelen van je telefoon heb je ook nodig.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Dominic
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15

Re: …Voorstellen

Bericht door Dominic » 25 apr 2022, 09:39

Hallo Johan, bedankt voor je reactie! De code zal ik canmiddag vragen: goeie tip! De rolhoes was stuk, ze zouden nog kijken voor me. De auto had ik in principe zonder rolhoes gekocht. Ik heb hem gekocht met half jaar garantie/mobiliteitsgarantie dat wel. Hoefde ook de afleveringskosten niet te betalen, omdat er 2 maanden terug een grote beurt inclusief bougies, automaatbak olie etc is gedaan. Eigenlijk volledige onderhoud, voor de auto werd ingeruild. Dus eigenlijk wil ik dan oet heel moeilijk doen om de hoes. Over een paar uur ophalen: heb er zin in:-)

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: …Voorstellen

Bericht door Kamej03 » 25 apr 2022, 15:30

De hoes heeft M.i. Ook maar een beperkte waarde door de donkere achterramen. Ik heb er wel een maar die staat in de schuur. Ben je bekend met de accu toestand? Dat kan de dealer ook uitlezen, kan interessant zijn maar als je het al heb gekocht niet meer van belang voor de onderhandelingen.
Wij rijden er nu ruim 2 jaar in en vinden het ook nog steeds een heerlijke en voor ons gebruik, voordelige auto. Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als wij.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: …Voorstellen

Bericht door PHEVlkj » 25 apr 2022, 16:10

Voor mij heeft hij wel geluidwerende waarde, tijdens mijn gebruik gedurende de afgelopen 8 jaar. Ik hoor dan meer geluid, zeker als je alleen elektrisch rijdt wat ik zo veel mogelijk doe.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Dominic
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15

Re: …Voorstellen

Bericht door Dominic » 25 apr 2022, 22:11

De hoes niet meer aanwezig, zag wel een voordelig net als ‘schot’ tussen de boodschappen en passagiers, vindt ik we zo veilig. Heb er op zich geen haast mee, maar moet er wel komen. De accu waarde is me verteld, maar ben het vergeten 🙈. Waar ik wel benieuwd naar ben: is het remmen b1 tot b5 heel bepalend? Vindt het wel fijn rijden op zich. Alleen bij aan en uitzetten van de auto staat deze weer op B0. Of is dat in te stellen op een vaste waarde? En heeft het veel zin in de praktijk? Je regenereert, maar rolt ook niet uit… ben benieuwd maar jullie mening / ervaring. Dank nogmaals!

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: …Voorstellen

Bericht door erichendri » 26 apr 2022, 16:28

Dat laatste zijn de meningen verdeeld over.
Zelf vindt ik B0 het fijnst rijden.
Is ook de zuinigste manier van rijden als je ruim van te voren antisipeerd.
Daar is een filmpje van op youtube.

https://youtu.be/hPRpR8SRbwg

Op afdalingen of hellingen gebruik ik wel de regeneratiestanden om de snelheid vast te houden.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: …Voorstellen

Bericht door RX-Men-8 » 26 apr 2022, 16:36

Welkom, en het grappige is dat deze Outlander PHEV niet schakelt en ook geen automaatbak heeft om te verversen, maar als een EV rijdt met mogelijkheid tot inkoppeling van de benzinemotor op een vaste (lange) overbrenging. Maar er zit wel olie in de tandwielkasten tussen elektromotoren en differentiëlen. Hele speciale magnetische olie.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Dominic
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15

Re: …Voorstellen

Bericht door Dominic » 27 apr 2022, 09:44

Ik ga het filmpje even kijken, anticiperen helpt idd enorm, in de bmw van mijn vrouw kun je aanwijzingen aanzetten: als je dat opvolgt laat je de auto veel langer uitrollen, minder ‘gas’ geven etc. Heel anders dan ik zelf zou rijden.

Ik denk ook dat het de tandwielolie was.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: …Voorstellen

Bericht door Kamej03 » 02 mei 2022, 16:15

B0 of b5? Het is allemaal heel persoonlijk. Regenereren gebeurt ook als je remt, daarvoor hoef de flippers niet perse te gebruiken. Ik vind het erg comfortabel om steeds B5 te gebruiken, dan hoef je de rempedaal veel minder te gebruiken. Het regenereren levert nmm ook veel minder op dan bijv. dan rustig rijden en gedoseerd optrekken. Dus gewoon zelf uitvogelen waar je het meest plezierig bij voelt.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

NoAcars
Forumlid
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: …Voorstellen

Bericht door NoAcars » 03 mei 2022, 17:21

B5 is een beetje ruig afremmen. Als je dan nog eens je rempedaal gebruikt sta je subiet stil. Ik vind dat een weinig praktische modus, buiten in het dorp met veel rotondes. Kort voor de rotonde gas eraf en na de eerste instuuractie is met B5 de auto op een mooie snelheid gekomen. Maar richting stoplicht vind ik het oncomfortabel. Gewoon in D. Als je remt regenereer je ook. Sterker nog, het eerste stuk rempedaal = regenereren. Op snelweg gaat ie in B0. Lekker uitrollen maar op de afrit.
Een kale PHEV MY16

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: …Voorstellen

Bericht door RX-Men-8 » 04 mei 2022, 14:32

Het eerste wat ik doe na de start is 3x flipper links naar B5. Ik vind het heel vloeiend werken met een pedaal te rijden.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie