aankoop outlander

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
matjello
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2021, 20:46

aankoop outlander

Bericht door matjello » 16 okt 2021, 09:51

Beste allemaal ,
Mijn naam is matjello woon in een klein gehuchtje tussen Nijmegen en tiel en heb een vraag.
Zouden ervaren rijders mij uit kunnen leggen waarom t de moeite waard is om een outlander aan te kopen en te gaan rijden want ja ik zie de voordelen maar hoor dan ook dat t verbruik en bepaalde dingen zoals publiekelijk laden allemaal heel anders ligt of uitvalt dan af fabriek word aan gegeven word en ja ik besef me dat dat t allemaal onder de beste omstandigheden word vermeld.
maar hoor t graag van de echte rijder(s). :D

matjello
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2021, 20:46

Re: aankoop outlander

Bericht door matjello » 16 okt 2021, 09:53

Het gaat om een 20 phev van 2014

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: aankoop outlander

Bericht door case » 16 okt 2021, 15:22

Matjello,
De Outlander is een grote en zware auto, die als je er goed mee omgaat toch zuinig/voordelig kan zijn.
Om zuinig te rijden geldt, dat je zoveel mogelijk elektrisch rijdt. Spaarzaam gebruik van de airco en verwarming helpt hierbij (tip: zoek een PHEV met stoelverwarming en/of stuurverwarming). Vanzelfsprekend helpt het ook om rustig te rijden.
Om goedkoop te rijden geldt, dat je thuis moet kunnen opladen. Opladen aan openbare laadpalen is altijd duurder dan thuis; omdat ook de laadpaaltarieven nogal variëren, zijn in sommige gevallen km's gereden op 'publieke' stroom zelfs duurder dan benzine km's.
Voorlopig geldt nog het halftarief voor de motorrijtuigen-/houderschapsbelasting: ca € 48,- per maand.
Succes!
Case
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: aankoop outlander

Bericht door erichendri » 16 okt 2021, 21:47

Er is geen 1 auto die de fabriekscijfers haalt op hetzelfde traject die zij er mee rijden.


Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

rcrnow
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2021, 09:16

Re: aankoop outlander

Bericht door rcrnow » 20 okt 2021, 16:59

Deze Outlander is interessant omdat je een grote Luxe ruime auto krijgt voor €48 wegenbelasting. Het verbruik is bij deze auto nog sterker dan bij andere auto's, dus puur hoe je ermee rijdt. Waarom? Outlander is zwaar en heeft een aandrijving, die bij een lage/ rustige snelheid blijft aangedreven door de accu en de motor dan die accu voedt. Dit staaltje techniek zorgt ervoor dat je met weinig verbruik veel kilometers kan maken. Maaaarrrr ga je de auto op zijn staart trappen en voor het verkeer uit rijden, dan krijg je ook het normale (hoger nog) verbruik van een 2.0 liter SUV. De motor is niet het sterkste punt het is het samenspel tussen Hybride rijden motor en de accu. Als je korte ritten per dag maakt is electrisch rijden de top. Ik rij soms 2500 kilometer zonder ook maar een liter benzine te hebben gebruikt. Reëel gezien, de accu's hebben vaker een teruggang, zou je altijd wel een 30 kilometer kunnen halen. Dus blijf je binnen deze range voor je weer kunt opladen dan ben je spekkoper met deze auto. Mijn geluk is dat ik die luxe heb. Tot slot de Outlander PHEV is een betrouwbare auto kijk maar op
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... a1daf507b3
Een ijzersterke auto volgens de ANWB.
Succes met je besluit!

Plaats reactie