Sinds 10 dagen eigenaar PHEV uit 2013

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Barry G
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2021, 17:04

Sinds 10 dagen eigenaar PHEV uit 2013

Bericht door Barry G » 08 sep 2021, 17:08

Mijn naam is Barry en aangezien een tweedehands M.O. PHEV voor mij eindelijk haalbaar was, heb ik er via Bynco (internet dealer) een aangeschaft. Tot nu toe bevalt hij prima, ziet er ondanks dat hij al 8 jaar oud is nog uit als nieuw, zowel van buiten, als van binnen! Twee kleine minpuntjes: er zit geen DAB+ radio in (kan de bestaande MMCS nog worden ge-upgrade?) en de elektrische achterklep, die alleen berekend is voor Japanners, maar voor de gemiddelde Nederlander gewoon veel te laag open staat, waardoor ik al een paar keer mijn hoofd heb gestoten. Ook zat er geen oplaadkabel bij, maar die is inmiddels alsnog nageleverd. Nu eens kijken hoeveel elektrische kms ik uit de accu kan persen. Hopelijk ruim voldoende voor woon-werk verkeer. ;)

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Sinds 10 dagen eigenaar PHEV uit 2013

Bericht door JohanvdH » 09 sep 2021, 09:41

Hi Barry,

Welkom!
De zaken die je noemt lijken helaas niet aanpasbaar te zijn (aan wennen dus).

Ga vooral lekker genieten van het rijden.

Groet,
Johan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Barry G
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2021, 17:04

Re: Sinds 10 dagen eigenaar PHEV uit 2013

Bericht door Barry G » 10 sep 2021, 19:04

Dank je!

Nog een vraagje:
De accu capaciteit is op papier 12 kWh.
Nu heb ik al een paar keer een volgens het display compleet lege accu aan een openbare laadpaal (geen snellader) opgeladen, maar ik krijg er niet meer dan 7 à 7,5 kWh in. Dan heeft hij volgens het display weer ongeveer 36 km elektrisch rijvermogen, hetgeen in de praktijk, ondanks een rustige rijstijl, toch dichter bij 30 km zit.
Is dit normaal, of is het accupakket aan zijn eind?
De auto is 8 jaar oud, maar heeft nog geen 85.000 km op de teller.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Sinds 10 dagen eigenaar PHEV uit 2013

Bericht door JohanvdH » 11 sep 2021, 19:37

Je kan de status van de accu meten middels een ODB Bluetooth connector en de app PHEV Watchdog (zie https://phevwatchdog.net )
Daar zou ik wel even haast mee maken want na 8 jaar vervalt de garantie op het accupack en is er dus aan een afgenomen capaciteit niets meer te doen.

Er zijn een aantal discussies op dit forum waar de regels van het vervangen van het accupack onder garantie in staan.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Plaats reactie