Losse standkachel

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Ronnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2021, 11:00

Losse standkachel

Bericht door Ronnie » 03 sep 2021, 09:08

Is het mogelijk om een losse standkachel aan te sluiten (tijdens het opladen) op de aansteker van de Pure versie waarbij de accu niet leeggetrokken wordt?
Geeft de aansteker dan voltage?
Ik wil dit gebruiken zodat ik 's morgens niet de ramen hoef te krabben als het gevroren heeft.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Losse standkachel

Bericht door JohanvdH » 03 sep 2021, 09:18

Standkachels verbruiken stroom, dus als je die aansluit op de 12V accu zal deze leeg worden getrokken (als je de standkachel te lang gebruikt).
Als je weet hoeveel de kachel verbruikt en hoeveel capaciteit de accu heeft kan je berekenen hoe lang je hem kan gebruiken.

Zover ik weet geeft de 12V aansteker aansluiting geen spanning wanneer de auto uit staat.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Losse standkachel

Bericht door erichendri » 03 sep 2021, 20:48

12V werkt amper.
Op 220V is de werking veel beter.
Wat heb je op het oog?

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Losse standkachel

Bericht door Bmtouring » 04 sep 2021, 18:23

eh...je hebt al een standkachel aan boord? Zo niet begrijp ik je vraag. Die dingen werken matig, je kunt dan beter de moeite doen om een laadkabel naar je auto te fabrieken of een gewone 220V kabel naar een kacheltje in de auto (zie ander topic). Een 220v verlengsnoer kun je gerust en veilig een eind over stoep en goot naar je auto leggen met wat kreabea als je in een woonwijk zit zonder laadmogelijkheid bij je deur.


Zo wel begrijp ik 'm niet want je hebt een enorm accupakket aan boord en je moet ook laden, opwarmen en laden tegelijk is ideaal maar de auto kan het ook terwijl dze niet aan de stekker hangt. En doet dat dan beter dan via de 12v stekker in het interieur die aan de kleine 12v accu zit en die niet vanzelf opgeladen wordt door de grote accu. En bovendien doet die niks tot de auto op 'contact' staat.

In alle geval, zie ook andere topic, geldt dat je erg weinig warmte nodig hebt om de boel te ontdooien mits je wat tijd gunt.

Plaats reactie