Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door oudekem » 27 aug 2018, 00:56

Ik was aan vervanging van mijn auto toe en wilde echt de stap maken om ervaringen op te doen met elektrisch rijden zonder direct helemaal overgeleverd te zijn aan laadpalen, wel een comfortabele auto te rijden en bovendien caravan en aanhanger te kunnen trekken. De Outlander PHEV kwam daarbij al heel snel als een van de weinige opties naar voren en ik ben me daarop gaan orienteren.
De reviews waren duidelijk heel erg verdeeld in hun oordeel maar ik ben toch een aantal proefritjes gaan doen en ik vond het van meet-af-aan een geweldige auto!
Enkele maanden geleden heb ik daarom een instyle (X-line) uit 2015 aangeschaft en ik ben er helemaal blij mee!!
Het rijden op elektrisch vind ik op zich al een geweldige ervaring maar deze auto rijdt perfect en de mogelijkheden van de Outlander-PHEV zijn heel goed om kennis te maken van de wereld van het elektrisch rijden!!

ik rijd ong. 80 km woon-werk, ik laad thuis, op mijn werk en op een snellader halverwege en haal daar toch zo'n 75% elektrisch mee. Voor lokaal gebruik rijd ik bijna 100% elektrisch. Ik vind de outlander PHEV een ongevenaarde auto vanwege de auto die het is maar ook omdat hij veel mensen gaat verleiden om elektrisch te gaan rijden. Het is tot dusver vooral een bijtellingskanon in de lease geweest maar als de particuliere markt door de overheid ook in staat wordt gesteld om hiervan te genieten (lagere WB) dan wordt het een geweldige stimulering!

Ik geniet er in ieder geval nog enkele jaren van.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door Anko » 27 aug 2018, 07:50

Welkom!
oudekem schreef:
27 aug 2018, 00:56
ik rijd ong. 80 km woon-werk, ik laad thuis, op mijn werk en op een snellader halverwege en haal daar toch zo'n 75% elektrisch mee.
Kijk, een echte die-hard. Daar houd ik wel van :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door vulcan750 » 27 aug 2018, 18:17

Top, gefeliciteerd! Ik rij ook particulier een phev uit 2015, ook een X-line (Executive). Heerlijke auto en minimaal zo zuinig als een Toyota Aygo!
Ik laad ook op waar het kan, maar snelladers gebruik ik niet. Die zijn relatief veel te duur, dan is het voordeliger om verder op benzine (feitelijk "hybride") te rijden. Veel veilige km toegewenst!
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door PeterW » 27 aug 2018, 19:44

Welkom,
Veel veilige, schone en zuinige kilometers toegewenst.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door oudekem » 27 aug 2018, 23:14

vulcan750 schreef:
27 aug 2018, 18:17
Top, gefeliciteerd! Ik rij ook particulier een phev uit 2015, ook een X-line (Executive). Heerlijke auto en minimaal zo zuinig als een Toyota Aygo!
Ik laad ook op waar het kan, maar snelladers gebruik ik niet. Die zijn relatief veel te duur, dan is het voordeliger om verder op benzine (feitelijk "hybride") te rijden. Veel veilige km toegewenst!
Ik heb een pasje van "MainGau" voor het snelladen. Deze werkt in NL in ieder geval bij de Allego en FastNed snelladers. Je betaalt dan 5 cent p.min. en omdat de PHEV in ong. 20 min naar 80% laadt kost het je euro 1,00 tot 1,10! Dat zijn thuislaad prijzen (zo'n 20 cent p. kwh)!!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door vulcan750 » 27 aug 2018, 23:37

Hé dat kende ik nog niet! Naar mijn idee kostte incidenteel snelladen (zonder abonnement) 59 cent per kW. Er zijn dan verder geen kosten?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

henkmarius
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:03

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door henkmarius » 28 aug 2018, 13:40

Goeie tip dat Maingau! Die ga ik ook maar eens aanvragen.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Nieuwe particuliere PHEV rijder!

Bericht door oudekem » 29 aug 2018, 00:59

vulcan750 schreef:
27 aug 2018, 18:17
Hé dat kende ik nog niet! Naar mijn idee kostte incidenteel snelladen (zonder abonnement) 59 cent per kW. Er zijn dan verder geen kosten?
Nee, geen verdere kosten. Het kost wel wat instructie en tijd om je pas geactiveerd en werkend te krijgen, zie ook het forum op Tweakers.net.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Plaats reactie