Schuifdak automatisch dicht?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 18 mar 2015, 21:49

@Leo en Marcel: gedaan...

beeek

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door beeek » 27 mar 2015, 08:30

Hallo MituAccu,

Ik kom ook graag na april als er dan nog een dag georganiseerd wordt. Mijn mail adres is erven[apestaart]ziggo[punt]nl.

Alvast bedankt, gr. Maarten

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 03 apr 2015, 13:47

Morgen de eerste klusdag met 5 auto's. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat! :roll:
Verder nog dagen gepland op 25 april en op 9 mei...

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Reinier L » 03 apr 2015, 22:04

Wens jullie succes en ben heel benieuwd.
OUTLAND(CRUIS)ER

John1963
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2014, 14:39

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door John1963 » 05 apr 2015, 17:01

Gisteren bij John (MitsuAccu) geweest om de printplaat te laten inbouwen en nog wat software instellingen.
Zeer gastvrij ontvangen door John en zijn vrouw. Was een leleuk clubje en alles geslaagd, werkt perfect allemaal en ben er zeer blij mee.

John en echtgenote, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!!!!

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door OutSander » 05 apr 2015, 18:58

Leuk om te lezen. Zijn er nog foto's gemaakt?
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door PeJeZe » 05 apr 2015, 18:58

Ik was gister ook precent en het werkt perfect. Ook andere instellingen aangepast en veel ideeën uitgewisseld. Bedankt John en echtgenote voor de gastvrijheid.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 05 apr 2015, 22:02

P1240650 b.jpg
P1240650 b.jpg (233.85 KiB) 3865 keer bekeken
Bedankt mannen voor de leuke reacties. Eerlijkheidshalve moet ik helaas ook vertellen dat de andere twee auto's minder gelukkig waren.
Die zijn uiteindelijk vertrokken zonder werkend schuifdak. Probleem: de spoortjes op de ontworpen printjes bleken te dicht bij elkaar en bij het aardvlak te liggen, waardoor een sluiting heel gemakkelijk kon ontstaan. De volgende serie krijgt dus een ander, minder kritisch ontwerp. Toch bleven die twee mannen ook na een lange dag positief, ondanks dat ze nog een keer terug moeten komen voor een goed printje.

Hierbij nog even een fotootje van de vier auto's bij elkaar...

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door OutSander » 06 apr 2015, 08:52

Mooie foto John! Zo vier Outlanders op je oprit!! 8-)

Nogmaals mijn complimenten voor je initiatief John. Altijd mooi om te zien dat een forum ook op praktisch vlak toegevoegde waarde heeft.

Jammer dat twee niet gelukt zijn maar het probleem kan dus makkelijk opgelost worden als ik het goed begrijp.

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

henkloop
Forumlid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mei 2014, 13:54

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door henkloop » 12 mei 2015, 11:50

Sluit ik me voor 100% bij aan: John is zo goed geweest om een kastje voor mij in elkaar te solderen on naar mij op te sturen met duidelijke handleiding.

Binnenkort mijn eigen klusdag houden :)

Nomaals bedankt John!!


Henk

AJ79

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door AJ79 » 12 mei 2015, 12:33

Hallo John,

Ik verwacht medio Juni de Outlander te krijgen maar in plaats van de Executive versie wordt het nu een Limited Edition voor dezelfde prijs.

Dit betekent dat het schuifdak er 'gratis' bij komt en daarom ben ik zeker geinteresseerd in de update voor het schuifdak. Echter, begin juni gaat niet lukken.

Ben je van plan om later ook nog een sessie te organiseren hiervoor?

Groeten,
AJ

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 12 mei 2015, 13:41

Hallo AJ,

In principe geen probleem mee, maar ik moet mezelf een beetje gaan beschermen denk ik :-)
Ik heb nu nog voor ongeveer 15 kastjes de onderdelen in huis en nog 10 auto's op de wachtlijst. Er zijn dus nog 5 kastjes over voor nieuwe aanmeldingen. Daarna zullen we opnieuw onderdelen moeten gaan bestellen en als dat per stuk zou moeten, wordt het spul ietsjes duurder. Bovendien vind ik het persoonlijk niet handig om dan iedere keer voor 1 auto een afspraak te maken, omdat het dan meer tijd kost.
Dus ik verwacht dat we na 6 juni heus nog wel een sessie zullen houden, maar dan misschien met langere tussenpozes, afhankelijk van het aantal aanmeldingen, zodat we steeds ca. 10 auto's per keer kunnen doen?

Voor de 5 kastjes die nu nog over zijn, wil ik nog wel een uitzondering maken. Die kosten zijn ook al in de grote hoop mee gegaan tenslotte.
Dus zal ik je opschrijven? Dan reserveer ik een kastje voor je. Stuur me dan nog even een PB met je emailadres?

Groeten
John

DReusink

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door DReusink » 22 mei 2015, 16:20

Mitsu, kan je ook nog steeds handmatig het dak open zetten na het afsluiten van het contact?
Indien het antwoord ja is, is er nog plek binnenkort?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 22 mei 2015, 21:56

Hallo Dreusink,

Even uit nieuwsgierigheid: vanwaar deze voorwaarde? Dat kan je nu toch ook niet?

Maar het kan hoor. Op het moment dat je het contact uitzet, gaat het dak dicht. Daarna kan je nog 10 minuten het dak bedienen zonder het contact aan te hoeven zetten. Dit geldt overigens ook voor de ramen. Na 10 minuten werkt het niet meer, maar dan kan je nog wel met de afstandsbediening het dak sluiten (alleen het dak, de ramen niet). Die functie blijft wel werken.

6 juni is er nog wel beperkt plaats.

DReusink

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door DReusink » 25 mei 2015, 23:33

Hallo MitsuAccu,

Bedankt voor je reactie. Het klopt dat het nu ook niet kan, maar nu laat ik het dak een stukje open staan voordat ik het contact uitzet. Dus vandaar de vraag.

Plan mij aub in voor 6 juni. Ik ben van de partij.

Groet.

Freddiem

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Freddiem » 27 mei 2015, 12:55

]Heren,

Afgelopen 17 mei was ik ook bij John, na wat probleempjes (foutmeldingen) is het bij mij goed gekomen.
Dit mede door het goede samenwerken van alle betrokkenen, John nogmaals dank.

Het dak gaat nog steeds automatisch dicht, ook na de service beurt.
Ik had wel aangegeven bij de dealer dat er foutmeldingen waren geweest en dit te maken had met deze ingreep.
Ze zagen de meldingen en hebben deze gewist omdat ze wisten waar die vandaan kwamen.

Maar nu het volgende, ik kan nu in mijn app aangeven hoelang ik de ramen wil kunnen bedienen na het uitschakelen van het contact. Mijn vraag is nu of dat dit komt door de software aanpassing of dat het voorheen al kon. Ik denk het eerste want het was me nog niet eerder opgevallen.
Is het mogelijk dat iemand die deze aanpassing (nog) niet heeft uitgevoerd om te kijken of dat deze functie te zien is in de app?

BVD

Grtz, Fred.

hier de screenshots van mijn app.
app screenshot2
app screenshot2
Screenshot_2015-05-27-08-11-34.jpg (28.36 KiB) 3631 keer bekeken
app screenshot1
app screenshot1
Screenshot_2015-05-27-08-11-40.jpg (22.39 KiB) 3631 keer bekeken

hansm

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door hansm » 27 mei 2015, 16:32

Hoi, ik kan hem niet vinden in mijn APP op de iPhone, welke versie heb jij en waar vind je het dan ?
Onder welke optie ?

Freddiem

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Freddiem » 27 mei 2015, 23:36

Ik gebruik de Android app op een Samsung Tab2, Androidversie 4.2.2
Appversie A.1.3.7
Voertuig software 0.01D.0.1.8.000

Instellingen - voertuiginstellingen - elektrisch bediende ruiten - timerfunctie na uitschakeling van contactslot.

Daarna kan ik kiezen voor 0, 30 sec en 3, 10min.

Die functie is dus aangezet door John via de software instellingen met zijn laptop.

Er is daarna ook het een en ander geüpdatet door de dealer bij een beurt, maar dit kon ik ook al daarvoor.
Zover ik weet had ik dit niet voor de aanpassingen door John.

Grtz, Fred.

Rally_driver

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Rally_driver » 28 mei 2015, 09:26

:D

hansm

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door hansm » 28 mei 2015, 14:58

Kan het nit op mijn iPhone App vinden, zal daar dus wel aan liggen.
Trouwens het staat nu wel aan ja, maar dat is door John en niet door mijn App.
Vreemd dat Android meer keuzes heeft, want bij voertuiginstellingen kan ik alleen maar zien hoe vaak mijn auto gejat is, lekker belangrijk.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Nick » 29 mei 2015, 13:31

Ik gebruik dezelfde softwareversie van de app. maar de keuze "elektrisch bediende ruiten" heb ik niet. :(
Een leuke toevoeging van John!

hansm

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door hansm » 29 mei 2015, 15:29

John doet veel, maar de APP veranderen kan hij ook niet, ten minste niet wat ik van hem weet.
Het moet dus ergens anders vandaan komen.
Wie oh wie weet het ?

Freddiem

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Freddiem » 29 mei 2015, 22:29

Kan het ook niet zijn dat de app "ziet" dat die functie in de auto aanstaat en dat dan overneemt?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door MitsuAccu » 30 mei 2015, 12:45

Ik verwacht inderdaad dat de app het voertuig uitleest en alle (?) aan gezette functies dan beschikbaar maakt. Kan ook best zjn dat je bij de voertuiginstellingen in de auto zelf de nieuwe functie ziet?
Zit zelf een weekje in Dwingeloo de caravan te testen, o.a. op hagelbestendigheid :-(

Overigens heel weinig PHEV's hier?!?
Eentje gezien in een hele week, dat is normaal wel anders.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Schuifdak automatisch dicht?

Bericht door Pocketman » 30 mei 2015, 14:24

Ik heb de opties laatst zelf ook met de kabel ingesteld op de Outlander, en nu inderdaad ook deze mogelijkheden. Er is inderdaad een direct verband tussen het instellen van de zgn Etacs en de opties van de app. Ik zal ook eens kijken in het menu van de auto.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Plaats reactie