Anti roestbehandeling

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
JanGoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2020, 13:20

Anti roestbehandeling

Bericht door JanGoo » 01 aug 2020, 17:03

Is het noodzakelijk een nieuwe Outlander te voorzien van een anti roest (Tectiel) behandeling?
De nieuwe heeft nl geen enkele form van extra roestprotectie. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Anti roestbehandeling

Bericht door Bmtouring » 01 aug 2020, 18:18

kan geen kwaad maar of de kosten en de baten elkaar in balans houden...?

krijg je tegenwoordig nog een waxoil (glanslaag, bescherming van je lak) behandeling of is dat niet meer standaard.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Anti roestbehandeling

Bericht door PHEVlkj » 01 aug 2020, 21:28

Ik heb mijn eerste ook nieuw gekocht. Die heb ik na 4,5 jaar de onderkant voor € 25,- bij de dealer laten tectyleren.

Die onderkant is ook de meest kwetsbare plek.

Ik laat overigens altijd de onderkant mee wassen bij de wasstraat.

Ik heb ooit een artikel gelezen waarin een eigenaar van een oude Saab werd gevraagd hoe het kwam dat de auto er nog zo goed uitzag na 22 jaar. Zijn antwoord was dat de auto al die jaren met bodemwassen in de wasstraat ging.

Dat heb ik vanaf toen maar gekopieerd (al voor de Outlander), en het werkt prima.... En het is een kleine moeite. :)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Anti roestbehandeling

Bericht door RX-Men-8 » 02 aug 2020, 08:05

Toevallig ben ik net gisteravond bezig geweest de roestblaasjes aan de bovenkant van de voorruit te behandelen. Misschien is het niet beangrijk voor de totale levensduur an de auto, maar ik vind de roestvorming aan de Outlander niet fraai, bijna overal waar je onder kijkt. Achter de voorbumper, alle felsranden waar de delen aan elkaar zijn gepuntlast heb ik allemaal met hammerite ingekwast toen de bumper eraf was. Onder de plastic dorpels het zelfde verhaal. Bij de bandenwissel heb ik de roestige remklauwen en de ankerplaten achter de remschijven schoon gemaakt en ook alle bereikbare wielophangingsdelen met zwarte hammerite weer wat toonbaar gemaakt. Dit wordt een jaarlijks bijhouden vrees ik. Bij de Toyota was dit er ook wel, maar in mindere mate.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Anti roestbehandeling

Bericht door Bmtouring » 02 aug 2020, 09:29

Op de motorkap heb ik een paar kleine plekjes, verder niets. Nou ja, de remklauwen dan maar dat maakt me niet uit, die rotten niet kapot.

En deze heeft altijd buiten gestaan en is zelden gewassen geweest.

Plaats reactie