Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door RX-Men-8 » 24 jul 2019, 15:30

Hallo allemaal,

Groetjes als nieuweling op dit forum! Ik was in het verleden al actief op UK en DE forums van Lexus en Toyota, en ik hoop hier ook een mooi gezelschap te vinden :) Als particulier was ik op zoek naar een ruime en betaalbare plugin hybride, en die was er niet in de Toyota stal, dus had ik mijn zinnen gezet op de Outlander PHEV. Woon-werk is 38km, en ik kan gratis laden op het werk, dus dat geeft ook zeker de doorslag.

Sinds een Week ben ik eigenaar van een blauwe uit 2013 Instyle+ uitvoering. Ik ben er erg blij mee! Ik moet nog vele functies en mogelijkheden verkennen, en tot nu toe is vooral de ACC erg fijn, en het (geluids)comfort. Minder is de inmiddels verouderde headunit, maar ik was al gewend die functies met de smartphone te doen. Voorlopig in de telefoonhouder, want Apple Carplay doet ie niet. Ook een minpuntje is het Cobra alarmsysteem, dat met een van de twee transponders kuren heeft. Daarmee kan ik niet van N naar R of D (pieppiep!) Niet bruikbaar dus eigenlijk. Tips zijn welkom :)

Eerst op vakantie, helaas zijn de laadpalen schaars in Engeland. Dus dat zal veelal tanken zijn. Daarna eens kijken hoe ik het laden thuis wat comfortabeler maak, nu doe ik het via een haspel vanaf de schuur. Ik ga eens mijn licht opsteken op het forum!

Groetjes,

Gerhard
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door PHEV2014 » 24 jul 2019, 22:11

Veel mooie km toegewenst! Ben benieuwd of je de 38km op stroom gaat halen. Enig idee wat de staat van de rij-accu is?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door case » 24 jul 2019, 23:28

RX-Men-8 schreef:
24 jul 2019, 15:30
Hallo allemaal,

....

Sinds een Week ben ik eigenaar van een blauwe uit 2013 Instyle+ uitvoering. …. Ook een minpuntje is het Cobra alarmsysteem, dat met een van de twee transponders kuren heeft. Daarmee kan ik niet van N naar R of D (pieppiep!) Niet bruikbaar dus eigenlijk. Tips zijn welkom :)



Groetjes,

Gerhard
Welkom, en gefeliciteerd!
Voor wat betreft de Cobra: de transponder heeft een vol batterijtje nodig (CR-2032); zodra het batterijtje minder wordt, kun je nog een paar keer de Cobra startonderbreker ontgrendelen door op het knopje van de driver-card te drukken. Daarna houdt die er ook vrij snel helemaal mee op. Tip: altijd een reserve-batterijtje in de auto.
Veel plezier met je auto!

Groet, Case
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door RX-Men-8 » 25 jul 2019, 15:11

Dank voor de verwelkoming en de tip - ik ga een extra batterij meenemen en die 2e transponder nog een kans geven met een echt nieuwe CR2032.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door RX-Men-8 » 25 jul 2019, 16:00

PHEV2014 schreef:
24 jul 2019, 22:11
Veel mooie km toegewenst! Ben benieuwd of je de 38km op stroom gaat halen. Enig idee wat de staat van de rij-accu is?
Hij zegt 27km als electrische actieradius na het laden. In normal mode en zonder extra voorzichtig te doen ben ik 1x naar het werk gereden en hij haalde het op de laatste 5km niet. Dat is dan 33km, maar de snelheid komt dan niet boven de 110km/h.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door Reinier L » 26 jul 2019, 10:34

Airco aan? Want dat scheelt een hoop!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door JohanvdH » 28 jul 2019, 15:03

Hoi Gerhard,

Allereerst welkom hier!

Er zijn wel palen in Engeland maar die zijn vaak eigendom van bedrijven of particulieren en niet altijd publiek beschikbaar.
Zie oa de app Zappmap.

Tanken is gelukkig goedkoop met minder dan 1,30 pond per liter en met 7 liter op 100km gaat op benzine rijden ook best lekker.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door PHEVlkj » 29 jul 2019, 23:13

Welkom.

Het batterijtje is hetzelfde als in de sleutel. Voor de zekerheid naar het buitenland dus 2 stuks in het handschoenenkastje. Je hoeft geen dure merkbatterijen te kopen van een paar euro per stuk. Ik gebruik een strip van de Action (met 10 of acht stuks voor 1 euro), de laatste werkte al ruim meer dan een jaar na het plaatsen nog prima.

Let er op dat je bij het onderhoud aangeeft dat het batterijtje niet hoeft te worden verwisseld. Mitsubishi heeft het heel slim als onderdeel van een onderhoudsbeurt benoemd, als standaard onderdeel van de werkzaamheden. Dan kost het batterijtje ongeveer 10 Euro..... En gaat echt niet langer mee dan die van de Action). Ik ben er 1 keer ingetrapt.

Je hebt meestal 2 driver cards erbij. Het is handig om de Card die bij de reservesleutels zit even uit te zetten. Ongeveer 6 tot 10 seconden ingedrukt houden tot het lichtje niet meer knippert. Als je ze dan eventueel moet gebruiken kun je die op dezelfde manier aanzetten en zijn ze niet onverhoopt leeg op een moment dat het niet uitkomt. :D

Ik heb ze op dit moment (gelukkig) niet meer, dus het exacte aan tal seconden weet ik zo niet meer, maar het is veel langer dan de noodoplossing om nog een paar keer te kunnen starten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door RX-Men-8 » 31 jul 2019, 23:58

Reinier L schreef:
26 jul 2019, 10:34
Airco aan? Want dat scheelt een hoop!
Yes, airco aan, het was boven de 35 graden, en de airco is best krachtig :)

Ik heb inmiddels in GB 1x gratis snelgeladen bij Ecotricity (DC-Chademo), maar dat ligt eraan dat hun communicatie van de laadpaal blijkbaar niet werkte en in freevend mode sprong. Na een half uurtje vond de Outlander het welletjes en stond de EV range op 24. Hij laadt hem dan minder vol.

Verbruik zo'n 8 liter /100km aan de pomp omdat ik verder niet heb kunnen laden. Best OK. Heuvelop is ie flink krachtig, het gaat allemaal heel gemakkelijk met weinig geluid. Ook in de Cotswolds offroad gereden langs de akkers, gewoon omdat het kan ;)

Genavigeerd op tomtom op de iPhone (maar goed ook), in een Brodit houder. Ik moet nog wel erg wennen aan de trage headunit, ik laat hem nu vooral op bluetooth audio staan, zodat eigenlijk alles via de iPhone gaat. Want voordat je alles weer zo geschakeld hebt als je het wilt...

Mijn 2e Cobra drivecard doet het definitief niet goed, ook niet met een nieuwe batterij. Of hij moet opnieuw aangeleerd worden of hij is kapot. Als ik die probeer komen er ook steeds foutmeldingen van ACC en DSC in het display. Ik krijg een nieuwe van de dealer straks, maar misschien bouwen ze het systeem ook wel helemaal uit als het nukkig blijft.

Groetjes uit de Cotswolds!
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Na 11 jaar Toyota Avensis Verso een PHEV.

Bericht door PHEVlkj » 01 aug 2019, 15:10

Je moet in ieder geval maar 1 drivercard die aan staat (knipperend lampje) tegelijk in de auto leggen. Ik heb in het verleden wel alarm in de auto gehad toen ik met spoed naar huis moest in de vakantie en zowel de reservesleutels en 2 actieve drivercards in de auto had gelegd bij het inladen. Dan is het dus afhankelijk van welke sleutel is gekoppeld en welke driver card als je 1 van de 2 eruit haalt.

In mijn huidige auto heb ik gelukkig geen Cobra alarm meer.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie