Dvd schermen in hoofdsteunen

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
duiventil

Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door duiventil » 12 jan 2016, 20:25

Ik wil de onderstaande dvd schermen vervangen door de standaard hoofdsteunen.
http://xtrons.co.uk/hd905b-2-9-inch-in- ... black.html.

Om ze netjes te monteren moet ik de stoelbekleding van onderen loshalen, wie weet hoe dit moet.

Ik wil ook graag 12 volt vanaf de middenconsole aftakken, hij moet daarvoor los en omhoog, wie weet hoe dat moet.

Zijn er andere gebruikers die dit al hebben ingebouwd.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door Anko » 12 jan 2016, 20:36

duiventil schreef:Ik wil ook graag 12 volt vanaf de middenconsole aftakken, hij moet daarvoor los en omhoog, wie weet hoe dat moet.
Heb dat al eens gedaan. Je moet vanuit de voetenruimte van de achterpassagiers beginnen. De verticale achterwand van de middenconsole moet je eerst los maken. Ik dacht dat je die gewoon los kon trekken. Flink rukje aan geven. Maar ... ik heb de auto nu niet hier dus ik kan het niet uitproberen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

beeek

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door beeek » 14 jan 2016, 11:09

Ik heb dezelfde schermen erin zitten. De achterkant van de stoel kun je gewoon openritsen. Echter met wat pielen kun je de kabel ook gewoon van bovenaf naar beneden laten glijden en kijken waar wij uitkomt. Je moet dan de onder "flap" van de bekleding even opzij houden.

Qua voeding heb ik er gewoon een sigaretten stekker op gezet en in onder de armsteun in de sigaretten aansluiting geplaatst. De kabel loopt dan via de stoel zichtbaar naar de console onder de armsteun. Ik heb een lease auto dus mag niet boren in het kunststof. Je ziet dat kabeltje wel, maar stoort mij verder niet. Ook handig als de kids echt vervelend zijn, dan trek ik de stekker er gewoon uit.

Ik heb ook op Ali Express een media spelertje gekocht. SD kaartje erin en de kids hebben voor uren kijkplezier. De DVD spelers van die schermen werken op zich prima, maar omdat ze verticaal staan beschadigen ze elke dvd. Na een paar ritjes krijg je vastlopers en zeurende kinderen... Voor een paar tientjes en een paar weken wachten een prima oplossing. De media speler ligt ook onder de armsteun en krijgt voeding van de USB poort aldaar.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door Anko » 15 jan 2016, 17:28

beeek schreef:Ook handig als de kids echt vervelend zijn, dan trek ik de stekker er gewoon uit.
Die van mij worden dan alleen maar nog vervelender ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door sigmasailor » 15 jan 2016, 17:39

Ducttape?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door Anko » 15 jan 2016, 18:45

If You Can’t Fix It With Duct Tape You’re Not Using Enough Duct Tape :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door Nick » 16 jan 2016, 15:06

Anko schreef:Die van mij worden dan alleen maar nog vervelender ;)
Ik dacht dat die van jou in de zesde van 't Coornhert zat. Zal nu toch wel zelf in pa's auto rondrijden?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Dvd schermen in hoofdsteunen

Bericht door Anko » 17 jan 2016, 15:38

Nick schreef:
Anko schreef:Die van mij worden dan alleen maar nog vervelender ;)
Ik dacht dat die van jou in de zesde van 't Coornhert zat. Zal nu toch wel zelf in pa's auto rondrijden?
Inderdaad. Alleen zit hij in de 5de en is hij 'pas' 16. Dus ik zit nog heel even 'safe'.
Moest even terug kijken, maar ik heb het gevonden in het draadje "PHEV gespot". December 2013:
Nick schreef:
Anko schreef:4 december 20:30 - 21:30, X-SPS-XX TS bij het Coornhert Gymnasium in Gouda.
Ah dat was ik. Oudergesprekken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie