Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
7prct

Even voorstellen

Bericht door 7prct » 26 jun 2014, 14:58

Even mezelf (Ching) kort voorstellen.

Sinds 3 weken rijd ik rond in mijn Antraciet PHEV.
Is wel apart zo nagenoeg geluidloos weg te rijden. Voorlopig vooral in de stad rondgereden. Heel relaxed. Pas 1 keer een langere rit over de snelweg en natuurlijk ook in de file terecht gekomen. Apart om dan vooruit te komen door alleen je rem los te laten. Zo is het bijna geen straf om in de file te rijden.

Ben, op een wat los zittende stoel en knarsende remmen (bij net wel/ net niet remmen), tot nu toe tevreden over de auto.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Hansjebrinkers » 26 jun 2014, 21:24

Welkom Ching. Geniet van je outlander. Vele veilige kilometers!
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

philip

Re: Even voorstellen

Bericht door philip » 28 jun 2014, 00:00

:D Welkom, en geniet van je Outlander. :) Wiebelende stoel?? ik heb er geen last van maar elders op het forum gelezen dat je dat kan oplossen door de stoel een klein stukje te verplaatsen. Piepende remmen? nergens nog wat over gelezen . Zou er eens mee terug naar de dealer gaan

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Anko » 28 jun 2014, 11:35

Wiebelende stoel kun je denk ik alleen "vast zetten" door de stoel in één van de uiterste standen te zetten. En dat is voor de meeste bestuurders niet een oplossing. Bij veel auto's, waaronder die van mij, is het frame van de stoel onder garantie vervangen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Even voorstellen

Bericht door OutSander » 28 jun 2014, 12:08

Welkom Ching en gefeliciteerd met je Outlander.

Stoelframe kun je onder garantie laten vervangen, die van mij wordt komende vrijdag vervangen. Krakende remmen herken ik. Doet die van mij ook als je bij stilstand net de remmen iets lost en hij wat vooruit rolt.

Veel veilige kilometers.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Even voorstellen

Bericht door OutlanderPHEV » 29 jun 2014, 07:39

Sander, over dat vervangen, is dat inmiddels al vanuit Mitsubishi goedgekeurd?
Ik ben er 2 keer voor bij de dealer geweest, maar rijdt nog steeds met een wiebelende stoel rond :cry:
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Even voorstellen

Bericht door OutSander » 29 jun 2014, 08:54

@Edwin: Yep, volgens mijn dealer kan hij gewoon een nieuw stoelframe onder garantie bestellen. Tenminste, dat zij mijn dealer afgelopen vrijdag toen ik daar voor een beurt was. Komende vrijdag wordt hij vervangen. Bij collega's al gekscherend aangegeven dat de volgende een Alfa Romeo wordt, sta ik in ieder geval wat minder vaak bij de garage! ;)
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

7prct

Re: Even voorstellen

Bericht door 7prct » 06 jul 2014, 14:38

@Anko, Outsander en Edwin,

Wb de wiebelende stoel; mijn dealer weet te vertellen dat er een modificatie op de stoelframe gaat komen over een paar maanden. Daarom wacht ik nog even met de vervanging van de stoel. Temeer, dat de dealer ook de ervaring heeft, dat vervanging in sommige gevallen niet helpt.

T.a.v. de knarsende remmen, vind het wel steeds ergelijk aan het worden, want het geluid is vrij luid en steeds bij parkeren. Van een auto van 50k mag je toch wat beters verwachten. Of ik moet een maandag-examplaar hebben toevallig. Ben benieuwd of alleen Outsander en ik daar last van hebben.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Even voorstellen

Bericht door case » 06 jul 2014, 15:09

Nee, ik heb dat ook. Ik parkeer thuis achterwaarts op de helling naar de ondergrondse garage. Na aantrekken van de handrem kan de voet van het pedaal, en bij het lossen van de remblokken knarst het behoorlijk.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

pmaas

Re: Even voorstellen

Bericht door pmaas » 07 jul 2014, 22:41

Beste,
Ik heb ook sinds 3 juni een Outlander PHEV met een losse stoel.
Op basis van de info gelezen op het forum heb ik contact opgenomen met de dealer.
Ik heb onderstaande reactie ontvangen:
"Bij ons is nog niets bekend over het vervangen van het stoelframe voor garantie. We hebben deze vraag nogmaals bij Mitsubishi Nederland gesteld, maar vandaag nog geen antwoord gehad. Morgen gaan we daar mee verder en houd ik je op de hoogte"
Kan iemand aangeven welke dealer dit onder de garantie vervangt? Dan kan ik mijn dealer contact laten opnemen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr, Paul

Zorro

Re: Even voorstellen

Bericht door Zorro » 07 jul 2014, 23:47

7prct schreef:Temeer, dat de dealer ook de ervaring heeft, dat vervanging in sommige gevallen niet helpt.

... zegt-ie.... :?

7prct

Re: Even voorstellen

Bericht door 7prct » 09 jul 2014, 12:02

pmaas schreef:Beste,
...
Kan iemand aangeven welke dealer dit onder de garantie vervangt? Dan kan ik mijn dealer contact laten opnemen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr, Paul
Hallo Paul, volgens mij zal alle (dus ook je eigen dealer) dat moeten vervangen kunnen vervangen onder garantie.
Mijn dealer die gezegd heeft over de modificatie is AutoCenter Ben Voets, te Volkel. We zullen idd zien hoeveel, die " paar maanden" gaat worden.

gr,

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Even voorstellen

Bericht door JanPHEV » 11 jul 2014, 18:11

De frame / stoel modificatie om het wiebel probleem op te lossen zou in Q2 2014 komen, dat is ondertussen al voorbij.......... :(

Plaats reactie