Onderhoud leren interieur?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Onderhoud leren interieur?

Bericht door JohanvdH » 10 jun 2019, 21:23

Wat doen jullie aan onderhoud van de leren stoelen van de Outlander?
Het gaat in ons geval om een zwart interieur.

Dit is onze eerste auto die geen stoffen interieur heeft...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Onderhoud leren interieur?

Bericht door PHEVlkj » 11 jun 2019, 11:54

De afgelopen 5 jaar alleen regelmatig met een nat microvezeldoekje, alleen bij echt knoeien op de stoel heb ik een keer zeer verdunde ajax o.i.d. gebruikt. Je moet het zo weinig mogelijk ontvetten. Het leer blijft dan prima soepel.

Ik heb al 15 jaar auto's met leren bekleding (vanwege extra gevoeligheid met statische lading) en nog nooit een leer schoonmaak middel gebruikt.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Onderhoud leren interieur?

Bericht door JohanvdH » 11 jun 2019, 11:59

Dank voor je reactie lkj!

Zou het leer bij oudere auto's toch niet meer dan een vochtig doekje nodig hebben?
Kortom, rij jij altijd nieuwe auto's of ook oudere (>5 jaar)?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Onderhoud leren interieur?

Bericht door PHEVlkj » 11 jun 2019, 12:35

Dat varieerde van wat oudere auto's tot nieuw. In de PHEV heb ik de laatste 5 jaar niets gedaan, ik zie bij het leer geen verschil, los van wat gebruikssporen. Ik ga het de komende 5 jaar volgen om te kijken of het wat minder soepel wordt, ik weet niet hoe mijn voorganger met het schoonmaken is geweest.

Ik zou er pas wat op smeren als het minder soepel wordt, of echt zichtbaar droger wordt. Ik heb in het verleden bij een zaak gewerkt (wel heel lang geleden) waar leren meubels werden verkocht. Daar probeerden we ook om onderhoudsmiddel bij te verkopen ( inkoop 1 gulden, verkoop 25 gulden).

Bovendien heeft de PHEV gaatjes in het leer, dus je moet wel even op je kleding letten daarna. Want er blijven geheid restjes achter in de gaatjes op de stoel. Misschien heeft iemand anders hier er ervaring mee en kan een goed advies geven over een product dat geen vlekken in de kleding achterlaat?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Onderhoud leren interieur?

Bericht door JohanvdH » 18 jun 2019, 20:56

Ik heb uiteindelijk een Colourlock onderhoudssetje gekocht en zal verslag doen van mijn ervaringen ermee.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Onderhoud leren interieur?

Bericht door Reinier L » 20 jun 2019, 23:50

Ben heel benieuwd naar het resultaat. Succes!
OUTLAND(CRUIS)ER

Plaats reactie