Hondenrek

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 21:04

Heb je ook al een prijs gehoord ?

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Hondenrek

Bericht door Reinier L » 18 nov 2013, 21:13

RonvanD schreef:Heb je ook al een prijs gehoord ?
Nee geen idee. Denk en hoop niet veel meer dan de 169 euro van die voor de vorige outlander.
OUTLAND(CRUIS)ER

RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 21:25

Reinier L schreef: Nee geen idee. Denk en hoop niet veel meer dan de 169 euro van die voor de vorige outlander.
Dat is ook hetgeen mij medegedeeld is. Bij afname van meer dan 1 tegelijk kan er nog over korting gesproken worden.

Sean

Mitsubishi hondenrek uit UK is binnen!

Bericht door Sean » 18 nov 2013, 22:07

Binnen een half uurtje gemonteerd (inclusief schroevendraaiers lenen van de buren). DIt is de originele accessoire voor de Outlander modeljaar 2013 en past perfect. Superstevig en veel mooier dan de meeste generieke aftermarket dingetjes. 144,98 GBP including VAT & Shipping. Mitsubishi dealer Chris Variava in Nottingham. Vanwege backorder duurde het krap twee weken. Vrijdag was ie binnen in de UK en vanmorgen stond TNT al voor de deur ;-)
Bijlagen
Dog guard
Dog guard
Dog guard.jpg (221.16 KiB) 3751 keer bekeken

RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 22:10

Nice!

Ik verwacht dat de rekken van hondenrek.nl en hondenrekkenshop.nl ook iets dergelijks zijn (gebaseerd op mijn ervaringen met de aanschaf van het rek voor mijn Laguna).

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Hondenrek

Bericht door Man » 18 nov 2013, 22:16

Ziet er heel netjes uit maar ik mis wel het orthopedisch hondenkussen :D :D

Sean

Re: Hondenrek

Bericht door Sean » 18 nov 2013, 22:20

We hebben van alles geprobeerd met onze Collie. Hij moet niets van kussens, benches en manden hebben en ligt het liefst gewoon op de vloer. Hij heeft de achterbak van de Outlander al helemaal geaccepteerd. Hij spring erin, doet de achterbak dicht en gaat lekker liggen totdat we bij bos of strand zijn.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Hondenrek

Bericht door Man » 18 nov 2013, 22:26

:D :D ik zie die poot op de knop van de elektrische achterklep-sluiting al voor me. Ik probeer mijn lab ook zo ver te krijgen maar dat vraagt nog enige oefening :D :D

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Hondenrek

Bericht door Reinier L » 18 nov 2013, 22:56

Beste Sean.
Kun je dit rek ook wegklappen of zit het gefixeerd ?
Thnxs
OUTLAND(CRUIS)ER

Choukan

Re: Mitsubishi hondenrek uit UK is binnen!

Bericht door Choukan » 18 nov 2013, 22:58

Sean schreef:Binnen een half uurtje gemonteerd (inclusief schroevendraaiers lenen van de buren). DIt is de originele accessoire voor de Outlander modeljaar 2013 en past perfect. Superstevig en veel mooier dan de meeste generieke aftermarket dingetjes. 144,98 GBP including VAT & Shipping. Mitsubishi dealer Chris Variava in Nottingham. Vanwege backorder duurde het krap twee weken. Vrijdag was ie binnen in de UK en vanmorgen stond TNT al voor de deur ;-)
Ziet er goed uit, denk dat ik ook voor de Engelse optie ga. Heb je toevallig een contactadres bij de betreffende dealer?

Sean

Re: Hondenrek

Bericht door Sean » 18 nov 2013, 23:00

Hoi Reinier,

het is in principe fixed, je kunt een steun losschroeven met een inbus sleuteltje (bijgeleverd) en de haken hebben draaiknoppen om los te maken.
Dus als je een keer echt moet laden is het goed te doen, maar het rek is niet eenvoudig in een paar seconden te verwijderen.

Eenmaal gemonteerd zit het rek echter wel superstevig en voegt het wat toe aan de veiligheid van jou en je hond.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Hondenrek

Bericht door Reinier L » 18 nov 2013, 23:02

Duidelijk! Bedankt.
OUTLAND(CRUIS)ER

Sean

Re: Mitsubishi hondenrek uit UK is binnen!

Bericht door Sean » 18 nov 2013, 23:04

Choukan schreef:Ziet er goed uit, denk dat ik ook voor de Engelse optie ga. Heb je toevallig een contactadres bij de betreffende dealer?
De link naar shop en product: http://www.variava-shop.com/product/Dog_Guard_SP042018

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Hondenrek

Bericht door Wreckerrm » 19 nov 2013, 09:45

Kun je achterbank nog klappen of zit het hieraan gefixeerd?
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Sean

Re: Hondenrek

Bericht door Sean » 19 nov 2013, 18:23

De achterbank kun je nog prima omklappen voor bijv. lange lading en ook het scherm van de bagageruimte past nog, maar dan een uitsparing verder naar achteren. Waarschijnlijk zit die extra uitsparing er i.v.m. het bestaan van dit hondenrek.

jeffrey

Re: Hondenrek

Bericht door jeffrey » 20 nov 2013, 09:18

Top Sean!
Ziet er mooi uit en ik ga ook een rek bestellen, zodat deze alvast in huis is..

Maar misschien even wachten op een groupbuy als er meer geïnteresseerden zijn?!

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Hondenrek

Bericht door Wreckerrm » 20 nov 2013, 09:39

Ook ik heb wel interesse .
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

gbta

Re: Hondenrek

Bericht door gbta » 20 nov 2013, 09:45

Sean schreef:Hoi Reinier,

het is in principe fixed, je kunt een steun losschroeven met een inbus sleuteltje (bijgeleverd) en de haken hebben draaiknoppen om los te maken.
Dus als je een keer echt moet laden is het goed te doen, maar het rek is niet eenvoudig in een paar seconden te verwijderen.

Eenmaal gemonteerd zit het rek echter wel superstevig en voegt het wat toe aan de veiligheid van jou en je hond.
Beste Sean,

De haken waar jij het over hebt en ik op de foto zie, waar zitten die aan vast? Moet daar een bevestiging op de bodemplaat voor worden aangebracht of zitten die aan iets wat reeds in de auto aanwezig is? Als je de banken weg klapt, zitten die haken dan niet in de weg om goed te kunnen beladen?

Ik ben ook erg geïnteresseerd in dit hondenrek, want het ziet er erg solide uit. Ik heb een erg creatieve en eigenwijze Berner Sennen, maar zie dat hij hier echt niet langs kan kruipen.

nog een kleine aanvulling... Volgens mij kunnen de rugleuningen in diverse hellingshoeken worden geplaatst. Lukt dit ook nog met dit hondenrek?

Sean

Re: Hondenrek

Bericht door Sean » 24 nov 2013, 23:33

Er zitten twee metalen hoekstukjes bij die met een standaard kruiskop bevestigd worden in combinatie met de in de auto aanwezige bagage bevestigingspunten. De overige vier schroefjes gaan met de meegeleverde standaard 'IKEA' sleutel. Totaal is dus volledig en zonder schade naar origineel te herstellen bij verwijdering en montage is zelfs makkelijker dan de meubels van eerdergenoemde keten ;-)

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Hondenrek

Bericht door 968mint » 26 nov 2013, 00:06

zit het echt zo stevig dat het de hond of in mijn geval skispullen ed achterin houdt bij een noodstop of erger? volgens mij zit het rek boven nergens vast?

JeroenJ

Re: Hondenrek

Bericht door JeroenJ » 26 nov 2013, 07:26

Heb zelf een berichtje bij TravAll achter gelaten waar trouwens direct op gereageerd werd dat ze bezig zijn een Guard en Divider te maken. Duurt alleen nog wel 3 a 4 maanden.

Thank you for your enquiry.
We have started the development of the dog guard for the brand new Mitsubishi Outlander & Outlander Hybrid.
The guard should be available in 3-4 Months time.
Would you like an email from us when the product is available?
Kind Regards
-----------------------------
Customer Services
http://www.travall.com


Zelf ben ik vooral geïntereseerd in de divider (natuurlijk met Guard) zodat ik ook op een veilige manier (voor de hond) andere spullen mee kan nemen.

jeffrey

Re: Hondenrek

Bericht door jeffrey » 24 dec 2013, 11:30

Gisteravond het rek bij de door Sean aanbevolen UK leverancier besteld..
Wel een hoop knaken voor een stukje aluminium ad. € 180,- omgerekend van ponden naar euro's. Ach, ik weet nog goed met mijn vorige auto dat ik pas naar 2 maanden een rek had besteld met als gevolg dat het leder van de achterhoofdsteunen door de nagels van mijn hond waren bekrast. Met dat vers in mijn geheugen hoop ik veel plezier te hebben van het rek :D .

Ik ben tevens van plan om d.m.v. zwart stuk skai leer de achterzijde van de achterbank te bekleden ter bescherming voor de hondenharen. Voordeel is dat het ook makkelijker schoon te maken is. Gelukkig is de rest van de kofferruimte al van plastic.

fri67nl

Re: Hondenrek

Bericht door fri67nl » 24 dec 2013, 13:49

Ik heb het ook net besteld in Engeland; begreep, dat het nog niet voorradig is in NL. Dealer weet daar ook nog geen advies in te geven. Mijn hond rijdt regelmatig mee en dat vind ik niet echt veilig zonder rek/net.
Benieuwd hoe lang het duurt.
Laatst gewijzigd door Jos op 24 dec 2013, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Hondenrek

Bericht door Hansjebrinkers » 24 dec 2013, 13:56

Sean, welke leverancier is dit. Travall ik geeft bij mij oom 3 -5 maanden tbv het uitvinden van het rek.
Laatst gewijzigd door OutSander op 24 dec 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Coen Kampstra
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2013, 08:24

Re: Hondenrek

Bericht door Coen Kampstra » 24 dec 2013, 22:06

Vandaag auto opgehaald :mrgreen: , prima geregeld door dealer (Oudshoorn Leiderdorp). Hij wist ook te vertellen dat het Engelse rek niet naar NL komt (net een paar zaken niet goed volgens importeur), maar dat er een Nieuw Zeelandse is die wel goed zou zijn. Waarschijnlijk binnen enkele weken geregeld. Hij zou me bellen. Met een hond is enkele weken wellicht wat lang, maar mij gaat het toch om de bagage...

Plaats reactie