CarGarantie aanvullende verzekering -Faillissementsprocedure

Prijzen van de Mitsubishi Outlander PHEV, leasebedragen, bijtelling, subsidies
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

CarGarantie aanvullende verzekering -Faillissementsprocedure

Bericht door Qique » 18 nov 2014, 18:09

Ik ben afgelopen maand opgeschrikt door een brief vanuit Car Garantie - de verzekeraar voor de aanvullende garantieverzekering die ik gekocht heb bij mijn PHEV.....

Daarin is mij medegedeeld dat Fivan de door mij aan hen betaalde kosten (ruim €400) niet aan hen heeft betaald, dat de curator van Fivan deze ook niet gaat belten, dus dat ik kan fluiten naar mijn verzekering....

Mooie boel!?

Zijn er meer die dit is overkomen? En wat is de beste vervolgactie? Ik wil het er natuurlijk niet bij laten, maar ben bang dat e.e.a. Een hopeloze zaak is... :(

Bij voorbaat dank.
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: CarGarantie aanvullende verzekering -Faillissementsproce

Bericht door Anko » 18 nov 2014, 18:27

Wow, dat is bagger, zeg! Ik ben bang dat je uiteindelijk aan het kortste eind gaat trekken. Je moet je afvragen of je niet beter je verlies kunt nemen, in plaats van er ook nog een hoop tijd in steken.

Maaruh, heb je eigenlijk ooit een polis o.i.d. gehad?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: CarGarantie aanvullende verzekering -Faillissementsproce

Bericht door Pleiades » 02 dec 2014, 22:31

Als je een polis hebt gekregen, bewijs van betaling van de premie aan de dealer, dan is de verzekering geldig. Ze proberen er nu gewoon onder uit te komen. Op moment dat jij de verzekering afsloot was Fivan de door de verzekeringmaatschappij goedgekeurde tussenpersoon. Dat zij hun tussenpersoon op rekening courant verzekeringen lieten afsluiten kan niet jouw probleem zijn.
Iets voor je rechtsbijstandverzekering en er is ook een klachten commissie bij de verzekeringkamer.
Paar briefjes is de moeite niet, Nee heb je, ja kan je nog krijgen.

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: CarGarantie aanvullende verzekering -Faillissementsproce

Bericht door Qique » 11 mar 2015, 22:48

Ik heb een heel positieve service ervaring vanuit Mitsubishi Nederland!

Even voor de goede orde - ik ben goed gena*id door Fivan! Nadat ik namelijk flink heb moeten trekken aan mijn 'polis' en zij mij in die tijd met allerlei excuses (computer problemen etc) aan het lijntje hebben gehouden, hadden ze mij een document gestuurd dat geen polis blijkt te zijn, maar een 'intern' document... Zij hebben gewoon de polis nooit betaald....

Een stukje moedwillige misleiding van Fivan, en ik neem dat de eventuele mensen die toch zijn doorgestart dan ook heel erg kwalijk! Raad iedereen dus af om zaken te doen met deze mensen. :evil:

Nadat ik in eerste instantie inderdaad dacht dat ik dus voor een voldongen feit stond heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en alle documentatie die ik had (facturen, brief van Car Garant) opgestuurd naar MMNL.
Zij hebben eea meteen opgepakt, en hebben vanuit coulance gezorgd dat ik zonder extra kosten gewoon de polis heb gekregen.

Hulde aan MMNL - echt uitstekende service! :o :D
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Plaats reactie