Nieuw en tevreden

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Berndk

Nieuw en tevreden

Bericht door Berndk » 07 aug 2015, 17:09

Vandaag heb ik mijn PHEV Limited+ (in het zeldzame rood) opgehaald bij de dealer en zeer naar tevredenheid mijn eerste flinke rit gemaakt.
Bijna 300 km met veel plezier gereden.
Ik heb de afgelopen 2 weken veel gelezen o.a. op dit forum en was wat huiverig geworden toen ik over de diverse kritiekpunten las. Met name de navigatie krijgt er flink van langs.
Eerste indruk valt mee. Stem is netjes Nederlands, instellen gaat goed en een stuk weg dat er pas 2 jaar ligt kende hij gewoon! Ook koppelen van de telefoon, samen met de dealer ging makkelijk.
Kom van een prima en zeer complete luxe Hyundai i35 met ook 4wd enz. maar eerste indruk is ook nu prima.
En fiscaal als ondernemer ook nog erg aantrekkelijk.
Hopelijk blijf ik zo positief ;)

kobus1967
Forumlid

Re: Nieuw en tevreden

Bericht door kobus1967 » 07 aug 2015, 21:01

Geniet ervan, ik ben stiekem best jaloers op de kleur die je hebt ik zag hem bij de dealer toen ik daar was voor een update en had hem zo wel mee willen nemen. Ik heb van mijn dealer begrepen dat er 50 in deze kleur naar Nederland komen.

Freddiem

Bericht door Freddiem » 10 aug 2015, 23:41

Even een opmerking over de navigatie, die heeft namelijk kort geleden een update gehad, na die update reageert hij veel sneller en zit er ook een nieuwere kaartendatabase in. Voorheen was hij heel traag, je moest steeds tussen elke letter lang wachten. Daarom werd er eerder veel kritiek geuit. Ook het koppelen van de telefoon en de wlan is inmiddels geüpdatet.

Grtz, Fred.

plugin
Forumlid

nieuwe versie navigatie

Bericht door plugin » 11 aug 2015, 08:40

Iets specifieker; om welke versie van de navigatie gaat het hier dan precies? Je kunt de versie van de navigatie vinden in de instellingen.

enijeboer
Forumlid

Bericht door enijeboer » 11 aug 2015, 09:00

Ik heb een tijdje geleden een leen Outlander gehad (geen PHEV) van het nieuwe type (dus met die breede strips in de grill). Ik had de indruk dat het navigatie systeem een andere versie was omdat de lettertypes er iets anders uitzagen. Bijv het verkeersbord dat de max snelheid aangeeft had een mindere dikkere letter.
Of de kaarten anders waren en of de werking anders was weet ik helaas niet.

Hansjebrinkers
Super-User

Bericht door Hansjebrinkers » 11 aug 2015, 09:53

Berndk: veel veilige kilometers en veel plezier met je (rode) outlander. De mijne is van de zwarte soort en heeft inmiddels 47.000 km gedaan tot tevredenheid.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

jaapv
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jaapv » 11 aug 2015, 18:18

Je begrijpt natuurlijk wel dat positieve berichten tegen de Internet Forum cultuur indruisen... :mrgreen:

Gefeliciteerd en vele electrische kilometers gewenst.

tadango

Bericht door tadango » 12 aug 2015, 12:40

Af en toe wordt je toch blij verrast door de outlander. Afgelopen weekend reed ik naar iemand toe en die was verbaasd dat ik in 1 keer goed reed. Er waren in die buurt meerdere huizen met hetzelfde nummer zei hij en de meeste navigatie systemen hadden daar moeite...... Tja, soms werkt het ook gewoon wel goed :)

Berndk

Bericht door Berndk » 13 aug 2015, 19:07

Dank voor de reacties.
Wat betreft de navigatie: Mijn PHEV heeft inderdaad de nieuwste kaartupdate (2015A) en Software SW AE.
Navigatie is snel en werkt uitstekend.
Merkte overigens wel vandaag dat een straat in Echt die al zeker 4 jaar bestaat en die de Hyundai 2 jaar geleden toen ik er de eerste keer kwam al kende, bij deze update nog steeds onbekend is.
Nog steeds positief, al mag het wat minder piepjes; kan bijv. LDW niet standaard uit?
Van de DAB+ radio kan ik niks maken; krijg geen zender fatsoenlijk en storingsvrij geïnstalleerd.
Nog maar een keer rustig voor gaan zitten en wat puzzelen.

Plaats reactie