Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Prijzen van de Mitsubishi Outlander PHEV, leasebedragen, bijtelling, subsidies
tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 15 feb 2015, 09:02

sparkle schreef:
tadango schreef:Als ik hem vergelijk met mijn Focus van 36K dan is de PHEV:
~ Zelfde laadruimte
~ Fractie mindere wegligging maar net zo voorspelbaar
-- Stuk langzamer naar de 100
~ Zelfde geluidskwaliteit audio
+ stukje stiller
--- Veel minder zuinig op de snelweg (bij gelijke rijstijl)
--- Veel minder af en betrouwbaar wat betreft media en bluetooth
~ Zelfde rij comfort op grote afstanden
++ Beter zicht en instap
+++ Bijtelling :D
Je kan veel vinden Tadango, maar als je vind dat de laadruimte van een PHEV het zelfde is als jou Focus, dan heb ik kennelijk een andere PHEV of jij een andere Focus. Het verschil is echt enorm (in het voordeel van de PHEV). Maar eigenlijk doet het er niet zo toe. Volgens mij moet jij je PHEV zo snel mogelijk verkopen.......sorry dat ik het zeg, maar je zeikt de PHEV alleen maar af.
Afzeiken mag ik best. Als lease rijder rij je elke 3 a 4 jaar in een andere auto en kan je best goed merken vergelijken. Ik zou best een andere willen en deze verkopen.... maar daar wordt de lease maatschappij niet blij van ;)

Ik kijk voor de bruikbare ruimte naar de lengte achter de voorstoelen en de hoogte. Dat verschilt echt weinig met een focus station. Focus had 1.8m achter de stoelen qua lengte, PHEV ook. Hoogte was ook gelijk (PHEV heeft een erg hoge vloer). Breedte was bij de focus ook niet echt minder. Hoe krijg je dan meer ruimte in de PHEV???? Van veel mensen krijg ik de opmerking dat de ruimte achterin juist klein lijkt voor zo'n grote auto. Als je denkt dat hij echt zo veel groter is moet je eens gaan meten.... ik kan de ruimte niet vinden ;)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door OutSander » 15 feb 2015, 09:56

Laadruimte Ford Focus Wagon: 490 - 1516 liter.
Laadruimte Outlander PHEV: 463 - 1613 liter.

Conclusie: Achterbank in gebruik Focus wins, Achterbak omlaag en laden tot de voorstoelen: Outlander wins!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

tadango

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door tadango » 15 feb 2015, 10:11

Die 100l is niet zoveel, ligt aan je objecten of het uitmaakt. Zo'n groot verschil is het niet dus. Voor mij dus geen merkbaar verschil.

Eric67

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Eric67 » 15 feb 2015, 10:31

Rutgerg schreef:
Eric67 schreef:Nog groter verschil tussen Audi Etron en Golf GTE; trekgewicht Audi = 0, Golf 1500kg. Zelfde platform, zelfde motor(en) :o
Dat verschil is vanaf de zomer weg. De dealer wist mij te vertellen dat de Audi vanaf MY2016 ook met trekhaak te bestellen is... maar dan nog teveel geld voor weinig auto :D
daar heb je alleen nu niet zoveel aan, toch ?

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Hansjebrinkers » 15 feb 2015, 15:59

Alle 7% auto's vergen een relatief forse investering. Enerzijds door de techniek, die slechts in een beperkte oplage geproduceerd wordt, maar zeker ook omdat ten gevolge vs het fiscale klimaat de prijs wordt opgestuwd. De outlander is in deze geen uitzondering, en is voor een recht-toe-recht-aan SUV stevig aan de prijs (als je m vergelijkt met z'n niet hybride type-genoten. Binnen het spectrum van phev's denk ik dat de outlander qua ruimte en mogelijkheden nog steeds goede papieren heeft, zeker als je dit relateert aan de prijs.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Rutgerg

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Rutgerg » 16 feb 2015, 10:20

Eric67 schreef:
Rutgerg schreef:
Eric67 schreef:Nog groter verschil tussen Audi Etron en Golf GTE; trekgewicht Audi = 0, Golf 1500kg. Zelfde platform, zelfde motor(en) :o
Dat verschil is vanaf de zomer weg. De dealer wist mij te vertellen dat de Audi vanaf MY2016 ook met trekhaak te bestellen is... maar dan nog teveel geld voor weinig auto :D
daar heb je alleen nu niet zoveel aan, toch ?
Schijnbaar is de levertijd op de Audi zolang dat als je nu besteld het standaard een MY2016 auto wordt... levering vanaf de zomer. Maar voor mij is het hem sowieso niet geworden dus ik heb er inderdaad niks aan ;)

Mickey101
Forumlid
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 aug 2013, 23:19

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Mickey101 » 22 feb 2015, 23:56

Ik denk dat het in geval van de Golf GTE de particulieren misschien wel over te halen zijn, hij is maar €2500 duurder dan de vergelijkbare GTI.
In verhouding met onze PHEV heb je een auto die:

Een navigatie heeft waar je tegen kan zeggen waar je naar toe wilt.
Een BT waar je veilig mee kan bellen.
Streamen met spotify met juiste titel in je scherm
Gratis updates van je navigatie.
Stoelen die lekker zitten.
Verlichting in je raamschakelaars.
Een fijne midden armsteun.
7 % bijtelling ipv 0% ( maar voor huidige kopers hetzelfde)
Geen gezinsauto waarmee je op vakantie kan.

Maar er wordt een andere knaller vergeten, de Passet variant GTE, die heeft ook de ruimte.
Alleen niet de hoge instap.
Als ik erover nadenk is het nog niet zo gek om dit jaar al te gaan inruilen voor sommige outlander bestuurders, die toch al geen desinvestering hoeven te betalen.
In 2019 zullen er zoveel Outlanders PHEV op de 2e hands markt zijn dat de waarde om te huilen is, mede omdat de andere waaronder de GTE veel moderner zijn, maar het kan erger wanneer je een ampera hebt.
De mijne 12/2013 heeft nu pas de 20000KM bereikt, dus ik ben bang dat ik in 2019 maar van zakelijk naar prive ga met die auto, voor een zacht prijsje, dat is dan weer een voordeel.
Begrijp me niet verkeerd, auto bevalt me wel, maar als ik nu voor de keuze zou staan!

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door sigmasailor » 23 feb 2015, 09:37

Dat ze in 2019 heel weinig waard zullen zijn is juist prettig. Dan gaat de PHEV (voor weinig) naar privé en kan ik voor 0% bijtelling blijven rijden. Die andere (eerste 4) problemen kan je vrij eenvoudig (laten) oplossen door het (laten) monteren van een andere plastic doos in het midden van je console.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Hansjebrinkers » 25 feb 2015, 22:41

sigmasailor schreef:Dat ze in 2019 heel weinig waard zullen zijn is juist prettig. Dan gaat de PHEV (voor weinig) naar privé en kan ik voor 0% bijtelling blijven rijden.
Volgens mij heeft de fiscus vrij duidelijke regels tav afschrijving van auto's. Daarnaast hebben alle auto's "in privé" 0% bijtelling. De outlander verliest na 5 jaar dus een aantal van z'n financiële voordelen (mrb gaat sowieso al eerder lopen), maar zal waarschijnlijk tov een diesel of benzine auto nog steeds een gunstige km prijs houden (voor diegenen die in staat zijn redelijk veel te stekkeren).
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Anko » 26 feb 2015, 06:13

Regels over afschrijving zeggen iets over het tempo waarin je het geïnvesteerde bedrag 'omzet' (om mag zetten) in aftrekbare kostende en daarmee over resterende boekwaarde na een bepaalde tijd. Maar ze zeggen niets over de uiteindelijke verkoopwaarde. Die kan best lager (of hoger) liggen. Verkoop je aan het eind van de rit voor minder (of meer) dan de resterende boekwaarde, dan is het verschil gewoon aftrekbaar als boekverlies (of belast als boekwinst).

Je moet er wel voor zorgen dat je niet te ver onder de dan geldende marktwaarde gaat zitten, want anders is er sprake van privevoordeel en dat zou progressief belast moeten worden in box 1.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Marcs » 26 feb 2015, 10:02

Je kan er vanuit gaan dat de auto in 5 jaar 70% afgeschreven heeft zoals elke auto.

Maar doordat de markt dan overspoeld wordt met 10.000 stuks zal de werkelijke waarde lager liggen.
Waarde 15600,- (70%) maar kan nu wel eens een 5000 lager zijn. Gewoon tzt bij de dealer vragen wat de auto waard is kunnen we niks over zeggen alles afhankelijk van KM stand accu toestand en dan geldende WB regels of terwijl hoe aantrekkelijk is deze auto over 5 jaar.
LB

Mickey101
Forumlid
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 aug 2013, 23:19

Re: Heeft de PHEV een premium prijskaartje

Bericht door Mickey101 » 26 feb 2015, 15:58

Ik heb destijds op advies van iemand mijn spaardieseltje op marktplaats gezet met een soort gegarandeerd bod. Zelfde als 'ikwilvanmijnautoaf"
Voor dat bod heb ik de auto prive overgenomen, (uitgeprint als bewijsmateriaal)
Ik denk dat je bij zo'n bod, de outlander wel eens heel goedkoop kan overnemen in geval van de phev maar dat is wel de reële marktwaarde, bij inruil zouden ze ook zoiets gebruiken, alleen tellen ze er de korting van de te kopen auto bij op.

Plaats reactie