Andere auto

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Andere auto

Bericht door PHEVlkj » 07 mei 2019, 17:21

Getroffen door een geval van Total Loss na een ongeval. Door de hele hoge prijzen van de onderdelen liep het een beetje fout qua schadebedrag. Geprobeerd om te repareren, eventueel met gebruikte onderdelen, maar helaas niet gelukt. Omdat de auto goed beviel hebben we voor ongeveer hetzelfde bedrag weer een andere gekocht. Alle laadmogelijkheden zijn er voor ingericht thuis, dus dat is wel zo handig. Voordeel van de waanzinnige vraagprijzen bij de dealers en de subsidies in het buitenland: dagwaarde iets lager dan 17 K op basis van de ANWB koerslijst en een hoog bod van een schadehandelaar op het wrak. Hij was gelukkig All Risk verzekerd.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Andere auto

Bericht door mr76 » 08 mei 2019, 14:38

zo aardige klap geweest? geen letsel persoonlijk hoop ik voor jou/jullie.

En toch weer vrolijk verder in de phev, blijft ook fijne auto. Apart dat die koersen nog zo hoog liggen dan.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Andere auto

Bericht door PHEVlkj » 09 mei 2019, 10:14

Was een behoorlijke klap op een 80 km weg, gelukkig verder geen persoonlijk letsel dan blauwe plekken. Ik was er zelf niet bij, maar ik woon vlakbij de locatie dus was er snel bij na het ongeluk met 3 auto's. De voorligger had een trekhaak, daardoor waren er minimaal 2 nieuwe koplampen, links en rechts nieuw plaatwerk aan de voorkant en een nieuwe radiator en motorkap nodig. Met name de koplampen kosten in de BTW € 1.800 per stuk en de radiator ongeveer € 1.000. Volgens de reparateur staat Mitsubishi bekend om de hoge onderdeel prijzen, waardoor je sneller op TL uitkomt. Ook het zoeken naar gebruikte onderdelen lukte niet, slechts 1 reactie op zijn vraag terwijl er voor andere merken vaak al 10 binnen een dag zijn. De verzekeraar had er het meeste baat bij dat er in het buitenland kennelijk subsidies op zitten. Er bood iemand € 7.000 voor het wrak. De verzekeraar was dus voor 10K klaar gezien de dagwaarde van 17 K. In mijn verzekering is opgenomen dat de ANWB koers/dagwaarde wordt genomen. Ik neem even aan dat dat bij andere maatschappijen of koerslijsten niet zo veel anders zal zijn.

Voor de PHEV betekende het veel schade, maar het frame was nog kaarsrecht. Daar hoefde niets aan te gebeuren. Dat is dus een veilig gevoel, kennelijk heeft MB dat goed voor elkaar. Vandaar, en omdat het gewoon fijn is in de omgeving elektrisch te kunnen rijden, dat we toch weer dezelfde auto hebben gekozen.

De andere heeft 64.000 kilometer minder gereden. Ondanks dat onze auto super netjes was (geen kids of huisdieren in de auto) voel je dat wel aan de stoelen qua hardheid van de zittingen en zo. Grappig is dat de oorspronkelijke cataloguswaarde € 50 hoger is dan de vorige. Het enige verschil is dat er op de nieuwe parkeersensoren achter zitten, kennelijk was dat toen € 50 extra. Ik vond het niet nodig (en heb ze nooit gemist) omdat je immers de camera hebt naar achteren.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie