nieuwe PHEV rijder sinds 15 juli

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
blb_phev
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2016, 22:04

nieuwe PHEV rijder sinds 15 juli

Bericht door blb_phev » 17 aug 2016, 14:25

Hoi,

Sinds 15 juli overgestapt van prius wagon naar outlander phev (exec edition). Inmiddels bijna 5000 km gereden, die zijn goed bevallen. Eerste bevindingen:

- Mitshubishi kan heel wat leren van Toyota wat betreft verhouding buitenafmetingen / binnenruimte; de ruimte in de auto is zeer matig in verhouding tot de buitenmaten van de auto in vergelijking met de prius wagon.

- volgens mij is niet iedereen blij met de mmcs, ik heb vooral nog een probleem dat 't me nog niet gelukt is m'n iPhone telefoonboek te importeren en de adressen uit mijn adresboek dan als navigatiebestemming te gebruiken.

- Het opladen zou nog allemaal wel wat makkelijker mogen. Ik vind dat aan/afkoppelen behoorlijk omslachtig. Thuis heb ik inmiddels een zelfgebouwd oplaadpunt (op basis van simple evse) met een vaste kabel, dat scheelt aardig wat tijd. Op 't werk zijn alleen normale stopcontacten aanwezig dus daar moet ik wel laden met de kabel met CCID-BOX. Thuis is die mega grote openstaande klep op de krappe oprit aardig irritant. Ik snap niet waarom auto's die tot max. 16A stroom laden niet gewoon met een uittrekbaar snoer zijn uitgerust. Gewoon, net als de stofzuiger thuis.... Ik ben benieuwd of er meer mensen zo over denken en of zoiets te realiseren is zonder de auto blijvend aan te passen.

Plaats reactie