E-klepje los....

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Eric67

Re: E-klepje los....

Bericht door Eric67 » 25 jan 2015, 13:06

PHEV2014 schreef:Off-topic: de klep sluit niet mee met de CV?
nee is gewoon te openen zonder de auto te ontgrendelen.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: E-klepje los....

Bericht door Hansjebrinkers » 25 jan 2015, 20:28

Michel schreef:Heeft er iemand de mogelijkheid eeen foto te maken hoe dat zwart stalen ding weer terug gedrukt moet worden op het scharnier? Die van mij ligt er nu ook af. En de dealer heeft al weekend.
Geen foto.... Maar hij is er redelijk makkelijk weer in te klikken.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Michel

Re: E-klepje los....

Bericht door Michel » 26 jan 2015, 20:30

Vanochtend langs de dealer gereden. Monteur klikte hem er inderdaad in 2 tellen weer op.

marcve
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2022, 06:25

Re: E-klepje los....

Bericht door marcve » 11 jun 2022, 13:33

E-klepje beschadigd door wasstraat

Beste Outlander PHEV bezitters,

In de ketting wasstraat heeft de borstel mijn e klepje ingedrukt en is toen open gegaan.
de borstels hebben hem zo ver open gewrongen dat er een knik in de lak zichtbaar is enkele centimeters naast het scharnier verder nog wat lakschade.
volgens het schaderapport een schade van € 1500,00.

Ik heb de wasstraat aansprakelijk gesteld maar ben nog in afwachting of
zij de schade erkennen, anders wordt het een gevalletje rechtsbijstand denk ik .

Ik heb nu alvast zuignapjes gekocht (die eigenlijk voor antennes en ruitenwissers zijn) voor de volgende wasbeurt
als de schade hersteld is .

Natuurlijk wel raar dat dit niet vergrendeld is net zoals het benzineklepje.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: E-klepje los....

Bericht door erichendri » 11 jun 2022, 18:12

Volgens mij is de wasstraat op eigenrisico.
Kan het verkeerd hebben.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: E-klepje los....

Bericht door JohanvdH » 12 jun 2022, 21:44

Ik had ook in gedachten dat de meeste wasstraten een disclaimer hebben dat je zelf verantwoordelijk bent voor dit soort schade.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: E-klepje los....

Bericht door JohanvdH » 12 jun 2022, 21:45

Maar misschien valt het mee.

Gebruik ik de wasstraat op eigen risico?

Heeft u de instructies van het personeel opgevolgd en heeft u tóch schade aan uw auto als deze de wasstraat uit komt? Dan kan er nogal wat discussie ontstaan. Het autowasbedrijf kan u namelijk wijzen op het feit dat het gebruik van de wasstraat op eigen risico is. Maar komt het autowasbedrijf hier dan zo makkelijk vanaf? Het is antwoord is nee. Een bordje met Gebruik op eigen risico zult u nooit aantreffen bij carwash bedrijven die bij de BOVAG zijn aangesloten. Wasstraten die zijn aangesloten bij de BOVAG hanteren algemene voorwaarden waarin duidelijk staat beschreven wat de verantwoordelijkheden zijn van beide partijen. Tenzij de klant zelf schuldig is aan de autoschade, wordt tot een maximumbedrag van ongeveer €4500 aan schade vergoedt.

https://www.diks.nl/autoverzekering/aut ... wasstraat/
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 442
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: E-klepje los....

Bericht door Bmtouring » 12 jun 2022, 22:21

Goede tip van dat zuignapjes ding, het is inderdaad een weinig doordacht ontwerp dat klepje, de veer en het palletje dat 'm dicht moet houden.

Nou heb ik nog geen enkele echt goede oplossing gezien om zo'n gestandaardiseerde baksteen van een stekker in een auto te steken. Onlangs een Zoe (denk ik) tegemoet gekomen met de klep (grille, middenin voorop) open. Ook geen gezicht.

pe4sure
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2023, 14:35

Re: E-klepje los....

Bericht door pe4sure » 09 nov 2023, 15:56

Hallo, ook onverlaat die klep omver liep...Nu is de borgveer verdwenen. Iemand een foto, plaatje of liefst maten van dat ding? Mitsu vroeg 103,00 Euro voor plaatsen... Dank en groet, Paul (MJ 2016)

pe4sure
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2023, 14:35

Re: E-klepje los....

Bericht door pe4sure » 09 nov 2023, 16:05

Dit plaatje is erg laag in resolutie en detail (rechts). Maar zou hier op forum staan!: https://www.google.com/search?sca_esv=5 ... mAZTlgn56M

Plaats reactie