PHEV Instyle Silky White gepimpt

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 17 mar 2015, 10:51

Sinds oktober 2014 rij ik een PHEV Instyle in de kleur Silky White. Daarvoor heb ik 10 jaar in diverse BMW's gereden die ik altijd standaard in M-line liet uitdossen. Kortom, ik mag mijzelf een echte liefhebber noemen. Meestal ruil ik mijn auto's in na ongeveer 100 duizend kilometer en mijn laatste BMW had die km stand bereikt na 2,5 jaar. Met de dealer had ik al een configuratie klaarliggen voor een 3GT in M trim met 19" wielen en andere "pimp my ride" achtige zaken. Tot mijn schoonvader mij ervan overtuigde om toch maar een keer bij de Outlander PHEV te gaan kijken. En ja, natuurlijk om de bijtelling en (in eerste instantie) niet om de looks en feel.
PHEV Instyle1.JPG
In de showroom van de dealer (Van Zeist in Apeldoorn) keek ik eigenlijk voor het eerst echt goed naar de auto en zag ik wat een mooie bak het eigenlijk is. Compleet uitgerust, groot, hoog met een prima zit en vol accessoires waar ik bij de BMW dealer flink voor in de buidel moest tasten. Kortom, deze zwaar bevooroordeelde vent begon de auto in het echt steeds mooier te vinden. Ik hoefde niet eens overgehaald te worden om een proefrit te maken, mijn nieuwsgierigheid werd steeds groter. Tijdens de proefrit vielen mij een paar dingen op: de stilte binnen in de auto, de fijne zit en het overzicht dat de auto geeft op het verkeer. Toen ik terugkwam en met de de verkoper sprak over de auto, waren er hooguit nog een paar bezwaren die weggenomen moesten worden: het nogal standaard uiterlijk van de auto en natuurlijk of de Mitsubishi dealer bereidt was een fatsoenlijke inruilprijs te geven voor de BMW.

Deze mogelijke bezwaren werden snel door de dealer weggenomen want op de iphone van de verkoper werden een paar foto's getoond van een redelijk gepimpte PHEV in de kleur wit met zwarte wielen en gewrapt dak. Wauw....daardoor vond ik het een vette bak worden. Na wat heen en weer rekenen kwam een offerte op papier die ook goed was en, BAM....ik was een PHEV rijker.
PHEV Instyle2.JPG
Een paar weken later werd de wagen afgeleverd, en nu 22 duizend kilometer verder en hier en daar wat aanpassingen, wat kan ik er over zeggen? Mijn chronische onderrug pijn is minder, oftewel ik ben meer uitgerust ook na lange ritten. Mijn rijstijl is veranderd, ik rij rustiger en hang meer op de rechterbaan, ik merk dat ik het een sport vind om zo zuinig mogelijk te rijden en overal waar ik kom een laadpaal te scoren. En daarnaast ben ik de auto gewoon enorm mooi gaan vinden en geniet ik ervan als deze weer staat te glimmen. De aanpassingen die ik heb gedaan: zwarte velgen, gril zwart laten wrappen, LED lampjes stadslicht en kentekenplaat verlichting, de rode mistachterlichten in de bumper heb ik ook zwart laten wrappen en ik heb sidesteps gemonteerd. Niet de versies die je in Nederland ziet, deze heb ik uit China laten komen. Voor de liefhebber, ik heb er nog een aantal in bestelling staan voor vrienden, levertijd is ongeveer 4 weken (PB bij interesse). Montage was even uitvogelen aangezien de Chinese handleiding nogal onduidelijk was. Ik heb er gelijk maar een Nederlandse handleiding bij gemaakt met instructiefoto's.

Wat kan beter? Ik vind de auto wat rammelen en kraken in het interieur, de carkit (veel beschreven op dit forum) is een drama in combinatie met de iphone 6 en ik vind de audio matig (Rockford Fosgate). Ik ben nogal een audiofiel en ik mis de helderheid en zuivere bassen die ik had in de BMW met Harman Kardon. Ik kijk nog even aan of de IOS update structureel voor verbetering zorgt, anders ga ik een losse carkit monteren. Wat betreft het rammelen en de audio, op de wenslijst staat nog om alle speakers te vervangen en de geluidsisolatie te verbeteren.
PHEV Instyle3.JPG
Mensen die mij kennen weten dat ik een enorme BMW gek ben. Zij verbaasden zich dan ook over de keuze om te gaan rijden in de PHEV. Maar ze weten ook dat ik objectief en ongekleurd ben als het gaat om mijn mening. Dus als ik zeg dat ik inmiddels fan ben van de PHEV, dan weten ze dat ik dat meen. Kortom, ik ben blij met de auto en van plan om meer km te rijden met deze auto dan ik eerder heb gedaan met andere autos. Wat overgebleven is, is de BMW sleutelhanger, je kunt toch best fan zijn van twee merken?

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door PHEV2014 » 17 mar 2015, 17:54

Mooi! De wielen zijn prachtig en de treeplanken lekker fout. :mrgreen:
(on?)bewust ben je toch op zoek naar de X5-look gegaan.

Dakwrap komt nog?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 19 mar 2015, 09:23

Ik heb besloten om de dakwrap niet te doen, vind de auto zo mooi genoeg. En ik vind het leuk om toch een brave auto wat "fout" te maken. Bedankt voor je reactie.

BlackFox

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door BlackFox » 21 mar 2015, 17:38

Beste,

Zag dat je extra treeplanken onderweg had ik ben benieuwd wat deze moesten kosten ?

Gr,
Jan-willem

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door zdDog » 22 mar 2015, 19:07

http://www.aliexpress.com/item/Outlande ... 40848.html

$253

installeren is niet moeilijk schijnt
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 02 jun 2015, 11:08

De 253,- is excl. alles. De prijs van de sidesteps is inclusief invoerrechten, BTW en verzendkosten tussen de 350,- en 425,-
De koers van de euro-dollar speelt ook nog een rol.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door sigmasailor » 02 jun 2015, 11:33

Er staat belastbaar tot 200 kg? Zou je op deze echt kunnen staan? Tot nu toe begreep ik dat het vooral voor de sier was.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door PHEV2014 » 02 jun 2015, 21:55

*heeft melige bui*
Als je je dat afvraagt, zou ik eens op dieet gaan. En het zijn waarschijnlijk 200 Chinese kilo's.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door JanPHEV » 03 jun 2015, 08:41

Getest door zo'n potige sumo worstelaar... :lol:

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door sigmasailor » 03 jun 2015, 22:08

Niks meligs aan en 80kg zou voldoende zijn; ik begreep dat zelfs dat teveel was voor de side bars die sommigen gemonteerd hebben.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door mitsufietsie » 03 jun 2015, 23:30

mijn sidebars van vgv inox zijn alleen voor de sier, absoluut niet om op te staan.

Dus eigenlijk knap overbodig 8-)
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 16 sep 2015, 12:42

De sidesteps kunnen makkelijk 200 kg aan.

Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Naut » 21 mar 2016, 16:42

Sinds kort heb ik ze er ook onder laten zetten. Het ziet er echt geslaagd uit vind ik zelf. Bij Ben Voets in Uden eronder laten zetten. Tegelijk met de 45000 Km. beurt. 2 nieuwe spiegelkappen (ze waren niet zwart: garantie). Nieuw stoelframe (garantie). Ze hebben het tikkend geluid wat kwam vanuit de spiegel ook goed opgelost (garantie). Dit dankzij dit forum! :lol: .
Ze zijn ook nog eens functioneel voor het wassen en om goed in de skibox te kunnen. Je kunt er goed op staan. De afwerking ziet er heel goed uit (boven en onder). Dik tevreden.

Kosten importeren uit China: €400,- montage +/- €200

Echt goed geholpen de dealer. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik hoor wel eens andere verhalen.

Nu alleen nog de antenne vervangen
Misschien de spoiler achterop
Schapenwol bij de subwoofer (i.v.m. resonantie, ook hier ergens gelezen op het forum)

Geen moment spijt van de aanschaf tot nu toe. Nog 3 jaar 0% :lol:
Bijlagen
2
2
2.jpg (251.78 KiB) 11774 keer bekeken
1
1
1.jpg (246.63 KiB) 11774 keer bekeken
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 14 nov 2016, 10:35

Tijd voor een korte update..... De auto verveelt niet en rijdt nog steeds heerlijk, inmiddels heb ik bijna 120.000 op de teller staan. Opvallend, de eerste set Toyo's liggen er nog op, terwijl ik geen winterbanden heb. Uitzonderlijk hoe lang de banden mee kunnen gaan. Wel wil ik de auto een opfrisbeurt geven, zodat we samen ook de komende 3 jaar door kunnen. Ik wil de grill opnieuw zwart laten wrappen ivm steenslag op de huidige laag, ik wil de chrome raamlijsten in glossy zwart laten wrappen (iemand ervaring mee?) en tot slot zit ik al een tijdje te azen op de TaoBao achterlichten uit Taiwan. Maar ik kom nog niet echt door het oerwoud heen van agents, via wie je dat dan moet bestellen. Zijn er forumleden die deze lichten op de auto hebben?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Anko » 14 nov 2016, 14:20

Outland2014 schreef:..., inmiddels heb ik bijna 120.000 op de teller staan. Opvallend, de eerste set Toyo's liggen er nog op, terwijl ik geen winterbanden heb. Uitzonderlijk hoe lang de banden mee kunnen gaan.
Indrukwekkend! Ik zit op 97.000 en mijn Toyos komen na de winter niet meer terug (ik heb dus wel winterbanden). En ik dacht dat ik het daarmee al heel goed deed ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 26 apr 2017, 12:48

En die banden gaan maar door, inmiddels 140.000 km en nog steeds de eerste set Toyo's! Maar bij de eerstkomende beurt komt er een vers setje onder. Daarnaast onlangs de wraps laten vervangen en uitbreiden, oa de raamlijsten zijn nu mat zwart. Ben de auto nog lang niet zat, we gaan gewoon door tot de 3 ton.... zie foto's.
Outla1.jpg
Outla3.jpg

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 22 okt 2018, 12:30

Helaas na iets meer dan 200k kilometer de allereerste storing gehad. Vanochtend op de snelweg begon de motor eerst te loeien en hoog in toeren te draaien, daarna kreeg ik de melding "EV system service required stop..." waarna de motor begon te bonken en het vermogen langzaam wegviel. Daarna Mitsubishi mobiliteit gebeld en is de auto afgesleept. Ben benieuwd wat het is, iemand een idee?
Tot nu toe is de auto foutloos geweest en ik hoop natuurlijk dat het meevalt.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door kobus1967 » 22 okt 2018, 22:26

Mocht je naar/door Duitsland deze winter, banden ouder dan 5 jaar zijn daar verboden ongeacht of er genoeg profiel op zit.
Er staat een productie datum op de banden de DOT code, week en jaar dus 2018 is week 20 van 2018.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Anko » 23 okt 2018, 09:23

Weet je dat wel zeker? Als ik Google vind ik dit:
Duitsland

Winterbanden
Verplicht bij winterse omstandigheden (ijzel, samengepakte sneeuw, smeltende sneeuw en gladheid door ijs en rijp). Aanhangers en caravans vallen buiten deze verplichting. Bij ongeschikte banden onder het voertuig bedraagt de boete € 60,- en bij hindering van het overige verkeer € 80,-. Bovendien kan betrokkenheid bij een verkeersongeval, buiten de eigen schuld, leiden tot medeaansprakelijkheid.

Nieuwe wetgeving per 1 januari 2018
De Duitse wetgeving maakt onderscheid tussen banden die voor en vanaf 1 januari 2018 zijn geproduceerd.

sneeuwvloksymbool en M+S codering

Een band van voor 2018 is volgens de Duitse wet een winterband als die voorzien is van een M+S-codering (Modder en Sneeuw) op de zijkant. Deze banden worden nog tot 30 september 2024 als winterband aangemerkt. Daarna voldoen ze als winterband niet meer aan de Duitse wetgeving.

Een winter- of vierseizoenenband die is geproduceerd vanaf 1 januari 2018 moet een sneeuwvloksymbool op de zijkant hebben om wettelijk als winterband te worden aangemerkt. Alleen een M+S-codering voldoet dus niet.
(https://bandveilig.nl/interactievekaart ... 4SEALw_wcB)

Dus M+S banden van voor 2018 zijn nog tot 30 september 2024 geldig. Dat is in het slechtste geval bijna 7 jaar en heeft eigenlijk niets met de leeftijd van de banden te maken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 23 okt 2018, 13:53

De banden zijn bij 150k vervangen.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door kobus1967 » 23 okt 2018, 14:51

Anko schreef:
23 okt 2018, 09:23
Weet je dat wel zeker? Als ik Google vind ik dit:
Duitsland

Winterbanden
Verplicht bij winterse omstandigheden (ijzel, samengepakte sneeuw, smeltende sneeuw en gladheid door ijs en rijp). Aanhangers en caravans vallen buiten deze verplichting. Bij ongeschikte banden onder het voertuig bedraagt de boete € 60,- en bij hindering van het overige verkeer € 80,-. Bovendien kan betrokkenheid bij een verkeersongeval, buiten de eigen schuld, leiden tot medeaansprakelijkheid.

Nieuwe wetgeving per 1 januari 2018
De Duitse wetgeving maakt onderscheid tussen banden die voor en vanaf 1 januari 2018 zijn geproduceerd.

sneeuwvloksymbool en M+S codering

Een band van voor 2018 is volgens de Duitse wet een winterband als die voorzien is van een M+S-codering (Modder en Sneeuw) op de zijkant. Deze banden worden nog tot 30 september 2024 als winterband aangemerkt. Daarna voldoen ze als winterband niet meer aan de Duitse wetgeving.

Een winter- of vierseizoenenband die is geproduceerd vanaf 1 januari 2018 moet een sneeuwvloksymbool op de zijkant hebben om wettelijk als winterband te worden aangemerkt. Alleen een M+S-codering voldoet dus niet.
(https://bandveilig.nl/interactievekaart ... 4SEALw_wcB)

Dus M+S banden van voor 2018 zijn nog tot 30 september 2024 geldig. Dat is in het slechtste geval bijna 7 jaar en heeft eigenlijk niets met de leeftijd van de banden te maken.
Werd verteld bij een rijvaardigheidsdag van Ford op het anwb testcentrum.

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 26 nov 2018, 13:31

Wat betreft de storing die ik had. Uiteindelijk bleek de motor in de soep gelopen. Na een foutloze 4 jaar en 203k km was het plof en einde verhaal. Bleek dat de zuigers dwars door het blok waren geslagen. Toen volgde een traject waarin de dealer heeft geholpen in het zoeken naar oplossingen en een plan is gemaakt voor herstel. De aangeboden coulance vanuit de importeur bleek helaas onvoldoende om de schade te dekken. Die coulance geldt nl alleen wanneer een nieuwe motor wordt geplaatst. En dat vond ik bij een auto met meer dan 200k op de teller wat te gortig. Gelukkig heeft de dealer een goede tweedehands motor gevonden die inmiddels alweer een week naar tevredenheid draait. Dealer Van Zeist uit Apeldoorn krijgt alle lof voor het meedenken, de service en de uiteindelijke reparatie.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door vulcan750 » 26 nov 2018, 20:07

Oefff, dat is nogal wat. Balen zeg! Fijn dat je garage je goed geholpen heeft. Is ook bekend wat de oorzaak is geweest? De zuigers springen toch niet vanzelf uit het blok?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Outland2014
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2015, 20:11

Re: PHEV Instyle Silky White gepimpt

Bericht door Outland2014 » 10 dec 2018, 12:48

Nee, ze hebben niet kunnen achterhalen wat de oorzaak is geweest. Ik merk wel dat de auto nu stiller is dan hij was dus wellicht was er al iets ingeslopen. Een slijtage of iets met de distributie. Ik heb het er maar verder bijgelaten.

Plaats reactie