Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
RVHGV
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2018, 17:13

Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door RVHGV » 09 mar 2019, 09:56

Zowel ik als mijn garage krijgen de app (PHEV I) na de laatste garage-update niet meer gekoppeld.
Telefoon: Oneplus 5, Android 9, OxygenOS versie 9.0.4
Auto Mitsubishi Outlander PHEV 12/2015

Na de update van enkele maanden geleden heb ik nu een password van 14 tekens ipv 10 zoals voorheen. Verder dient er nu gewerkt te worden met de app PHEV I. Voor de update werkte de app op de betreffende telefoon (met de eerste app: Outlander PHEV remote control).

Bij de garage blijkt dat een IPhone en een mij onbekend model Samsung wel werken.
Het maakt Bij mijn telefoon niet uit of de wifi van de auto eerst wordt ingesteld op de telefoon en aansluitend de app wordt ingesteld of dat de autowifi nog onbekend is voor de telefoon.

Zoals gezegd weten zowel de garage als ikzelf niet meer wat te doen. De problematiek zal zeer waarschijnlijk met mijn telefoon(instellingen) te maken hebben. Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.

Groeten,
Bob

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door PeJeZe » 09 mar 2019, 13:14

Beste Bob,

Volgens mij kunnen er maar 2 telefoon worden gekoppeld aan de Outlander, bij mij werkte het pas toen ik eerst reserveringen in de Outlander van de gekoppelde telefoons heb verwijderd. Daarna was het weer mogelijk een nieuwe telefoon te koppelen.

Groeten Peter

RVHGV
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2018, 17:13

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door RVHGV » 09 mar 2019, 13:23

Dag Peter,

Allereerst bedankt voor je reactie.
In het hele proces van proberen is alle geheugen (dus de hiervoor gekoppelde telefoons) gewist. Helaas dus zonder het gewenste resultaat.

Groeten,
Bob

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door PHEVlkj » 09 mar 2019, 16:57

De app werkt niet met Android 9 (Pie). Kijk even in dit topic. Ik heb geen zin alles opnieuw in te typen....

viewtopic.php?f=10&t=4206&p=51773&hilit=nokia+7#p51773

Ik gebruik nog steeds mijn oude HTC Desire met een heel oude Android.


lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

RVHGV
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2018, 17:13

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door RVHGV » 10 mar 2019, 12:48

Bedankt Ikj,

Zal dus op zoek moeten naar een oude(re) telefoon.
Wel bijzonder dat de dealer dit niet weet cq. te horen krijgt van het hoofdkantoor wanneer hier specifiek naar gevraagd wordt.

Groeten, Bob

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door PHEVlkj » 10 mar 2019, 17:27

Je kunt ook een wat nieuwere zoeken waar Android Oreo op staat. Toen dat op mijn Nokia 7 plus stond werkte het perfect. Omdat ik die zakelijk gebruik moet ik wel updaten met de telefoon in verband met de veiligheid. Dus heeft Nokia die inmiddels naar Pie gezet met een maandelijkse beveiligingsupdate.

De oude heeft geen sim kaart en koppelt alleen met de auto via Wifi. Iets dergelijks zou je ook kunnen opzetten.
Er staat hier op het forum ook iets van iemand die een goedkope telefoon heeft gekocht met Oreo. Iets van een Wifey o.i.d. Als het eenmaal werkt moet je die telefoon dus niet meer updaten naar Android Pie (9) of welke beveiligingsupdate dan ook. Je loopt geen risico meer omdat je geen contact meer maakt met je thuisnetwerk. Dat zet je op vergeten. Alleen als je ooit nog een nieuwere update van de PHEV app moet downloaden zoek je weer even tijdelijk contact met je thuisnetwerk en de app store. Op deze manier heb ik ook de oude PHEV app verwisseld voor de PHEV 1 app.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

kiekeboe
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2014, 08:22

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door kiekeboe » 04 apr 2019, 22:17

Ik heb het wel werkend met mijn OnePlus 5 op Android pie (open beta). De truck was om de dataverbinding (4g) uit te zetten. En dan de app te starten.
Dat doet Tasker nu voortaan voor me.

Ik krijg altijd nog wel een hinderlijke melding uit de app, grote rode letters 'het os is gewijzigd, we raden af Mitsubishi remote control te gebruiken' raar maar waar. Het werkt daarna wel. Ik gebruik de phev1 app.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door PHEVlkj » 05 apr 2019, 09:34

Omdat ik in een buitengebied woon heb ik 4G wel nodig om mijn e-mail te kunnen gebruiken voor grotere bestanden.
Hoe heb je dat ingesteld met Tasker?

Ik heb dit weekend weinig tijd om het forum te lezen, dus dat wordt dan in de loop van volgende week als ik wil reageren.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

kiekeboe
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2014, 08:22

Re: Vraag: Probleem verbinden Oneplus 5 na update

Bericht door kiekeboe » 05 apr 2019, 19:55

In Tasker, als de app start (profile), mobile data OFF (task) . Mobile data ON als exit task.

Mijn telefoon heeft root, ik weet niet zeker of je er root voor nodig hebt, maar ik zie wel iedere keer de toast dat er root gebruikt wordt.

Je kunt het ook met de hand doen via je notification shade. Dan weet je in ieder geval of het bij jou ook werkt.

Plaats reactie