Stoelbekleding

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Trombodennis

Stoelbekleding

Bericht door Trombodennis » 10 nov 2014, 12:49

Hallo rijders,

Ik heb een executive van eind april met half(kunst)lederen bekleding. Op de bestuurdersstoel doet zich (nu al) het fenomeen voor dat de naden slijtage vertonen. Op het zitvlak laat de naad los waarmee de stof aan het kunstleder is vastgenaaid. Dit komt ongetwijfeld door het in en uitstappen maar voor een stoel van nog geen 7 maanden oud vind ik dit wel erg snel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groeten!

foutlander
Forumlid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2013, 12:45

Re: Stoelbekleding

Bericht door foutlander » 10 nov 2014, 13:48

Hier precies hetzelfde probleem.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stoelbekleding

Bericht door OutSander » 10 nov 2014, 20:24

Ik heb een Instyle+ met lederen bekleding, maar ook die vind ik na een jaar al wat slapjes worden. Zal dit volgende keer bij de 80.000 beurt eens bij de dealert neerleggen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stoelbekleding

Bericht door OutSander » 18 nov 2014, 15:33

Kijk, dit bedoel ik:
Stoelbekleding..JPG
Stoelbekleding..JPG (292.74 KiB) 4979 keer bekeken
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Stoelbekleding

Bericht door neuroticz » 18 nov 2014, 16:18

Beetje wazige foto, maar zover ik kan zien bedoel je dat de ''wangen'' wat doorgezakt/versleten zijn?
Dealer kan er zo een nieuwe foam in zetten, tenminste dat heb ik een keer eerder gedaan bij mijn vorige auto.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stoelbekleding

Bericht door OutSander » 18 nov 2014, 16:42

Even de foto bijgewerkt. Was vanaf de Ipad :oops:

Nee, het gaat niet om de wangen, het gaat om het achterste gedeelte van het zitvlak.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

micphev

Re: Stoelbekleding

Bericht door micphev » 30 nov 2014, 22:00

Trombodennis schreef:Hallo rijders,

Ik heb een executive van eind april met half(kunst)lederen bekleding. Op de bestuurdersstoel doet zich (nu al) het fenomeen voor dat de naden slijtage vertonen. Op het zitvlak laat de naad los waarmee de stof aan het kunstleder is vastgenaaid. Dit komt ongetwijfeld door het in en uitstappen maar voor een stoel van nog geen 7 maanden oud vind ik dit wel erg snel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groeten!

Ik heb hier ook last van, en ook van april 2014. Nog geen loslatende naden, maar op 2 plekjes kleine scheurtjes. Ben benieuwd of dit onder garantie valt en hoe ze dit gaan herstellen.....; iemand al terug geweest bij de dealer met deze klacht?

Trombodennis

Re: Stoelbekleding

Bericht door Trombodennis » 09 dec 2014, 13:17

iemand al terug geweest bij de dealer met deze klacht?
Ben er mee bij de dealer geweest en het ligt nu bij Mitsubishi NL. Nog even afwachten wat de reactie is.

Gr,

Trombodennis

Re: Stoelbekleding

Bericht door Trombodennis » 16 dec 2014, 09:56

De dealer heeft toestemming gekregen om de stoel te vervangen. Blijkbaar zijn er meer met dit probleem want die kan pas februari geleverd worden ;)

Maar goed het wordt keurig opgelost.

gr,
Dennis

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Stoelbekleding

Bericht door JanPHEV » 16 dec 2014, 10:16

De vraag is / blijft natuurlijk of dit exemplarisch is of dat het echt een kwestie van materiaal kwaliteit is :?:
In het laatste geval ben je over een jaar weer aan nieuwe stoelen toe.
Na de garantie heb je dan in relatief korte tijd toch weer een auto met "versleten" stoelen... :(

Trombodennis

Re: Stoelbekleding

Bericht door Trombodennis » 16 dec 2014, 20:32

Vooralsnog ga ik van exemplarisch uit. Ik vermoed dat het wel heel kort op de rand gestikt is geweest. Daarnaast maak ik me over garantie niet zon zorgen aangezien in het ergste geval steeds te zien al zijn dat er een nieuwe stoel is geleverd, wel vervelend als ik vaker voor een nieuwe stoel als een beurt naar de dealer moet... :lol:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stoelbekleding

Bericht door OutSander » 27 jan 2015, 21:23

Inmiddels bericht gehad van de dealer. Ze hebben toestemming gekregen om de zitting te vervangen, ze nemen ook gelijk het frame mee. Die is al een keer vervangen maar ze vonden dat er toch nog teveel speling in zat.

Oh ja, en ze gaan nu hopelijk de deuren eens goed uitlijnen om een eind te maken aan het fluitconcert bij de B-stijl en de BT update wordt uitgevoerd. Ben benieuwd.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Stoelbekleding

Bericht door vanisher » 31 jan 2015, 22:13

Stoelen zien er bij mij nog goed uit..
Deuren daar en tegen.. jemig.. Met de harde wind van afgelopen dan waaien de deuren er zowat uit :-(
Met name met stevige zijwind van rechts begint de bestuurdersdeur gewoon naar buiten te flexen en fluit het enorm.. bah.

hvtil

Re: Stoelbekleding

Bericht door hvtil » 29 apr 2015, 14:45

Mijn stoelbekleding van de bestuurdersstoel vertoond na 22.00 km dezelfde slijtage in en rond de naden. Mitsubishi geeft echter geen toestemming voor vervanging. De dealer gaat nu samen met de leasemaatschappij een oplossing zoeken, waarschijnlijk een stoffeerder die het zitvlak gaat vervangen.

Ik ben benieuwd

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Stoelbekleding

Bericht door sigmasailor » 29 apr 2015, 14:52

Zo, da's een mooie 'coulante' opstelling. Al 22k(?) gereden, wow!
Nu maar hopen dat je dealer (dat is via het leasebedrijf de contractpartij, met de importeur heb je eigenlijk niets te maken) het wel netjes voor je oplost.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stoelbekleding

Bericht door OutSander » 29 apr 2015, 21:01

Terwijl het toch een "bekend" probleem is. Ook mijn zitting is al eens vervangen!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

beerhunter666
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2018, 20:31

Re: Stoelbekleding

Bericht door beerhunter666 » 01 jul 2019, 23:36

4 jaar verder lijkt de kwaliteit niet verbeterd te zijn. Mijn MY 2019 van januari heeft ook al rafelende naden op de bestuurdersstoel.
Ook de raambedieningsschakelaar aan de bestuurderszijde is al defect, dat biedt weinig hoop voor de komende jaren.

Mitsubishi lijkt niet meer te zijn wat het ooit was :shock:

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Stoelbekleding

Bericht door PHEVlkj » 02 jul 2019, 11:15

Dat is niet zo fijn, daar zou ik zeker mee naar de dealer gaan. Je hebt daarvoor garantie. Dat is niet een erg goed gevoel natuurlijk.

Mijn gevoel na bijna 6 (2 auto's) jaar en ruim 150.000 km gebruik is dat de kwaliteit van de auto niet zo slecht is, ook niet in vergelijking met andere auto's.

Er zijn een paar dingen bij dit model zoals iets te veel speling op de bestuurdersstoel (daar erger ik me nog dagelijks aan). Bij mijn vorige auto was er een fabrieksmodificatie die redelijk soelaas bood, maar bij deze gebruikte was het zo als het was bij aankoop. Dus heb ik het geaccepteerd. Het andere is een defect wiellager, dat had ik met de vorige auto ook, dat heb ik later repareren. Dit zijn volgens mij de 2 belangrijkste bekende hoofdpijnpunten. Die staan niet in verhouding met de problemen bij bijvoorbeeld VAG met de motoren en versnellingsbakken. Hiervoor heb ik verschillende nieuwe Volvo's V70 gehad, daar was ook wel het een en ander mee na aflevering (bijvoorbeeld volledige uitbouw benzinetank vanwege het ontbreken van een sensor die bovenop de tank gemonteerd had moeten zitten, ontsteking benzinemotor stond verkeerd waardoor de auto rauw liep op de snelweg).

Onze vorige Mitsubishi Outlander PHEV was betrokken bij een ongeluk, achterop een trekhaak. Veel schade en Total Loss. Het frame was nog recht, dat heeft ook met de kwaliteit te maken. Dus daarom toch maar weer een vergelijkbare terug gekocht.

Los van de kwaliteit zijn de onderhoudskosten van Mitsubishi veel lager. Dus las je een keer een reparatie hebt dan is het wel goedkoper... Bij Volvo waren die kosten veel hoger. Ik heb een keer mijn onderhoudsfactuur aan mijn vorige Volvo dealer laten zien. Die dacht dat ik die had bewerkt, maar dat was niet zo. KAN NIET, zei hij, maar het kan wel....

Ik heb zowel zakelijk (in het verleden) als nu privé gereden. Zakelijk heb je gewoon te maken met de garantie zoals afgesproken (dat was in het verleden wat beperkter bij de nieuwe auto), zeker wat betreft beperking in de kilometerstanden. Privé heb je ook te maken met wat je als koper zou mogen verwachten, ook na de formele garantieperiode. Ik lees niet of je privé of zakelijk rijdt, maar dat is wel een punt om even op te letten. Zoek even op internet, ik ben geen jurist.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

beerhunter666
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2018, 20:31

Re: Stoelbekleding

Bericht door beerhunter666 » 03 jul 2019, 20:03

Ik rij prive en heb deze auto nieuw gekocht (5 januari). Ik heb hiervoor 12 jaar Alfa Romeo (:shock:) gereden waarvan de laatste 3 nieuw waren. Daar had ik ook wel eens iets mee, maar dat bleef beperkt tot kraakjes en rammeltjes en een keer een software update voor navigatie. Nog geen defecte schakelaars of versleten bekleding binnen 6 maanden.

Ik ben een paar maanden eerder al eens met de Outlander naar de dealer terug geweest vanwege klapperende en piepende ruitenwissers en een incorrecte uitlijning. Dit is dus de 2e keer in 6 maanden en het kost toch tijd.

Ik heb zelf vroeger bij een Mitsubishi garage in de werkplaats gewerkt en destijds waren er met Mitsubishi's bijna nooit klachten (begin tot half jaren 90). Ik heb zelf 3 colts (1982, 1983 en 1994) gehad. En daarmee waren nooit van dit soort problemen, niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar toch.

Voor een auto van ruim 38000 euro is dit toch een beetje jammer, al is het garantie en zijn het "kleinigheden".

(Overigens staat Volvo bekend om de exorbitant hoge kosten)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Stoelbekleding

Bericht door PHEVlkj » 05 jul 2019, 22:11

Nu maar hopen dat het hier bij blijft, want 4 keer in een hal jaar is wel veel. Dat geeft niet echte een kwaliteitsgevoel...

Maar ik denk dat het in het algemeen wel meevalt. In het verleden zijn er op dit forum ook vaker van die opmerkingen gemaakt, ook in relatie met de prijs van de auto. Maar dat is ook wel lastig omdat je ook het hele hybride systeem erbij koopt, dat is misschien wel € 10.000 of zoiets. Als je op www.gaspedaal.nl kijkt zie je er toch veel met hoge kilometerstanden op staan. Ik heb zelf in 6 jaar ruim 160.000 kilometer gereden (in 2 verschillende auto's waarvan 145.000 in de eerste, die koste toen € 50.000 en had 0% bijtelling) en heb nooit een storing met grote impact gehad. Ook op hele steile wegen in Noorwegen en in de alpen waar echte vierwielaandrijving nodig was. Over een week ga ik naar Zweden (minder steil dan Noorwegen), hopen dat alles het blijft doen....Een half jaar garantie op dit gebruikte exemplaar.

Ik rijd tegenwoordig ook privé, we hadden net een paar maanden voor het ongeluk de auto naar privé overgeheveld omdat de 0% bijtelling er na 5 jaar af ging.

Ik heb in het verleden ook pech gehad met Alfa en Opel.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie