Hallo, collega's!
Ik ben Ernst, woon met vrouw en hond in Noord-Duitsland en heb in november jl. een Outlander PHEV gekocht. Het betreft een dealer-exemplaar van maart 2016, Top-uitvoering (zo heet dat in Duitsland), met ca. 12.000 km op de teller.
Een van de overwegingen voor een PHEV was dat ik 11.3 kWp zonnepanelen op de schuur heb liggen en dat ik 25 km van Oldenburg woon, waar ik regelmatig moet zijn. Dus: zodra de zon schijnt opladen (met 6, 8, 10, 13 of 16 A) en zonder benzine te verbruiken op en neer naar de stad.
En een andere overweging was dat ik aan m'n linkervoet moest worden geopereerd (is de afgelopen week gebeurd) en daarna een paar maanden geen koppeling zou kunnen intrappen.
Wat die actieradius betreft.... Maar daar zijn ongetwijfeld andere draadjes aan gewijd.
Wat rijden betreft, heb ik vermoedelijk nog nooit - in Europa - zo luxe en ontspannen gestuurd!
Normaal reizen we per camper, we hebben er twee, een grote oldtimer, automaat en een kleine nieuwere, handgeschakeld. Helaas staat de grote al enige tijd in de werkplaats, wachtend op wat pakkingen voor de remcompressor, die van Bendix uit de States moeten komen. Om toch op reis te kunnen (dat doen we nu eenmaal erg graag), hebben we een gebruikte caravan aangeschaft. Vlak voor ik in het ziekenhuis werd opgenomen, heb ik een trekhaak onder de Outlander geschroefd, goed voor 2000 kg, maar de PHEV mag maar 1500 kg trekken, precies het maximale gewicht van de caravan.
We zijn heel benieuwd hoe het trekken per caravan gaat bevallen. 20 l schoon water i.p.v. 500 l vereist wel een andere aanpak!
Dit forum komt me erg bekend voor Sinds 2004 ben ik Admin van Campertechniek.eu, ook phpBB met zelfs dezelfde stijl.
Ik kijk uit naar de ervaringsfeiten en nuttige tips van andere gebruikers!
Nieuw.....
Nieuw.....
- Bijlagen
-
- P6010003.jpg (201.05 KiB) 2865 keer bekeken
Groeten/Grüße/Regards,
Ernst
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Ernst
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Re: Nieuw.....
Welkom!
Voor de actieradius kun je je beter aan je rechtervoet laten opereren.
Voor de actieradius kun je je beter aan je rechtervoet laten opereren.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: Nieuw.....
Rechtervoet....? Gebruik ik nauwelijks.
Cruise control, 105 km/h, zonder airco: van de winter 21 à 28 km; nu het warmer is: 30 à 35 km.
De dealer zegt dat ik de geadverteerde 52 km niet haal omdat de radio aanstaat. AFAIK wordt de elektrieke actieradius bepaald door de 300 V accu en niet door de 12 V accu.
Cruise control, 105 km/h, zonder airco: van de winter 21 à 28 km; nu het warmer is: 30 à 35 km.
De dealer zegt dat ik de geadverteerde 52 km niet haal omdat de radio aanstaat. AFAIK wordt de elektrieke actieradius bepaald door de 300 V accu en niet door de 12 V accu.
Groeten/Grüße/Regards,
Ernst
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Ernst
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Re: Nieuw.....
Die getallen kloppen wel. Ben nu aan ruim 80K en haal bij 100 km/h tegen de 40 in de zomer en tegen de 30 in de winter.
En je dealer is een oempa-loempa.
En je dealer is een oempa-loempa.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: Nieuw.....
Nu zul je mijn niet horen zeggen dat de radio 'merkbaar' invloed heeft op de actie radius , maar de 12 volt accu wordt onder het rijden uiteindelijk toch echt gevoed vanuit de 300 volt accu...
Tsja, en je dealer .....