Voorstellen Rutgerg

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Rutgerg

Voorstellen Rutgerg

Bericht door Rutgerg » 16 dec 2014, 10:14

Hallo allemaal,

Ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Rutger en heb me een poosje geleden aangemeld op dit forum. Veel gelezen nog niets gepost.
De reden dat ik me heb aangemeld is om alvast wat in te lezen over de PHEV. Ik heb er helaas nog geen maar ik ga hem begin volgend jaar bestellen zodat ik in 2015 nog kan rijden met 7% bijtelling. Naast dat de 7% zeer aantrekkelijk is vind ik de PHEV ook echt een mooie auto. Daarnaast hebben we een caravan dus dat komt prima uit.
De uitvoering ben ik al uit, een Instyle. De kleur weet ik nog niet helemaal. Ik twijfel heel erg tussen zwart en wit, vind het allebei erg mooi. En als het zwart wordt of het dan met zwart of creme leder moet worden. Ik neig naar creme maar we hebben een kleintje van anderhalf dus weet niet of dat dan een handige kleur is. Tips zijn altijd welkom :D

Daarnaast heb ik een vraag over de elektrische actieradius (excuus als het in het verkeerde topic staat). Ik woon op 15 km van mijn werk (klein stukje snelweg, meeste bebouwde kom).
Is dit retour te halen als ik alleen overdag op mijn werk kan laden? Ik zou graag elektrisch heen en weer rijden maar dan wel op een zo normaal mogelijke manier (airco bijna altijd aan, en normale snelheid.) of slaat dan sochtends al snel de brandstofmotor aan?

Alvast bedankt!

Gr,

Rutger

JanPHEV
Super-User

Re: Voorstellen Rutgerg

Bericht door JanPHEV » 16 dec 2014, 10:22

Dag Rutger, welkom op het forum.

Die ongeveer 30 km heen en terug zou je in principe makkelijk op één acculading moeten kunnen halen. Zelfs met de kachel en/of airco aan en in de winter als de accu capaciteit duidelijk wat lager is.
De motor zal aanslaan als je verwarming vraagt natuurlijk.
Maar als je de zoekfunctie gebruikt kan je hier veel over vinden.

Succes met het wachten... ;)

jaapv
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jaapv » 16 dec 2014, 11:23

Ik zou een beetje oppassen met wit of zwart Er zijn best wel klachten te vinden over deze beide kleuren op het forum in de vorm van makkelijk krassen en steenslagschade. In elk geval voor aflevering laten voorzien van een coating als bv. Waxoil.

Hansjebrinkers
Super-User

Bericht door Hansjebrinkers » 16 dec 2014, 17:35

Welkom!!
Succes met kiezen :-) is erg persoonlijk. Heb zelf een zwarte met zwart leer, destijds gekozen "vanaf papier". Zou als ik nu moest kiezen voor een donkergrijze gaan.
T.a.v de 30 km: is goed te doen op 1 acculading, mits je de airco zoveel mogelijk uit laat. De verwarming zorgt er op koude dagen voor dat de benzinemotor bijspringt......
Laatst gewijzigd door Hansjebrinkers op 24 jan 2015, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Rutgerg

Bericht door Rutgerg » 23 jan 2015, 13:12

Zojuist de Outlander PHEV besteld. Toch maar geen zwart of wit maar in de (nieuwe) kleur Cool Silver. Uitvoering Instyle X-line met als extra's een afneembare trekhaak, sport pack, intro pack. Wordt waarschijnlijk eind maart begin april geleverd. Ben helemaal blij :D
Laatst gewijzigd door Rutgerg op 23 jan 2015, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

OutSander
Moderator

Bericht door OutSander » 23 jan 2015, 13:46

Top. Succes met wachten. Mooie kleur volgens mij ook. Konden wij niet bestellen idd.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Rutgerg

Bericht door Rutgerg » 06 feb 2015, 13:22

Na het spreken van mijn tussenpersoon toch een klasse III alarm toe laten voegen aan de bestelling. Nagenoeg alle verzekeraars stelde dit als eis voor de PHEV... Hopen dat t alarm niet voor extra problemen gaat zorgen met elektronica etc. Dealer gaat het inbouwen voor levering. Auto staat nu op de boot en wordt begin maart bij de dealer verwacht.
Ik heb de dealer wel aangegeven dat ik graag wacht op de nieuwe kentekenserie.... :D Hopen dat het snel gaat!

Anko
Super-User

Bericht door Anko » 06 feb 2015, 13:43

Ik snap dat wel. Maar het is wel een aparte gewaarwording op dit forum: iemand die bang is dat zijn auto te vroeg komt :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Rutgerg

Bericht door Rutgerg » 06 feb 2015, 14:03

Het voelt ook heel tegenstrijdig je wilt je nieuwe auto tenslotte zsm rijden, maar om nu een aantal jaar rond te rijden met 9-ZZZ-99 :lol:

AJ79

Bericht door AJ79 » 22 feb 2015, 09:52

Hi Rutgerg,

Zag dat je Cool Silver hebt gekozen, ik twijfel nog steeds tussen silky white en cool silver. Met de nieuwe x-line staat cool silver beter in combi met de skidplates vind ik zelf.

Wat was voor jou de doorslag?

Rutgerg

Bericht door Rutgerg » 23 feb 2015, 08:46

Wat voor mij vooral de doorslag heeft gegeven is dat cool silver een nieuw kleur is voor de Outlander PHEV en je hem daarom nog niet zoveel ziet in tegenstelling tot de zwarte en de witte.
Ik vond ook de Xline veel beter uitkomen bij een grijze dan een witte :) Succes met kiezen!

Plaats reactie