nieuwbie

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
merallas
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2019, 18:50

nieuwbie

Bericht door merallas » 24 jul 2019, 22:32

Heb sinds enkele maanden een outlander inslyle 2019. Deze aangeschaft omdat hij wat ons betreft het meest overeenkomt met de Mazda MPV (wordt niet meer gemaakt, helaas). Prima auto tot dusver. Vooral de automaat is een prettige ervaring in het drukke verkeer in de randstad. Hoewel ik de ingebouwde navigatie, gebaseerd op google maps, aan de praat heb gekregen (via een min of meer illegale app) gebruik ik bij voorkeur mijn Garmin navigator. Hiervoor heb ik een adapter geprint die op het dashbord geplakt is. Heb ook een dashcam geinstalleerd. Nadat ik de voedingskabel had getrokken bleek de zekeringkast aan de andere kant te zitten dan aangegeven op internet, maar aan de rechterkant was ook wel een stroomdraad te vinden. Jammer dat autofabrikanten geen stroom aansluiting (USB en/of 12V) achter de binnenspiegel maken. Een minpuntje is dat het schuifdak geen waarschuwing geeft als hij open staat bij het verlaten van de auto. Dit ga je natuurlijk een keer vergeten. Zag dat op het forum hier een oplossing voor bedacht was in het verleden, waarbij het raam automatisch sluit. Deze draad lijkt echter niet meer actief. Wat mij betreft hoeft dit ook niet zo geavanceerd. Zou al tevreden zijn met een waarschuwings pieper. Dit zou eenvoudig te realiseren zijn met een reed kontakt, een relais, een konstant stroompunt en een punt waar spanning op staat als kontakt aan is.

Plaats reactie