Wifi problems

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
lockstra
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 okt 2014, 19:41

Wifi problems

Bericht door lockstra » 14 jul 2018, 00:12

Hallo allemaal,

Vorig jaar september is mijn systeem tijdens een onderhoudsbeurt in de garage geüpdatet. Sindsdien was het wifi deel onbereikbaar. Ook de "REMOTE×××××" was niet meer te vinden. Geprobeerd met 4 verschillende smart 's maar weg. De op verschillende fora gevonden reset gedaan > geen resultaat. Vorige maand weer eens bij de garage langs en er werd een nieuwe unit geplaatst, de nieuwe anti-hack versie. Netwerk was weer zichtbaar masr er kon niet gekoppeld worden. De dealer heeft van alles geprobeerd en uiteindelijk maar weer een " hackable" versie ingebouwd. Helaas, ook die is niet te koppelen. Heb het daarna zelf met allerlei toestellen geprobeerd > 0,0 resultaat.
Maar weer eens de reset gedaan en ja hoor, alles weer weg!🤬 Het probleem deed zich dus voor na een update terwijl ik voor die tijd met een S7 edge geen problemen had. Een S8 + en daarna een Note 8 maar de problemen bleven en ik denk dan maar..... het kan niet door smsen Samsung's komen.
Hopeloos. Nu is het geen echte noodzaak om het te hebben maar je hebt er voor betaald, het is handig
en dus....... juist!

Zijn er onder onze leden meer het dit probleem?
Het betreft een 10/2014 Intense + uitvoering maar dat zal niet uitmaken denk ik.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
2014 Instyle + titanium grey en nu 2019 Instyle + ruby black

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: Wifi problems

Bericht door Jan_nl » 14 jul 2018, 18:08

Ik heb ook recent een update gehad en kreeg van de dealer het bericht dat ik een andere app moest downloaden.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 14 jul 2018, 18:27

Het blijft een probleem bij sommige telefoons. En hoe nieuwer hoe lastiger lijkt het.

Ik heb 2 android telefoons die met de auto gekoppeld zijn in het kader van de app.

Het best werkt een hele oude htc desire met android versie 2.2.2 die ik alleen voor de auto gebruik. In ieder geval de laatste software versie die bij die htc hoort. Hierin zit geen simkaart en het netwerk staat aan. Bij het eerste zoeken ziet de telefoon 2 netwerken, nl. de auto en het thuisnetwerk. Na de eerste installatie van de PHEV app moet je even het thuisnetwerk laten vergeten zodat die telefoon niet meer gaat zoeken naar het thuisnetwerk maar alleen naar het autonetwerk. Dan koppelt e.e.a. prima automatisch. Ik zorg dat de telefoon gewoon wordt opgeladen om de paar dagen, dat is wel zo praktisch. Ik gebruik de app vaak, zeker voor het voorverwarmen of het aan laten gaan van de airco.

De andere telefoon is een Nexus 5 met Android 6.0.1. Daar werkt het ook goed, maar minder praktisch. Meestal heb ik alleen 4G aan staan, maar als de app wil gebruiken zet ik het netwerk aan. Dan ziet de telefoon 2 netwerken en kiest het thuisnetwerk omdat het autonetwerk geen internetverbinding heeft.. Om dan verbinding met de auto te maken moet je in het netwerkscherm op de verbinding met de auto gaan staan en het scherm ingedrukt houden. Dan komt er een pop up waarin je kunt drukken op verbinding maken met netwerk. Dan begint de telefoon verbinding te maken. Zodra je dat ziet moet je gelijk de app opstarten en krijg je goede verbinding.

Moraal van het verhaal, gebruik een telefoon die je alleen daarvoor gebruikt. Koop een oude telefoon met verwisselbare accu, zeker gekoppeld aan de prijs van een auto is het een goedkoop accessoire. Je hebt geen telefoon met N netwerk nodig, een G is genoeg, die zit volgens mij ook in de auto.

Ik heb overigens de koppeling met het MMC van de telefoon opgegeven, ik gebruik alleen de app en bel niet meer in de auto.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Wifi problems

Bericht door Savan » 15 jan 2019, 00:44

Wij hadden vorig jaar ook een beurtje laten doen en toen is het systeem ge-update wat resulteerde in een niet werkende verbinding. Oplossing:

- in het handschoenenkastje lagen 2 a4-tjes met daarop uitleg
- nieuwe app downloaden en nieuw wachtwoord.

Daarna weer zoals vanouds, werkend.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Wifi problems

Bericht door Reinier L » 15 jan 2019, 07:48

Hier dezelfde problemen. Enkel remote is ook niet meer te zien!! Dus nieuwe app heeft dan denk ik geen zin.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Re: Wifi problems

Bericht door Jos » 15 jan 2019, 08:39

Bij mij was het netwerk van de auto ook niet meer te zien, maar na de update (details via de dealer) werkte het weer.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 15 jan 2019, 12:39

Bij mij werkt het met de nieuwste android (Pie) ook niet meer op de Nokia 7 Plus. Na de update vanaf Oreo zie ik wel het netwerk, maar maakt de auto geen verbinding. Ik heb dat gemeld via de email in het Engels naar het e-mailadres in de app. Die hebben (al na een dag) een oplossing terug gemaild, maar daar heb ik ook door omstandigheden nog even niet naar gekeken. Het heeft dus wel zeker zin om dat e-mailadres te gebruiken.....

De oude htc gebruik ik dagelijks want die doet het nog wel.... (alleen de verwisselbare batterij begint slecht te worden)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Wifi problems

Bericht door ictijoos » 15 jan 2019, 16:20

Je hebt in Pie ergens een vinkje dat internet niet noodzakelijk is via wifi. Wat er waarschijnljk gebeurt is dat de telefoon verbinding maakt, constateert dat internet er niet is, en meteen de verbinding weer verbreekt.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 15 jan 2019, 17:55

@ictijoos
Bij Oreo kon ik de vraag beantwoorden: geen internet,wel verbinding houden. Dan bleef die verbinding goed. Wat zou ik verder nog moeten instellen denk jij?

@anderen

Dit is de oplossing van MB helpdesk.

Thank you for writing your message to us:

Please carry out initialization and re-registration procedure as follows:

1. uninstall application.
 2. delete the SSID of the vehicle as attached procedure
 3. carry out registration initialization on the vehicle side in the procedure of the following URL:
   https://www.mitsubishi-motors.com/en/pr ... html#reset
 4. From Google Play, please install the app. again.
 5. Please re-register again.

De procedure waar ze naar verwijzen heb ik als bijlage gekregen, maar kan ik hier niet uploaden als pdf, dus dat wordt lastig. Het document heet "Mitsubishi Remote Control Registration for the Android 6.0 device.pdf"
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Brambo
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2018, 13:49

Re: Wifi problems

Bericht door Brambo » 17 jan 2019, 07:12

Even een vraagje, heeft iedere auto wifi of was dat een optie?
Ik vind er bij mij niets over in de documentatie.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 17 jan 2019, 09:46

@Brambo.

Dat lijkt me geen wifi probleem. Je zou ook even een nieuw topic kunnen starten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

MartijnPen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2018, 23:17

Re: Wifi problems

Bericht door MartijnPen » 18 jan 2019, 08:41

Bij mij hetzelfde probleem sinds de update naar Android 9 (Pie). Wel de wifi verbinding maar de app krijgt geen contact met de auto. Ik ga de verschillende tips proberen.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Wifi problems

Bericht door kobus1967 » 18 jan 2019, 12:34

De app supports tot maximaal android 8 en niet tot Pie wat android 9.0 is.
Dus wachten tot Mitsubishi de app update naar 9.0.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 18 jan 2019, 14:58

@Kobus1967

Dat heb ik ook in mij e-mail aan de helpdesk meegegeven. Je weet natuurlijk niet of ze dat goed hebben begrepen.

Dit was de tekst.
We use 2 Nokia 7plus phones which are part of the Android One program. They were automatically updated from Android Oreo to Android Pie by Nokia.
Unfortunately now this app doesn't work anymore. Using Android Oreo it worked perfect. Can you please update this app as soon as possible. I use it every day to prewarm the car in the winter. My car was registered in December 2013 and is equipped with the wifi update.
I expect you to update the app as soon as possible.

Daar kwam hun antwoord op, zoals ik heb gepost.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Wifi problems

Bericht door kobus1967 » 06 feb 2019, 08:54

Bericht van Mitsubishi gehad dat ik naar de dealer moet gaan voor een beveiligingsupdate van de wifi en een nieuw 14 digit wachtwoord.
Dan moet ik de Remote 1 app gebruiken ipv de Remote app die bij de 2013 PHEV hoort.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 06 feb 2019, 10:21

@Kobus1967

Ik heb die update ook laten installeren een tijd geleden en toen werkte mijn telefoon (Nokia met Android Oreo) super. Die update zou ik zeker doen, dan is het zeker beter dan daarvoor.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Wifi problems

Bericht door kobus1967 » 06 feb 2019, 11:50

Ik ben een beetje bang dat als ik het laat doen en het werkt niet met Android Pie dan heb ik niks meer. Nu werkt het nog met een S5.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 06 feb 2019, 12:26

Als het werkt zou ik er niet aanzitten zeker met het toestel wat je hebt. Als je een nieuwere wilt koppelen moet je kiezen, want dan heb je die ondersteuning van modernere Bluetooth wel nodig. Het ook een beveiliging beveiliging voor het modem van de Wifi. Een bekende hack kan dan kennelijk niet meer.

Ik heb met mijn dealer afgesproken dat we na de update samen even de telefoon gingen koppelen. Toen hij daar niet van schrok heb ik het maar laten doen :D

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

elkebackus
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2020, 13:25

Re: Wifi problems

Bericht door elkebackus » 10 aug 2020, 14:48

Hallo,

Ik heb een Samsung S10 en ik kan de Remote ctrl app niet koppelen met mijn telefoon. Er staat Android 10 op.
Mijn man kan de app wel gebruiken met een Iphone 7.

Is hier iets over bekend?

Het wachtwoord bestaat overigens uit 14 tekens. Dus dat zou de nieuwe versie moeten zijn. Toch?
Is er iemand die hier meer van weet?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wifi problems

Bericht door PHEVlkj » 10 aug 2020, 21:46

14 posities is goed, dan heb je de nieuwste.

Ik heb net mijn Nokia 7 plus met Android 10 gekoppeld. Dat had ik voor de laatste versie van de app nog niet gedaan.

Hoe ik het werkend heb gekregen is als volgt:
1 Zet je locatie op de telefoon aan.
2 Druk in de auto op de knoppen conform gebruiksaanwijzing. Even zoeken op internet, het werkt net even anders dan Apple. Omdat de Apple al gekoppeld is hoor je meerdere piepjes.
3 Zet wifi aan via het menu van Android en druk daar op wifi van de Outlander. Vul hier al het modem en wachtwoord in.
4 Volg de stappen op het scherm van de telefoon.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie