Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
rcrnow

Even voorstellen

Bericht door rcrnow » 18 feb 2021, 16:21

Hallo Ik ben Richard,

Onlangs een 2015 107000 km PHEV Style+ gekocht. Kom van een Honda CRV diesel. Verschillen tussen deze auto's zijn bijzonder groot. En het moet gezegd de PHEV rijdt super relax, de CRV diesel dynamischer. De CRV reed ik gemiddeld 50000 km per jaar. Ga nu naar 15000 km per jr. Vandaar ook de aanschaf.
Mitsubishi Outlander PHEV Style+.jpg
Mitsubishi Outlander PHEV Style+.jpg (50.55 KiB) 70 keer bekeken
. Ben vooral te spreken over de vele veiligheid verhogende extra´s, het open dak, leren bekleding en geluidsinstallatie. Ik heb op dit moment rond de 30 km elektrische actieradius. Voor het wat strengere winterweer waren het er circa 37. Benieuwd als de temperaturen boven de 15 graden stijgen? In deze auto is mijn zitcomfort perfect. Dat komt omdat deze kantelbaar is en bij de CRV niet, waar het zitvlak ook nog korter was. Kwalitatief v.w.b. dichtslaan deuren voelbare degelijkheid zoals klepjes en knopjes vind ik de Honda CRV op een iets hoger plan staan. Maar overal voldoet deze PHEV het om premium genoemd te worden. Alleen al de techniek verdient dat. Ik vind de afwerking in PHEV mooi met de veel chroom en blinkend donker kunststof. Maar dat is wellicht ook omdat dit een topuitvoering was. Ik heb zelfs de sportuitvoering met metalen pedalen. Ik heb het aangedurfd om deze zonder garantie te kopen ook omdat er zoveel positiefs over dit model geschreven werd, zelfs ook door de ANWB. Scheelde in aanschafprijs. Ben benieuwd heb er nu circa 700 km opzitten met een tank maar nog geen echte verbruikscijfers. Maar uit dit kleine benzine tankje heb ik toch veel elektrisch gereden. Ik laat nog van me horen hierover. Inmiddels wel twee tankpasjes aangeschaft een ervan de Shell pas heb ik al gebruikt bij de Makro. Maar erg snel laad het niet 1,91 kWh op 57 minuten was 58 cent! De kaarten zijn gratis geen abonnement op, of zo. Bedankt voor het lezen.

phev
Forumlid

Re: Even voorstellen

Bericht door phev » 18 feb 2021, 20:17

vraagje, ik overweeg mijn nieuw aangeschafte 2013 phev in te ruilen voor een jonger exemplaar. Heb er zelf 200.000 km opzitten. Ik denk dat ik de auto door en door ken en durf de gok ook wel aan zonder garantie. Hoeveel heeft je dat bespaart?

rcrnow

Re: Even voorstellen

Bericht door rcrnow » 19 feb 2021, 15:13

Dat is erg moeilijk te zeggen omdat het per uitvoering ook erg scheelt. Maar de mijne is van eind december 2015 let wel het was de duurste uitvoering toen, met 107000 km op de teller. Ik denk dat het zo'n €1750 heeft gescheeld. De mijn is van Zuidlease stond eerst voor €19500 en zonder garantie voor €17750. Alles over het onderhoud zat er bij. Gek genoeg had dit bedrijf 9 stuks staan en alles was binnen 4 weken verkocht. Die prijzen zijn de dealers niet ontgaan. Ik denk dat een andere dealer een flink deel had gekocht. Voor zo'n 15000 -16000 euro heb je de buss. uitvoeringen incl. btw. Ze staan allemaal voor 12000- 13000 euro excl. btw met rond de 110000 km op de teller. De mijne een Style+ uitvoering zijn schaars, maar als je jezelf wil verwennen zou ik er zeker een zoeken. Succes.

Plaats reactie