Privé bezitter

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Adelerhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:11

Privé bezitter

Bericht door Adelerhof » 06 okt 2018, 08:58

Hallo allemaal!mijn vrouw is de bezitster van een 2014 outlander.dit is onze eerste plug-in auto.de auto bevalt uitstekend,op de thuislader na,die al na 1,5 maanden draadbreuk heeft.helaas valt dit blijkbaar niet onder garantie na 4jaar.we hebben de auto gekocht voor de caravan te trekken,wat we komend jaar dan ook voor het eerst met deze auto gaan doen.we zijn zeer benieuwd naar de prestaties.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Privé bezitter

Bericht door MitsuAccu » 06 okt 2018, 09:38

Welkom en veel plezier met de auto! Maar dat gaat zeker goed komen.
Kapotte lader komt vaker voor, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er hier mensen zijn die hem zelf open gehaald hebben en gerepareerd. Dat schijnt wel te kunnen dus.

Rijden met een (zware) caravan vereist in de bergen een kleine aanpassing in het rijgedrag, maar zolang er stroompjes in de accu zitten is er geen enkel probleem.
Mocht je nog spiegels nodig hebben, ik heb nog een setje EMUK liggen... :D zie mijn te koop draadje of stuur een PB..

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Privé bezitter

Bericht door mitsufietsie » 06 okt 2018, 23:21

Ik heb laders in de verkoop op Marktplaats, ik zal je een pb sturen met de link
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Privé bezitter

Bericht door JanPHEV » 12 okt 2018, 23:44

Draadbreuk kan je zelf makkelijk maken, heb ik ook gedaan.
Daar hoeft je geen andere voor te kopen!

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Privé bezitter

Bericht door oudekem » 13 okt 2018, 00:37

Welkom op dit forum en veel plezier met jullie PHEV! Het is een geweldige auto en als je er een beetje een sport van maakt dan kan je behoorlijk elektrisch rijden.
Ik rijd met een caravan met een laadvermogen van max. 750 kg (Eriba Oldtimer) en dan merk ik niet eens dat 'ie er achter hangt. Een heel netjes verbruik van 1: 12/13 bij 90-100 km/u. Belangrijk is inderdaad wel dat je voldoende lading in je accu moet houden zodat de elektromotor bij kan springen als dat nodig is. Ik zette hem afgelopen zomer steeds bij 1/3 van de SOC op "save".
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Privé bezitter

Bericht door Marcs » 16 nov 2018, 10:03

Met caravan gelijk op charge zetten na ca 300 km is de accu dan toch leeg en heb je duidelijk minder vermogen maar nog steeds voldoende.
Rij er al 5 jaar mee met caravan van 1500 kg zonder problemen ook de bergen in soms het befaamde schildpadje maar verder zonder problemen.
Ik vind het een zeer sterke trekauto trek ook mijn boot ca 1600 kg via trailerhelling zonder probleem omhoog puur op elektromotor.
Nadeel is wel dat je ca 8 km per liter kan rijden met een 1500 kg caravan erachter dus max 320 km en weer tanken.
LB

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Privé bezitter

Bericht door PHEVlkj » 16 nov 2018, 15:05

Het voordeel van Save t.o.v. Charge is dat bij Charge de accu helemaal wordt volgeladen en bij Save niet. Ik rijd niet met een caravan (maar wel veel in de bergen), maar het lijkt mij met remmen in de afdaling op B1 t/m 5 dat de rem functie van de PHEV met een volle accu slecht werkt. Ik zou bij ongeveer 60% de auto op Save zetten zodat je wat extra ruimte hebt met vertragen via een B stand. Het enige risico met Save is (dat merk ik ook in de bergen zonder caravan) dat hij onthoudt op welke stand de accu staat. Dus als je begint op 60% en bijvoorbeeld na het remmen met regeneratie op 70% zit, dan blijft hij die 70% onthouden en vasthouden. Daardoor kun je eventueel ook weer in dezelfde gevarenzone komen als bij permanent gebruik van Charge. Ik los dat op door even Save ervan af te halen en bij 60% er weer aan te zetten. Als ik naar de bergen ga zet ik de auto al vrij snel na het vertrek (in Nederland) op Save. Met de solo auto hoef ik dan maar een keer of twee te corrigeren (bijvoorbeeld naar Oostenrijk). Eénmalig kwetsbaar punt was het wegrijden na een koffiestop en gelijk de accu leeg rijden :D

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Privé bezitter

Bericht door Anko » 16 nov 2018, 15:39

PHEVlkj schreef:
16 nov 2018, 15:05
Het enige risico met Save is (dat merk ik ook in de bergen zonder caravan) dat hij onthoudt op welke stand de accu staat. Dus als je begint op 60% en bijvoorbeeld na het remmen met regeneratie op 70% zit, dan blijft hij die 70% onthouden en vasthouden. Daardoor kun je eventueel ook weer in dezelfde gevarenzone komen als bij permanent gebruik van Charge. Ik los dat op door even Save ervan af te halen en bij 60% er weer aan te zetten.
De nieuwste modellen schijnen hier geen last van te hebben.

Overigens: door constant met 60% SOC rond te rijden wordt het verbruik iets hoger. Het is maar heel weinig, maar als je dat niet wil zul je onder de 50% (op het dashboard) moeten blijven.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Privé bezitter

Bericht door PHEVlkj » 18 nov 2018, 15:22

Bedankt voor de aanvulling, dat wist ik niet. Ik heb geen dongel. :D

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie