Deze week als opvolger van mijn total los gereden Hyundai Tucson uit 2006 mijn nieuwe Outlander in bezit mogen nemen met 145k op de teller.
De eerste keer rijden gaf de kilometer indicator van de accu in volle stand maar een rijbereik van 17 kilometer aan en ik maakte me wat zorgen over de status van de accu. Inmiddels geeft deze al 28 kilometer aan. Dus dat gaat beter. Tevens heb ik de 220 laadstekker in de tuin via een tussenstekker met mijn home automation verbonden. Zo krijg ik iedere dag en maand een appje met het KW verbruik van de auto. Leuk om in de gaten te houden.
Ik ben nog op zoek naar tips wanneer je het beste in welke Bx stand kunt rijden. Sommige filmpjes geven over aan of juist alleen niet op de snelweg en de rest overal. Hoe doen jullie dat? Binnen de bebouwde kom vind ik B5 en one pedal driving wel erg fijn.
Nieuwe Outlander PHEV Instyle
Re: Nieuwe Outlander PHEV Instyle
Welkom!
Ik vind de b5 alleen al fijn omdat je er vloeiender mee kunt rijden, je hebt minder van het gas naar de rem beweging van je voet.
Ik denk dat het de sport is zoveel mogelijk heuvelaf of bij afremmen te regenereren en heuvelop iets te laten vieren. Of dat in b5 het beste gaat is aan jou, ik rijd zelf wel meestal in B5. Zuiniger dan cruise control want due remt/versnelt nogal eens onnodig omdat ie minder of niet anticipeert.
Veel rijplezier!
Ik vind de b5 alleen al fijn omdat je er vloeiender mee kunt rijden, je hebt minder van het gas naar de rem beweging van je voet.
Ik denk dat het de sport is zoveel mogelijk heuvelaf of bij afremmen te regenereren en heuvelop iets te laten vieren. Of dat in b5 het beste gaat is aan jou, ik rijd zelf wel meestal in B5. Zuiniger dan cruise control want due remt/versnelt nogal eens onnodig omdat ie minder of niet anticipeert.
Veel rijplezier!
Re: Nieuwe Outlander PHEV Instyle
Ik vind B5 juist extreem vervelend. Remt niet genoeg af om tot stilstand te komen. En remt wel flink af als je even van het gas afgaat. Ik rem overigens wel regelmatig met B5 af, maar ik gebruik de flippers daar nogal veel voor. Meestal rij ik gewoon met B2, uitrollen is zuiniger/efficienter dan hard afremmen maar daarna weer gas bij moeten geven. Maar als ik toch harder moet remmen ga ik naar 3 of 4.
Re: Nieuwe Outlander PHEV Instyle
Snap ik, het is maar wat je fijn vindt. Ik bedoel ook niet dat je het pedaal ineens laat opkomen in B5 (de medepassagiers knikken instemmend ). Ik laat het stroompedaal zover opkomen als dat ik vertraging wil, en dat is geheel variabel. Dat laat me compleet schokvrij van versnelling naar vertraging gaan en omgekeerd. Vind ik heel comfortabel en handig bij anticiperend rijden.
Re: Nieuwe Outlander PHEV Instyle
Ja, zoals hier wel eerder is beschreven bepaal je de afremming en regeneratie in B5 met je gaspedaal: heftig flipperen kan ook maar dan doe je in eigenlijk hetzelfde! Ik zet hem standaard in B5 en doseer dan met mijn gaspedaal de afremming en regeneratie. Ik haal daarmee nog steeds (ondanks een SOH van 27,4) een kleine 35 tot 40 km EV bereik!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.