Is het mogelijk om een losse standkachel aan te sluiten (tijdens het opladen) op de aansteker van de Pure versie waarbij de accu niet leeggetrokken wordt?
Geeft de aansteker dan voltage?
Ik wil dit gebruiken zodat ik 's morgens niet de ramen hoef te krabben als het gevroren heeft.
Losse standkachel
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Losse standkachel
Standkachels verbruiken stroom, dus als je die aansluit op de 12V accu zal deze leeg worden getrokken (als je de standkachel te lang gebruikt).
Als je weet hoeveel de kachel verbruikt en hoeveel capaciteit de accu heeft kan je berekenen hoe lang je hem kan gebruiken.
Zover ik weet geeft de 12V aansteker aansluiting geen spanning wanneer de auto uit staat.
Als je weet hoeveel de kachel verbruikt en hoeveel capaciteit de accu heeft kan je berekenen hoe lang je hem kan gebruiken.
Zover ik weet geeft de 12V aansteker aansluiting geen spanning wanneer de auto uit staat.
-
- Forumlid
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: Losse standkachel
12V werkt amper.
Op 220V is de werking veel beter.
Wat heb je op het oog?
Eric
Op 220V is de werking veel beter.
Wat heb je op het oog?
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Boxmeer
Re: Losse standkachel
eh...je hebt al een standkachel aan boord? Zo niet begrijp ik je vraag. Die dingen werken matig, je kunt dan beter de moeite doen om een laadkabel naar je auto te fabrieken of een gewone 220V kabel naar een kacheltje in de auto (zie ander topic). Een 220v verlengsnoer kun je gerust en veilig een eind over stoep en goot naar je auto leggen met wat kreabea als je in een woonwijk zit zonder laadmogelijkheid bij je deur.
Zo wel begrijp ik 'm niet want je hebt een enorm accupakket aan boord en je moet ook laden, opwarmen en laden tegelijk is ideaal maar de auto kan het ook terwijl dze niet aan de stekker hangt. En doet dat dan beter dan via de 12v stekker in het interieur die aan de kleine 12v accu zit en die niet vanzelf opgeladen wordt door de grote accu. En bovendien doet die niks tot de auto op 'contact' staat.
In alle geval, zie ook andere topic, geldt dat je erg weinig warmte nodig hebt om de boel te ontdooien mits je wat tijd gunt.
Zo wel begrijp ik 'm niet want je hebt een enorm accupakket aan boord en je moet ook laden, opwarmen en laden tegelijk is ideaal maar de auto kan het ook terwijl dze niet aan de stekker hangt. En doet dat dan beter dan via de 12v stekker in het interieur die aan de kleine 12v accu zit en die niet vanzelf opgeladen wordt door de grote accu. En bovendien doet die niks tot de auto op 'contact' staat.
In alle geval, zie ook andere topic, geldt dat je erg weinig warmte nodig hebt om de boel te ontdooien mits je wat tijd gunt.