Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Phevofiel?

Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door Phevofiel? » 21 aug 2016, 12:19

Eigenlijk ben ik Citrofiel; rij al jaren in een Citroën C5 break met veel ruimte en giga veel confort. Omdat we een caravan hebben zijn we gebonden aan een grote auto die 1.500 kg mag trekken. Maar die 11 andere maanden per jaar zouden we best iets 'milieuvriendelijker' kunnen rijden. Veruit de meeste dagen rijd ik niet meer dan 40 km / dag. Ik struin hier al enkele dagen rond en heb al een hoop gelezen, al is mij niet duidelijk op welk model de kritiek betrekking heeft (ik overweeg een Outlander PHEV van minder dan 2 jaar oud te kopen):
> Dat windgeruis, is dat tegenwoordig nog steeds zo of is dat al jaren verholpen?
> Die verbrande rubberlucht, is dat bij ieder model of heeft bijna niemand daar last van?
> Zijn er veel verbeteringen in het laatste en voorlaatste model doorgevoerd?
> Heeft iemand al ervaring met versleten accu's? Misschien in een vorige hybride?
Ik las al dat 88% tevreden is die hier schrijft op het forum, best veel.
Ook zag ik op http://www.spritmonitor.de dat het verbruik echt laag kan zijn...
Kortom, alle input is welkom.
:)
Veel groeten
Hans

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door Nick » 21 aug 2016, 13:41

Hoi Hans,
Waarom niet eens een proefrit maken? Ik schat in dat het comfort je wel wat gaat tegenvallen maar verder is het best uit te houden in de PHEV. Zelf rijd ik 'm vanaf november 2013 en heb nog nooit iets geroken aan de wagen. Ook het windgeruis ervaar ik niet als storend. Omdat er geen motorlawaai is valt al het andere geluid des te meer op. Zelf vind ik de ventilator al gauw te luid. De accu wordt wel wat minder. Aanvankelijk kon ik wel 10kwh laden en nu red ik zelden de 8,5. Toch rijd ik nog steeds zo'n 40-45 km op een lading omdat ik steeds rustiger ga rijden. Succes met je keuze!

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door sigmasailor » 22 aug 2016, 11:10

Het windgeruis hoor je waarschijnlijk alleen omdat de auto zelf zo stil is. Er bestaat ook een modificatie (nieuwe rubbers) voor.

Sloop direct het MMCS (of bestel er eentje zonder) eruit en zet er een simpele Pioneer in met een Iphone en je zult ook in de elektronica niet teleurgesteld zijn. Alles wat MM levert (Wifi, bluetooth, piepjes, on ergonomisch geplaatste knopjes, DAB, MMCS, etc.) vertoont helaas (kennelijk ook na drie jaar)) de nodige kuren. Sommigen hebben geleerd ermee te leven; ik niet (vandaar Pioneer).

Accu's gaan iets achter uit maar de 45 km haal ik wel als ik mijn best doe. De rubber lucht heb ik nooit last van gehad.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

basofiel
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:39

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door basofiel » 31 aug 2016, 21:35

Beste Hans,

Na 6 jaar een C5 break 2de generatie en 4 jaar een 3de generatie hebben wij nu ruim een jaar een Outlander PHEV. Bevalt ons erg goed. Wel is het comfort minder dan de C5, maar dat was te verwachten. Verder rijdt de Outlander erg lekker. Hiervoor moet je zelf een proefrit maken. Van een verbrande rubberlucht hebben wij nog nooit last gehad. Er is inderdaad windgeruis waarneembaar, maar dat valt meer op omdat de Outlander zo stil is.
Wij zijn nu in Bretagne met de caravan (1300kg). Dit is onze 2 zomervakantie met de Outlander. Dit bevalt erg goed. Vooral wanneer er nog stroom in de accu zit trekt de auto goed door, en het maximale koppel al bij vertrek is een genot met de caravan. Wij hebben een speciale stekker gekocht, zodat wij om de camping met 6 Amp kunnen laden.
Groet
Edward

Phevofiel?

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door Phevofiel? » 01 sep 2016, 14:10

Nou, ondertussen een proefrit gemaakt. De auto reed prima, daar niet van. Toch... Er zat ook wel veel luxe in; rond om camera, navigatie, enz. Maar toch... Oh ja, het windgeruis vond ik ook meevallen. En een zeer ruime kofferruimte. Toch... ik denk niet dat ik zo'n SUV type ben. Ondanks de accu's een hoog zwaartepunt en het weggedrag toch wel erg anders dan dat van de C5. Bij de supermarkt heb je haast 2 plaatsen nodig...
Ik ben er nog niet uit.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door Anko » 01 sep 2016, 14:29

Phevofiel? schreef:Bij de supermarkt heb je haast 2 plaatsen nodig...
C5 Tourer: Lengte × hoogte × breedte 483 × 148 × 186 cm
Outlander: Lengte × hoogte × breedte 466 × 168 × 180 cm

Twee plekken boven elkaar, bedoel je zeker .... :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door JanPHEV » 02 sep 2016, 08:17

Phevofiel? schreef: Ondanks de accu's een hoog zwaartepunt en het weggedrag toch wel erg anders
Dat het weggedrag anders is; dat kan ik begrijpen.
Maar dat hogere zwaartepunt echter niet.
Doordat het gewicht van het accupakket in de bodem zit zal in principe het zwaartepunt juist lager liggen dan bij een gewone auto met verbrandingsmotor.
Het totale gewicht van de PHEV kan (zal ?) wel hoger zijn dan van een C5, maar dat is wat anders.
Door de grotere hoogte en andere vering afstelling kan / zal het gedrag in de bochten ook anders zijn.

Ik reed hiervoor een Mondeo combi en had ook gedacht dat de PHEV veel meer over zou gaan hangen in de bochten, maar dat is, wat mij betreft, echt niet het geval. Ik pak een aantal haakse bochten in de provinciale weg met gemak met dezelfde snelheid met de PHEV zonder noemenswaardig overhangen. Ik was juist aangenaam verrast door de toch vlakke wijze waarop zo'n hoge(re) auto door dit soort bochten gaat.
Maar goed het blijft een kwestie van perceptie / mening.
En die kan / mag voor iedereen anders zijn ;)

basofiel
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:39

Re: Phevofiel, Citrofiel of Pihvofiel?

Bericht door basofiel » 03 sep 2016, 08:37

Anko schreef:
Phevofiel? schreef:Bij de supermarkt heb je haast 2 plaatsen nodig...
C5 Tourer: Lengte × hoogte × breedte 483 × 148 × 186 cm
Outlander: Lengte × hoogte × breedte 466 × 168 × 180 cm

Twee plekken boven elkaar, bedoel je zeker .... :lol:
De Outlander neemt duidelijk minder ruimte in in onze garage dan de C5 en ook is de draaicirkel veel kleiner.

Groet
Edward

Plaats reactie