ja hoor.... en weer een TG

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
gjors65

ja hoor.... en weer een TG

Bericht door gjors65 » 09 apr 2015, 22:49

Hallo Allemaal ;)

Ik ben Gertjan Overweg 49 + 1 jaar :oops: en heb sinds kort een 2015 executive edition x-line in TG kleur.
Had eigenlijk een Instyle besteld bij v.Sprundel in Roosendaal ( fijne dealer trouwens) maar had er totaal niet bij stil gestaan dat hier een opendak en elektr.stoel in zaten.
Dat zorgt ervoor dat de stoel omhoog gaat ivm. de motoren en het dak naar beneden komt ivm. kader. dus... ik paste er niet lekker in. (ben ruim 2 mtr)
Gelukkig kon ik de boel nog omzetten naar een executive, deze had ik tenslotte ook proef gereden en gezien in showroom.

Verder ben ik hier op het forum terecht gekomen omdat ik als caravanstalling en caravanhandelaar te Numansdorp ;) benieuwd was naar de reacties en ervaringen van Outlander PHEV rijders met caravan.
Hier viel mij op dat er volop gediscussieerd werd vóór de vakanties, maar dat er na de vakanties nagenoeg niets meer is gepost , dit vond ik enigszins verontrustend.
Ben er inmiddels wel achter gekomen dat de "charge of save button" niets gaat worden met caravan, als ik het mis heb hoor ik het graag, mijn ervaring is dat die zelfs al met tegenwind of heuvelTJE op al stopt met bijvullen.
Waarom een PHEV en niet een dikke diesel zou je denken... nou, ik woon 15 km van m'n werk en rijd dus permanent elektrisch, heb er inmiddels 1240 KM op staan en hooguit 30 ltr. verbruikt.
Voorheen meerdere Volvo's gehad, maar probeer nu wat te besparen op de maandelijkse kosten.
Heb inmiddels 2 caravans ,waarvan 1 hobby 720 UMF van 2000 kg weg gebracht en dat ging goed genoeg, maar... dat was vlak en in de buurt. wel de accu's al leeg na 10 km.

Mijn ervaring tot dusver,

+ Rijd heerlijk! geen kraakjes of piepjes
* Erg goede wegligging, een niet te ver overhellende carrosserie.
+ Zeer compleet
+ Erg ruim achterin, 2 grote zonen die erg makkelijk achterin zitten.

- Stoel te ondiep / heb al met ringen de slede aan de voorzijde 2cm opgetild helpt iets.
- tov. de volvo S80 "blik" geluidsisolatie, let op dat je carkit niet te hard staat, ze horen alles buiten.
- Als de motor draait bij stilstand, komt er een Trabant geluidje uit de uitlaat, zou een pakje croma in de tank helpen? want dat sputtert en spettert niet :P

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door Hansjebrinkers » 09 apr 2015, 22:59

Gsjors. Welkom en gefeliciteerd. De opmerkingen zijn inderdaad redelijk breed bekend binnen het forum, zowel de positieve als de negatieve.
Ik ben inmiddels 37.000 km gevorderd en nog steeds goed te spreken over de zoemzoem mobiel.

Veel veilig en plezierige km's....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door Marcs » 10 apr 2015, 08:43

Welkom en 2000 kg :mrgreen: Caravan erachter meteen save knop drukken. Dan rij je meteen op de motor er zal de accu alleen als extra vermogen aanwezig zijn (is na een 300 km op).
Er zijn wel reacties en de meeste zijn positief ik zelf ben ook erg tevreden met mijn fendt outlander combinatie trekt hem zonder problemen ;)
LB

dolf
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2014, 18:06

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door dolf » 10 apr 2015, 09:06

Hi Gertjan,

Ik zal mijn ervaring delen als ik half juni terug uit spanje kom.

(haal de LMC 2 mei bij jullie op) :)

Groet

Dolf

gjors65

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door gjors65 » 10 apr 2015, 15:31

Ga het volgende gelijk proberen Marcs.
Ben benieuwd Dolf, hoor het graag van je ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door Anko » 10 apr 2015, 17:04

Marcs schreef:Welkom en 2000 kg :mrgreen: Caravan erachter meteen save knop drukken. Dan rij je meteen op de motor er zal de accu alleen als extra vermogen aanwezig zijn (is na een 300 km op).
Er zijn wel reacties en de meeste zijn positief ik zelf ben ook erg tevreden met mijn fendt outlander combinatie trekt hem zonder problemen ;)
Maak daar maar Charge van in plaats van Save. Dan heb je nog kans dat je af en toe een klein beetje stroom terug pakt als je een keer heel erg de wind of de helling mee hebt. En dan nog gaat gjors65 dat nooit 300 km volhouden. Los van dat gewicht van 2000 kg is het bakbeest ook nog eens 2.5m breed (toch) en dat heeft veel meer effect dan die paar extra kilos :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door Anko » 10 apr 2015, 17:05

gjors65 schreef:Hallo Allemaal ;)

... nou, ik woon 15 km van m'n werk en rijd dus permanent elektrisch, heb er inmiddels 1240 KM op staan en hooguit 30 ltr. verbruikt.
Da's niet zo'n hele beste score. Ronduit slecht, zou ik denken :?:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

gjors65

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door gjors65 » 11 apr 2015, 16:51

Hallo Anko,

Benzine verbruik is inclusief privé tripje van 150 km en de 2 caravans wegbrengen (c.a 100km) (klanten wagens, dus die 720 is niet van mij) .
Zelf zal ik een wat meer bescheidener caravan meenemen, zal ergens rond de 5 mtr. en 1300 max. zijn
Nee... de score is juist wel aardig.
En wat betreft de save /charge button, daar snap ik dus nog weinig van, want ook op "save" zie ik 'm af en toe bijvullen.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door sigmasailor » 11 apr 2015, 17:23

Zo slecht is de score niet (ik ben nog niet boven de 1000 gekomen op een volle tank).

Bij Save probeert de auto het percentage vol te handhaven vanaf het moment dat je Save kiest. Of dat lukt hangt van de belasting af; bij berg op, veel wind tegen en caravan trekken lukt dat niet.

Bij Charge probeert de PHEV de accu tot 80% vol te laden. Of dat lukt hangt van dezelfde zaken hiervoor genoemd af. Dit is eigenlijk bedoeld om (rustig rijdend op de snelweg) de accu te laden zodat je als EV de stad in kunt. Het kan ook 'gespaard' worden als reserve voor zware stukken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: ja hoor.... en weer een TG

Bericht door Anko » 11 apr 2015, 19:55

gjors65 schreef:Benzine verbruik is inclusief privé tripje van 150 km en de 2 caravans wegbrengen (c.a 100km) (klanten wagens, dus die 720 is niet van mij) .
Zelf zal ik een wat meer bescheidener caravan meenemen, zal ergens rond de 5 mtr. en 1300 max. zijn
Nee... de score is juist wel aardig.
Ah zo. Dan is het niet verkeerd. Maar je gaf aan dat je permanent elektrisch reed. En dan zou het wel heel erg veel zijn geweest.

Zelf heb ik een 7 mtr wagen (inclusief dissel) van 1500 kg en daar kan hij prima mee overweg. Vooral de souplesse als je even in wil halen is prachtig. Inderdaad, het enige probleem is dat je de SOC niet lang (genoeg) vast kunt houden. Vergt een beetje planning. Zodra je even een stukje onder de 80 blijft, komt er zo weer wat bij. Een dorpje in Charge mode doorkruisen doet wat dat betreft wonderen. Ten koste van wat lawaai en soms wat stank, dat dan weer wel. Maar op weg naar de zon komen we daar meestal maar weinig van tegen. Misschien even in Charge mode laten draaien terwijl je een pauze houdt ....
gjors65 schreef:En wat betreft de save /charge button, daar snap ik dus nog weinig van, want ook op "save" zie ik 'm af en toe bijvullen.
Zoals sigmasailor al zei .....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie