Nieuwe PHEV eigenaar in België

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
PHEV_België
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019, 11:22

Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door PHEV_België » 08 dec 2019, 17:05

Dag allemaal,

Bij deze stel ik me voor als PHEV instyle+ 2013 eigenaar, al bijna een jaar maar beter laat dan nooit.

Mijn vorige auto was een Audi A6 Allroad, deze is total loss reden terwijl hij geparkeerd stond. Daarom was ik opzoek naar een andere auto en daar het hier in Brussel en andere Europese steden (in verband met de uitstoot) steeds diesel onvriendelijker wordt leek mij de PHEV de beste oplossing... redelijk veel ruimte, benzine en in de stad elektrisch rijden en eigenlijk als 2de hand wagen goedkoop en nog betrouwbaar ook.

Tevens qua onderhoudskosten en belastingen stelt de Outlander PHEV tot op heden niets voor in vergelijking tot de Audi A6 Allroad

Het is me al wel heel duidelijk dat de 2 auto’s niet in een gelijke klasse thuis horen, misschien wel qua nieuw prijs maar voor de rest niet. Elektrische stoel ipv stoelen... haakje om jas op de hangen alleen bestuurders zijde... lederen stoelen zijn aan zijkant nep leder en dun leder en ja.. dun plaatwerk. Maar goed, de prijs komt door de technologie denk ik dan maar.
Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de Outlander PHEV in Belgie niet vaak te zien is, maar als 2de handse worden wel veel geïmporteerd, zegt men

Maar alles in bij elkaar genomen bevalt de Outlander PHEV prima.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door PHEV2014 » 08 dec 2019, 18:46

Het is gewoon een prima, betrouwbare auto. Is je accu goed?

Veel veilige kilometers toegewenst!
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

PHEV_België
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019, 11:22

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door PHEV_België » 08 dec 2019, 19:04

Het valt me op dat het aantal km dat elektrisch gereden kan worden schommelt tussen de 35 en 41 km. Dat verschil komt volgens mij doordat het afhankelijk is van hoe je gereden hebt voor het opladen... klinkt misschien maf maar als ik in Nederland rij en oplaadt dan is het vaak 40 of iets meer km.
In België waar meer hoogte verschil is is het meestal 35 of 37 km...

Maar goed zo’n soort van reset zo als in het bekende youtube filmpje (uit Australië meen ik) zou eens leuk een keer uit te proberen, maar in alle eerlijkheid vind ik de 35 tot 40 km nog best oke

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door JohanvdH » 08 dec 2019, 20:50

Als je echt 35-40 km op een acculading kan rijden is dat (vooral gezien het koude weer) helemaal prima!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

PHEV_België
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019, 11:22

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door PHEV_België » 09 dec 2019, 05:51

Ik heb de indruk dat 35 tot zo’n 40 km ook echt lukt.

Misschien dat het helpt dat de auto altijd binnen staat en dat ik eigenlijk altijd probeer om de verwarming en/of airco uit te laten. Tevens misschien van belang, het eerste wat ik doe is ECO aanzetten (en LDW uitzetten).

Wat vast ook een rol speelt is dat wanneer ik in de Outlander rij ik op de één of andere manier er altijd naar streef om alleen op elektriciteit te rijden, dus rustig optrekken en nog meer anticiperen en ook op de snelweg rustiger te rijden. Klinkt zo suf en saai maar ja... het is toch gebeurd en dat terwijl ik ook nog een paar woeste benzine slurpers heb staan, maar in de Outlander interesseert me dat dan niets :lol:

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door RX-Men-8 » 11 dec 2019, 11:37

Ik las ook ergens dat in tegenstelling tot de mythe de 2e hands Outlander PHEVs niet grotendeels naar oost Europa gaan, maar de meeste naar België worden geëxporteerd.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEV_België
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019, 11:22

Re: Nieuwe PHEV eigenaar in België

Bericht door PHEV_België » 11 dec 2019, 14:58

Ik denk dat de reden daarvan is dat België eigenlijk meer een diesel land is, maar sinds een paar jaar zijn er strenge eisen gekomen ivm uitstoot... dat wil bv zeggen dat een diesel euro 4 niet meer zomaar bv Antwerpen in mag.
Daarom gaan denk ik veel mensen op zoek naar een alternatief. En in vlaanderen meen ik dat de wegenbelasting niets is voor de bv de Outlander PHEV. En dan niet te vergeten dat de Outlander PHEV behoorlijk afschrijft. Een Instyle Plus van 2013 heeft al zoveel afschreven als de nieuwprijs van de instap Outlander PHEV nieuw heeft gekost. En niet te vergeten dat het voor dat geld een grote ruime en luxere auto is.

Dus ik denk dat die dingen er voor zorgen dat in België de vraag groot is.
Een nieuwe waarschijnlijk een stuk minder omdat je voor de nieuwprijs ook een luxe Mercedes E estate benzine nieuw kan kopen. En dan speelt waarschijnlijk het status gevoel een rol...

Plaats reactie