Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
wouter79
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2019, 11:40

Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door wouter79 » 29 aug 2019, 16:47

Ik zal me ook even voorstellen!

Ik heb een maand geleden een Outlander uit 2014 (Instyle) gekocht met 106k op de teller. Heel erg blij mee. Dit was voor ons de meest praktische keuze om toch elektrisch te rijden (wij rijden de meeste dagen maar 25 km hooguit) maar niet € 50.000 kwijt te zijn als je bijv. een Tesla Model 3 zou kopen.

Tot nu toe bevalt ie heel goed, heb alleen één issue. Ik heb er 2 setjes sleutels bij gekregen, met 1 daarvan start de auto zonder problemen. Maar met de andere krijg ik een melding "ASC System Service required", en starten lukt niet. Ik krijg hem niet in D. Dealer gebeld, hij denkt dat de transponder van het alarm systeem opnieuw ingelezen moet worden. Dit zou de Mitsubishi dealer kunnen doen, maar die vraagt er € 75 voor. Is er wellicht hier iemand die dit probleem herkent en wellicht een makkelijkere oplossing heeft?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door PHEVlkj » 29 aug 2019, 18:30

Ik had in mijn vorige auto ook een driver card. Ik ben blij dat ik die nu niet meer heb omdat je vaak ellende krijgt ermee in het gebruik.

Er kunnen meerde dingen aan de hand zijn.

1.
Het batterijtje kan leeg zijn. Is hetzelfde als het batterijtje van de sleutelhanger.

2
De card kan niet aan staan. Als het batterijtje goed is zou je een langzaam knipperend lampje moeten zien op het knopje. Als dat niet zo is kun je die een paar seconden indrukken, waardoor hij wel aan gaat.

3.
2 drivercards die aan staan tegelijkertijd in de auto hebben. Dat heb ik een keer gehad, daar raakte de auto heel erg van in de war. Spontaan alarm aan e.d. Dan kun je er één uitzetten op dezelfde manier als 2, maar dan uitzetten totdat je geen knipperend lampje meer hebt.

4.
Iets anders dan de bovenste 3 dingen. Misschien dat iemand anders het weet of een keer heeft meegemaakt.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door RX-Men-8 » 29 aug 2019, 20:57

Welkom op het forum :)

Ik heb precies hetzelfde beleefd toen ik in Augustus mijn Outlander in ontvangst had. De ACC service etc. meldingen zijn niet relevant voor het probleem. Ik ben er, ook met deze tips, niet uitgekomen en de dealer ook niet. Er is een nieuwe drivercard in bestelling, hopelijk kan die aangeleerd worden. Inmiddels ben ik de vakantie doorgekomen met 1 werkende card :-/

De "goede" drivercard is bij mij inderdaad goed al moest ik er ook aan wennen de auto niet uit park te halen voordat "READY" verschijnt. Anders kun je terug naar Park, op de rem en nog een keer op de startknop drukken.

Heb je ook een 4-cijferige pincode gehad bij het Cobra alarm? Hiermee kun je nog een noodstart maken, door de code in te seinen op het kleine knopje met rood ledje op het dashboard links naast het stuur. Stel je code is 2-7-1-3 dan druk je -- ------- - --- en tussen de cijfers pauzeer je tot het een keer knippert. Dan zou je ook in de "READY" stand moeten kunnen komen.

Dan nog iets wat ik geleerd heb na een overtocht per boot, is dat je - na het uitzetten van de auto met de start knop - door op datzelfde knopje links naast het stuur te drukken tot hij 1x knippert je de interieurbewaking kunt uitschakelen (voor als je iemand in de auto laat). Druk je nog een keer lang tot het 2x knippert is ook de hellingshoeksensor uit. Dan gaat het alarm niet af op de boot. Dit is éénmaig, de volgende start-stop is het alarm weer aan. Het lijkt tyisch voor het Cobra Alarm, op internationale fora zie je een andere instructie.

Veel plezier met je Outlander!
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door PHEVlkj » 29 aug 2019, 21:42

@Wouter79

Als je hem net gekocht hebt zit toch nog garantie op? Daar vallen werken drivercards zeker onder. Het lijkt mij handig om het in dat geval even formeel te melden bij de dealer.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door PHEVlkj » 29 aug 2019, 21:58

Een link naar de gebruiksaanwijzing:

https://deautoavenue.nl/images/pdf/Mits ... ngV2.5.pdf

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

wouter79
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2019, 11:40

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door wouter79 » 29 aug 2019, 22:34

RX-Men-8 schreef:
29 aug 2019, 20:57
Dan nog iets wat ik geleerd heb na een overtocht per boot, is dat je - na het uitzetten van de auto met de start knop - door op datzelfde knopje links naast het stuur te drukken tot hij 1x knippert je de interieurbewaking kunt uitschakelen (voor als je iemand in de auto laat). Druk je nog een keer lang tot het 2x knippert is ook de hellingshoeksensor uit. Dan gaat het alarm niet af op de boot. Dit is éénmaig, de volgende start-stop is het alarm weer aan. Het lijkt tyisch voor het Cobra Alarm, op internationale fora zie je een andere instructie.

Veel plezier met je Outlander!
Thanks! Super tip!

wouter79
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2019, 11:40

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door wouter79 » 29 aug 2019, 22:34

PHEVlkj schreef:
29 aug 2019, 21:58
Een link naar de gebruiksaanwijzing:

https://deautoavenue.nl/images/pdf/Mits ... ngV2.5.pdf

lkj
Thanks!

wouter79
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2019, 11:40

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door wouter79 » 29 aug 2019, 22:36

PHEVlkj schreef:
29 aug 2019, 18:30
2
De card kan niet aan staan. Als het batterijtje goed is zou je een langzaam knipperend lampje moeten zien op het knopje. Als dat niet zo is kun je die een paar seconden indrukken, waardoor hij wel aan gaat.

lkj
Dit had ik nog niet geprobeerd, net gedaan en toen begon er inderdaad een lampje te knipperen, auto proberen te starten en het werkte probleemloos. Super bedankt!

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door PHEVlkj » 30 aug 2019, 09:21

Graag gedaan.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

FredS
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2020, 01:57

Re: Een tweedehands Outlander (2014) gekocht...

Bericht door FredS » 24 aug 2020, 16:31

Net hetzelfde gehad. Ene sleutel werkt niet, en ledje brandt heel flauw. Andere set werkt prima en ledje brandt veel feller. Super tip dus, bedankt

Plaats reactie