Ook even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Faber
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2020, 00:12

Ook even voorstellen

Bericht door Faber » 30 okt 2020, 15:50

Hallo,
Heb al veel nuttige info van dit forum kunnen halen. Hetgeen onlangs geleid heeft tot de aanschaf van een mooie rode Outlander uit 2015. De accu heeft nog 32 AH heb dit tijdens de proefrit kunnen meten. Het is een ex lease auto met onderhoudshistorie, alleen niet bij de dealer. Vraag me af of dit consequenties heeft voor de garantie op de tractie Accu. We rijden er dagelijks ongeveer 90 km mee, niet ideaal. Maar de eerste 30 km zijn in ieder geval goedkoop. We rijden hem voornamelijk als hybride. Eigenlijk was de outlander phev de enige auto die voldeed aan onze eisen. Indirecte benzine injectie, mogelijkheid voor een flinke aanhanger, ruime bagageruimte, goede actieve en passieve veiligheid, redelijk laag verbruik, goed comfort en automaat. Hiervoor hadden we een Saab 9-5 Estate op lpg, ook een hele fijne wagen. Maar de leeftijd en de km’s liepen gestaag op en na een aantal jaren zonder airco gereden te hebben hebben we de knoop doorgehakt en is deze het dus geworden.
Outlander PHEV 2015 Limited Edition X-Line

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Ook even voorstellen

Bericht door RX-Men-8 » 30 okt 2020, 21:25

Gefeliciteerd! Veel plezier met je aankoop, en ook kilometervreten is fijn met de Outlander kan ik je zeggen.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Ook even voorstellen

Bericht door erichendri » 30 okt 2020, 22:44

Gefelicitaart met jullie aankoop.
Denk dat het geen kwaad kan om vanaf heden het onderhoud bij
de dealer te laten doen.
Het is een complexe auto en het kan sowieso geen kwaad.
Alleen een dealer controleerd op eventuele software updates voor de diverse systemen in de auto.
Bij mercedes waren die regelmatig aanwezig.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Faber
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2020, 00:12

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Faber » 31 okt 2020, 17:23

Inmiddels hebben we ook het verbruik van deze week. 730 km gereden, 33 liter getankt en 72 kwh geladen. 5 ritten van 90 km, 1 van 180 km en flink wat korte stukjes. Verbruik valt niet tegen overall 1:22. Puur op benzine rijdt hij 6,5 l/100km. Als ik dat vergelijk met een Rav4 hybrid die gem. 7l/100km doen dan is dat niet slecht. We rijden zo'n 30 km elektrisch op de snelweg tegen 5,5 ct/km. Erg blij mee. Je moet er vooral niet hard mee willen rijden, aangezien de Outlander vrij hoog is en veel wind vangt. Net zoals alle ander Suv's trouwens. De max 100 km is wat dat betreft een uitkomst.
Outlander PHEV 2015 Limited Edition X-Line

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: Ook even voorstellen

Bericht door trancedrift » 03 nov 2020, 14:42

Gefeliciteerd! Ex lease PHEV's zijn de beste, nauwelijks geladen, benzine zit toch al in je lease contract :) 32 Ah in 5 jaar oude Outlander is prachtig resultaat.

Belangrijke vergelijking dat je maakt ook, met RAV4 hybride, er is veel geschreven en gezegd hoe zuiniger zijn de Toyota hybrides dan een plug in hybride, wat eigenlijk onzin is. De PHEV wordt gewoon een hybride als de batterij op 30% zit (leeg op je dashboard). Maar nog beter, je kan altijd nog 2-3km op stroom rijden, terwijl een Toyota hybride na paar honderd meter al weer op de motor zit.

Met de 2019 PHEV haal ik zelfs 6.0 l /100 km als je aan de snelheidslimieten op de NL snelwegen aanhoudt.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Ook even voorstellen

Bericht door erichendri » 03 nov 2020, 21:34

Rijdt je dan met een volle accu weg Trancedrift?

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Plaats reactie