Wiebelstoel.... gefikst!?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 02 mei 2014, 22:47

Ik heb spijt van mijn dealerkeuze. Nu weet ik weer waarom ik ook alweer liever zaken doe in de Hoekse Waard, had gewoon naar Snel in Puttershoek moeten gaan. Veel gemoedelijker, minder massaal. Maar ze deden veel moeilijker over de inruil van mijn vorige auto, daarom ben ik bij Nooteboom terechtgekomen.

Maar goed, van achteren kijk je een koe in zijn ... zullen we maar zeggen. Zal het er nu mee moeten doen.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door kobus1967 » 03 mei 2014, 09:36

Zou je niet gewoon naar een andere dealer kunnen gaan?
Als je bv verhuisd van Groningen naar Limburg zoek je daar toch ook een andere garage, ik zou er in ieder geval een gesprekje aan wagen.
Succes.

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 03 mei 2014, 10:20

Zorro schreef:Ik heb spijt van mijn dealerkeuze. Nu weet ik weer waarom ik ook alweer liever zaken doe in de Hoekse Waard, had gewoon naar Snel in Puttershoek moeten gaan. Veel gemoedelijker, minder massaal. Maar ze deden veel moeilijker over de inruil van mijn vorige auto, daarom ben ik bij Nooteboom terechtgekomen.

Maar goed, van achteren kijk je een koe in zijn ... zullen we maar zeggen. Zal het er nu mee moeten doen.
Als ik jou was zou ik even een briefje laten sturen door mijn rechtsbijstandverzekering.
Dan krijg je zeker reactie van de heren van Noteboom.
In mijn geval heeft het in ieder geval gewerkt.
Ze belden nooit terug maar 3 minuten na binnenkomst van het briefje hingen ze aan de lijn.
Het blijft natuur lijk schandalig, maar je komt wel waar je wezen wilt.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Hansjebrinkers » 03 mei 2014, 10:44

@zorro... Elders heb ik al geschreven dat in mijn ogen dealers weinig doen voor veel (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), maar in jou geval: je bent niet met de dealer getrouwd toch? Overstappen lijkt me een makkie, het grootste deel van de dealers zal je met open armen verwelkomen. Lijkt me geen probleem.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door OutSander » 04 jul 2014, 12:03

Vandaag het stoelframe laten vervangen (onder garantie). Opgelost, lekker stevig nu.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

NijntjePluis
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:07

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door NijntjePluis » 05 jul 2014, 17:01

Ook bij mij is gisteren de stoelframe vervangen onder garantie. Resultaat is super! stoel zit weer helemaal vast en voelt daardoor ook weer steviger aan.

Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 05 jul 2014, 22:53

Bij welke dealers hebben jullie dat gedaan? Is dat ergens bij R'dam in de buurt?

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door mariomaf » 06 jul 2014, 09:44

Mijn stoelframe is dus ook vervangen. Nu kraakt de stoel alleen bij hard remmen of hele scherpe bochten. Lijkt me niet goed, maar hij schommelt niet meer :p

pmaas

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door pmaas » 07 jul 2014, 22:48

Kunnen jullie aangeven bij welke dealer dit gedaan is.
Mijn dealer geeft voorlopig het volgende antwoord:
"Bij ons is nog niets bekend over het vervangen van het stoelframe voor garantie. We hebben deze vraag nogmaals bij Mitsubishi Nederland gesteld, maar vandaag nog geen antwoord gehad. Morgen gaan we daar mee verder en houd ik je op de hoogte"
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt voor de reactie.

Mvgr, Paul

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Wreckerrm » 08 jul 2014, 09:12

Mijn dealer gaf aan dat het geen standaard garantie actie van de importeur is. Alle Outlanders PHEV met elektrische verstelling hebben in bepaalde mate speling op de rails. Afhankelijk van hoe de stoel afgesteld staat, merk je dit meer of minder. Volgens mijn dealer moet de dealer een garantieclaim indienen en wordt het door de importeur alleen gehonoreerd indien de speling bovenmatig is. Ze hadden al iets van 6 of 7 claims ingediend en nog maar 1 gehonoreerd gekregen. De mijne gelukkig ook, dus nu 2. Dit was bij Wesselink in Deventer. Ik had aangegeven dat de hele auto goed bevalt. Natuurlijk zijn er wel punten om over te klagen, maar die zijn "by design" en kun je aan wennen of mee leren omgaan. De stoel vond ik zeer irritant worden. Na controle door de dealer, hebben ze een claim ingediend bij de importeur.

Succes.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Anko » 08 jul 2014, 19:34

Ben nieuwe op wat voor manier ze "de mate van speling" objectief vaststellen en doorgeven aan de importeur. Want die moet dat ten slotte beoordelen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door mariomaf » 21 jul 2014, 19:30

Inmiddels teruggegaan voor het gekraak in mijn stoel. Het werd steeds erger, vooral bij het afnemen van de snelheid en in bochten. Dus ik vermoed dat er iets met de lagers is of zo...

De dealer kan er niks aan veranderen, heeft het natuurlijk proberen na te spelen, maar kreeg geen gekraak (terwijl ik het elke dag moet aanhoren).

Lastige zaken dit. Zal binnenkort met de telefoon paraat het geluid maar eens opnemen en beeld erbij of zo dat ze het geloven.

Erg ontevreden hierover.... Dus ik ga ze maar in gebreke stellen... voor een krakende stoel? Beter lastig, maar ja, voor dit geld verwacht ik geen auto met een krakende stoel.

Wat zouden jullie doen?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door sigmasailor » 21 jul 2014, 21:32

OK, je stelt ze in gebreke; en dan?
Beter: zet je rechtbijstandverzekering er gewoon op. Als je via Willy verzekerd bent zal DAS je goed meehelpen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Hansjebrinkers » 21 jul 2014, 23:52

Alexander73 schreef:Een hoop van mijn frustraties met de Outlander zij ook terug te voeren op Nooteboom. Wat een stelletje prutsers! De service-manager loopt gewoon weg, terwijl ik mijn klacht over de stoel uitleg. Totaal niet geïnteresseerd in hun klanten, dus eens, maar nooit weer!
Dan stap je toch over naar een ander....?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JanPHEV » 15 sep 2016, 15:26

Ja, die van mij is nu ook aan de beurt..... :(

Vanaf begin dit jaar begon ik ook enige beweging in mijn stoel-frame te bespeuren.
Gaande het jaar is het erger / meer geworden.
Nu merk ik bij elke keer optrekken en remmen dat ik wat heen en weer beweeg.

Aangezien de garantie eind van het jaar afloopt toch maar eens bij de dealer langs geweest.
Die reageerde gelukkig begripvol en bevestigend.
Men gaat vervanging van het stoel-frame voor me regelen. :D

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JanPHEV » 30 jan 2017, 08:22

Zo, vorige week eindelijk het stoel frame vervangen.
Het zou eigenlijk bij de jaar-beurt op 19 december gaan gebeuren, maar toen kreeg ik aan het eind van de dag te horen dat ze hem niet vervangen hadden omdat hij niet op voorraad was. :(
Het kwam er op neer dat ze wilden wachten totdat het gemodificeerde frame weer beschikbaar was. Dat hadden ze dus ook eerder kunnen zeggen...
Maar goed; nu zou het dus definitief opgelost moeten zijn, ook naar de toekomst toe (hoop ik).
De stoel voelt nu in ieder geval weer rost-vast aan :D

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JohanvdH » 04 jul 2019, 13:18

Onze Outlander heeft een "nieuwe" bestuurdersstoel gekregen van een eigenaar die de stoel meteen na aanschaf heeft vervangen door een ASS stoel.
Ik vermoed dat onze "oude" bestuurdersstoel ooit gefixt is maar de nieuwe uiteraard nog niet.

Nu merk ik dat de stoel bij afremmen naar voren kiept en bij weer accelereren weer terug.
Is dat wat jullie ervoeren als "wiebelstoel"?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door PHEVlkj » 05 jul 2019, 22:23

Ik denk het wel.

Bij mijn vorige auto was er binnen de garantie een modificatie van het frame vanuit de fabriek. Daarna had ik minder problemen, dus die modificatie werkte zeker.

Mijn huidige auto stond met een 'wiebelende stoel' te koop, dus dat was accepteren of niet kopen. Ik heb gekozen voor het accepteren. Ik erger me er wel aan, maar niet zodanig dat het vervelend wordt. :D

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JohanvdH » 06 jul 2019, 20:37

Zo sta ik er ook in.
Ik ben wel erg benieuwd wat de "modificatie" precies inhield want wie weet dat ik er zelf nog iets mee kan verbeteren.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door PHEVlkj » 08 jul 2019, 11:21

Bij mij is er toen (augustus 2015, onder garantie) een ander stoelframe gemonteerd.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Reinier L » 08 jul 2019, 20:29

PHEVlkj schreef:
08 jul 2019, 11:21
Bij mij is er toen (augustus 2015, onder garantie) een ander stoelframe gemonteerd.

lkj
Bij mij rond die tijd ook.
Nu het idee dat het weer wat terug is. Tikje naar voren of achteren en het is weg.
OUTLAND(CRUIS)ER

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door PHEVlkj » 10 jul 2019, 09:33

Ik zal die laatste tip even gebruiken, misschien helpt het.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie