Outlander PHEV verhogen
Outlander PHEV verhogen
Dit thema zou volgens mij bij techniek horen....
Hallo Lezers,
Als hij er is, moet ie hoger, d.w.z. ik wil de Outlander PHEV meer bodemspeling geven, nu zal het ca. 19cm zijn en ik hoop daar toch echt een dikke 3cm aan toe te kunnen voegen.
Hoe: andere veren en iets hogere banden.....
Ik rij bijna dagelijks onverhard en ook wel eens heel erg onverhard....vandaar dat ie hoger moet.
bij voorgaande auto's is mij dit ook gelukt dus hoop ik dat het bij de PHEV ook gaat lukken,...zijn er lezers bij die soortgelijke plannen hebben?
zoja, welke mogelijkheden hebben jullie gevonden...?
Dit worden waarschijnlijk mijn banden: 225/70 R16 Cooper Disc.AT3 .....ga dan wintervelgen in de maat 16inch kopen...
Nu hopen dat de E-aandrijving met allerlij sencoren geen roet in het eten gaat gooien.....
Groet, Bosjesman
Hallo Lezers,
Als hij er is, moet ie hoger, d.w.z. ik wil de Outlander PHEV meer bodemspeling geven, nu zal het ca. 19cm zijn en ik hoop daar toch echt een dikke 3cm aan toe te kunnen voegen.
Hoe: andere veren en iets hogere banden.....
Ik rij bijna dagelijks onverhard en ook wel eens heel erg onverhard....vandaar dat ie hoger moet.
bij voorgaande auto's is mij dit ook gelukt dus hoop ik dat het bij de PHEV ook gaat lukken,...zijn er lezers bij die soortgelijke plannen hebben?
zoja, welke mogelijkheden hebben jullie gevonden...?
Dit worden waarschijnlijk mijn banden: 225/70 R16 Cooper Disc.AT3 .....ga dan wintervelgen in de maat 16inch kopen...
Nu hopen dat de E-aandrijving met allerlij sencoren geen roet in het eten gaat gooien.....
Groet, Bosjesman
Re: Outlander PHEV verhogen
Weet je zeker dat 16" velgen gaan passen? De remschijven lijken mij vrij groot ..... De folder heeft het over ..... 16". Misschien wordt dat anders gemeten, maar iets in mijn gevoel zegt mij dat dat wel eens problemen op kon leveren. Aan de andere kant, de instap ICE versie heeft ook 16" velgen én 16" schijven. Dus hoe dat werkt ontgaat mij even.Bosjesman schreef:Dit thema zou volgens mij bij techniek horen....
Hallo Lezers,
Als hij er is, moet ie hoger, d.w.z. ik wil de Outlander PHEV meer bodemspeling geven, nu zal het ca. 19cm zijn en ik hoop daar toch echt een dikke 3cm aan toe te kunnen voegen.
Hoe: andere veren en iets hogere banden.....
Ik rij bijna dagelijks onverhard en ook wel eens heel erg onverhard....vandaar dat ie hoger moet.
bij voorgaande auto's is mij dit ook gelukt dus hoop ik dat het bij de PHEV ook gaat lukken,...zijn er lezers bij die soortgelijke plannen hebben?
zoja, welke mogelijkheden hebben jullie gevonden...?
Dit worden waarschijnlijk mijn banden: 225/70 R16 Cooper Disc.AT3 .....ga dan wintervelgen in de maat 16inch kopen...
Nu hopen dat de E-aandrijving met allerlij sencoren geen roet in het eten gaat gooien.....
Groet, Bosjesman
Meer grondspeling is meer luchtweerstand is meer CO2 uitstoot. Is dat legaal? Met name bij een 0% auto zou men daar, bij een controle, wel eens over kunnen gaan klieren. Hoe schat je dat in?
Re: Outlander PHEV verhogen
dag Anko,
Lucht weerstand zal (n)iets toenemen, dit is naar mijn mening te verwaarlozen, wellicht is het zo dat het zelfs beter wordt... vorm blijft gelijk,...meer ruimte onder de auto,...Wat wel een rol zal gaan spelen is de bandenkeus,....als het zover is en ik nog op dit forum zit, zal ik jullie berichten... p.s: het is voor mijn een 4x4 in de eco uitvoering en geen prius alternatief, dus helemaal optimaal zal ik deze auto waarschijnlijk niet gaan benutten. groet Bosjesman.
Lucht weerstand zal (n)iets toenemen, dit is naar mijn mening te verwaarlozen, wellicht is het zo dat het zelfs beter wordt... vorm blijft gelijk,...meer ruimte onder de auto,...Wat wel een rol zal gaan spelen is de bandenkeus,....als het zover is en ik nog op dit forum zit, zal ik jullie berichten... p.s: het is voor mijn een 4x4 in de eco uitvoering en geen prius alternatief, dus helemaal optimaal zal ik deze auto waarschijnlijk niet gaan benutten. groet Bosjesman.
Re: Outlander PHEV verhogen
Er zijn bedrijven die zich specialiseren in producten die de rijhoogte van auto's dynamisch verlagen bij hogere snelheden, onder andere om .... de luchtweerstand te verlagen. Hoe veel verschil het maakt moet je maar afwachten, maar kennelijk is lager toch beter. Zie o.a. http://www.vbairsuspension.com/nl/pagin ... -sdls.htmlBosjesman schreef:dag Anko,
Lucht weerstand zal (n)iets toenemen, dit is naar mijn mening te verwaarlozen, wellicht is het zo dat het zelfs beter wordt... vorm blijft gelijk,...meer ruimte onder de auto,...Wat wel een rol zal gaan spelen is de bandenkeus,....als het zover is en ik nog op dit forum zit, zal ik jullie berichten... p.s: het is voor mijn een 4x4 in de eco uitvoering en geen prius alternatief, dus helemaal optimaal zal ik deze auto waarschijnlijk niet gaan benutten. groet Bosjesman.
Re: Outlander PHEV verhogen
Kennelijk gaat het wel gewoon:Anko schreef: Weet je zeker dat 16" velgen gaan passen? De remschijven lijken mij vrij groot ..... De folder heeft het over ..... 16". Misschien wordt dat anders gemeten, maar iets in mijn gevoel zegt mij dat dat wel eens problemen op kon leveren. Aan de andere kant, de instap ICE versie heeft ook 16" velgen én 16" schijven. Dus hoe dat werkt ontgaat mij even.
http://translate.google.com/translate?h ... index.html
Re: Outlander PHEV verhogen
Het ontgaat mij even dat je meer bodemvrijheid wilt hebben en dus (?) kleinere velgen monteert. Ik zou zeggen hogere banden op de 18" velgen. Ruimte zat.
Let wel even op typegoedkeuringen en verzekeringen. In Duitsland maken ze zeker problemen als een auto op niet type-goedgekeurde banden en velgen staat.
Let wel even op typegoedkeuringen en verzekeringen. In Duitsland maken ze zeker problemen als een auto op niet type-goedgekeurde banden en velgen staat.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Re: Outlander PHEV verhogen
De banden en velgen snap ik, zal waarschijnlijk passen, aangezien 16" ook door anderen al is toegepast. Wat ik me wel afvraag zijn de gevolgen van het toenemen van de totale omtrek van het wiel in relatie tot de electronische systemen. In dit specifieke geval is de afwijking 2,37%. Geen idee of dat problemen geeft.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Re: Outlander PHEV verhogen
Hoe ver moet je zinken om je PHEV 70 mm te verhogen.....
(bandenmaat 255/70r16)
(bandenmaat 255/70r16)
- Bijlagen
-
- terreinPHEV3.jpg (196.59 KiB) 5225 keer bekeken
-
- terreinPHEV2.jpg (217.33 KiB) 5225 keer bekeken
Re: Outlander PHEV verhogen
Kijk, dat ziet er goed uit! De kleuren en velgen vind ik minder, maar rest ziet er stoer uit.
Jammer, net iets te ver uit de buurt (Japan) , anders zou ik zeker even langs dat bedrijf gaan.
Jammer, net iets te ver uit de buurt (Japan) , anders zou ik zeker even langs dat bedrijf gaan.
Re: Outlander PHEV verhogen
Afgezien van de kleuren niet slecht.
Voor Nederland of zelfs Europa natuurlijk onzin, maar als ik naar Kaapstad zou willen rijden, zou ik dit zeker doen.
Om te beginnen vergroot dit de waaddiepte van 40 naar bijna 50 cm.
Voor Nederland of zelfs Europa natuurlijk onzin, maar als ik naar Kaapstad zou willen rijden, zou ik dit zeker doen.
Om te beginnen vergroot dit de waaddiepte van 40 naar bijna 50 cm.
Re: Outlander PHEV verhogen
Die snorkel is de in japan veel geziene dode hoek spiegel.
Mooi is het niet zo'n extra spiegel, de wagen als geheel vind ik wel gaaf.
Mooi is het niet zo'n extra spiegel, de wagen als geheel vind ik wel gaaf.
Re: Outlander PHEV verhogen
Ow.... tja, die kleine jappanners zie je ook zo over het hoofd
Re: Outlander PHEV verhogen
Sorry, maar ik heb nou eenmaal het tuningvirus.
Gewoon mooi gelaste Russische 40mm spacers tussen de veerpoten en onder de carosserieopnamepunten. Beetje net als met wielspacers, maar dan verticaal. Plus excenterbouten voor extra camberbereik vóór.
Ga er pas aan toe komen bij de wissel naar winterwielen ben ik bang. Zelf sleutelen met een volle baan en 3 kindertjes gaat langzaam. Maar dan kan ik er ook langer van genieten.
-
- Forumlid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Re: Outlander PHEV verhogen
Vergeet je draagarmrubbers niet op de nieuwe hoogte los te draaien en weer vast te draaien en auto weer uitlijnen.
Eric
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
-
- Forumlid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Re: Outlander PHEV verhogen
Gaan er ook nog banden op die het naast de weg veel beter doen, bedoel daarmee AT banden?
Heb ze op dit moment op de subaru outback zitten en bevallen mij goed in het bos.
Ze maken wel wat meer lawaai en iets hoger verbruik maar dat neem ik op de kop toe.
Voordeel wel is dat ik de 100000 km haal met deze set banden.
Als je 4 andere dezelfde banden monteerd is er niks aan de hand met je electronische regelsystemen.
Eric
Heb ze op dit moment op de subaru outback zitten en bevallen mij goed in het bos.
Ze maken wel wat meer lawaai en iets hoger verbruik maar dat neem ik op de kop toe.
Voordeel wel is dat ik de 100000 km haal met deze set banden.
Als je 4 andere dezelfde banden monteerd is er niks aan de hand met je electronische regelsystemen.
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 okt 2021, 20:39
Re: Outlander PHEV verhogen
Is dit allemaal gelukt RX-Men-8?RX-Men-8 schreef: ↑22 sep 2019, 16:46
Sorry, maar ik heb nou eenmaal het tuningvirus.
Gewoon mooi gelaste Russische 40mm spacers tussen de veerpoten en onder de carosserieopnamepunten. Beetje net als met wielspacers, maar dan verticaal. Plus excenterbouten voor extra camberbereik vóór.
Ga er pas aan toe komen bij de wissel naar winterwielen ben ik bang. Zelf sleutelen met een volle baan en 3 kindertjes gaat langzaam. Maar dan kan ik er ook langer van genieten.
Re: Outlander PHEV verhogen
Leuk te lezen; ik heb veel 4x4 paden met de Outlander gereden en het viel me mee wat hij kon met beperkte bodemvrijheid en straatbanden.
-
- Forumlid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: Outlander PHEV verhogen
Ik zou niet aan dit beginnen. Je kan de rijhoogte verhogen door andere set coilovers te gebruiken, langer, met langere veren. Er zijn bedrijven die zulke set verkopen, je moet denken aan 1500-3000 euro voor een set denken, afhankelijk of je direct uit Asie (Ceika) koopt of lokaal (Intrax in NL) en daarop installatie kosten als je het niet zelf kan doen, meestal 4-6 werkuren van een monteur. Fabrikanten zoals KW zouden ook een oplossing kunnen bieden. Als te veel lift toevoegt moet je ook langere remslangen hebben.
-
- Forumlid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Re: Outlander PHEV verhogen
Deze kunnen zonder problemen gemonteerd worden, al helemaal als het maar 3 cm is.
In de subaru wereld doen ze het niet anders, zelfs tot 5 cm.
Uiteraard controleren remslangen bij max verdraaide wielen.
Eric
In de subaru wereld doen ze het niet anders, zelfs tot 5 cm.
Uiteraard controleren remslangen bij max verdraaide wielen.
Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.
Re: Outlander PHEV verhogen
Ach ik zie dit nu pas.
Niet aan toe gekomen, ik heb het na mijn knieoperatie laten liggen. Ik heb wel beschikking over een brug via een sleutelclub tegenwoordig, dus misschien wordt het nog wat.
Groetjes!
Niet aan toe gekomen, ik heb het na mijn knieoperatie laten liggen. Ik heb wel beschikking over een brug via een sleutelclub tegenwoordig, dus misschien wordt het nog wat.
Groetjes!
-
- Forumlid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: Outlander PHEV verhogen
Eric,erichendri schreef: ↑02 dec 2021, 21:44Deze kunnen zonder problemen gemonteerd worden, al helemaal als het maar 3 cm is.
In de subaru wereld doen ze het niet anders, zelfs tot 5 cm.
Uiteraard controleren remslangen bij max verdraaide wielen.
Eric
Het is hetzelfde probleem als met verlaagde auto's - demper moete opereren in een andere dan voorbestemd bereik, dus of het niet werkt naar behoren, of gaat versneld kapot. Het gevolg zal zijn dat je auto gaat zweven als een boot.
Ik ben best blij met de demping op de 2019+ model, zeker de bump demping, de rebound is wel matig maar goed genoeg (dat is als je bijvoorbeeld snel van de stoep afrijdt, de veren gaat te snel open, dempers houden ze niet sterk genoeg tegen)
Ik heb veel meer klachten gezien van de 2013-2018 onderstel, daarom mijn reactie dat het is misschien geen goed idee.
Voor de duidelijkheid - ik ga zelf andere coilover aanschaffen (dempers + veren) nadat ik 100k km heb gereden, buiten garantie.