Update App (en software in auto)

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
paul1173

Update App (en software in auto)

Bericht door paul1173 » 11 jan 2016, 09:54

Vanmorgen update van de app geinstalleerd, na contact met de auto maken de melding gekregen dat die moest updaten, straks maar eens doen, eens kijken wat voor goeds dit brengt!

groet Paul

tadango

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door tadango » 11 jan 2016, 10:07

Zo te zien is het een bugfix voor de laad timer. Zou het dan eindelijk voor iedereen goed gaan werken? :) Ik gebruik de timer niet dus heb geen update nodig. Kijk de volgende keer wel weer.

hansm

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door hansm » 11 jan 2016, 11:46

Heb dit weekend al 2 keer geprobeert de auto software opnieuw te laden maar het blijft hangen op downloading (meer dan een uur gewacht).
Iemand die het recent wel voor elkaar gekregen heeft ?
En zo ja, hoe heb jij het gedaan ?

egroesbeek

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door egroesbeek » 11 jan 2016, 20:45

Update liep feilloos. Gewoon de aanwijzingen gevolgd. Wel eerst BT uit, want anders gaat bij mij de wifi uit. :D

ridicule80
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2015, 11:55

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door ridicule80 » 12 jan 2016, 14:38

Bij mij ook zonder probleem, melding kwam toen ik mijn z5 compact met de app aan de auto koppelde.
Alleen maar op OK geklikt en gewacht, er was geen bluetoothverbinding actief met MMCS van die telefoon.

PHS

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door PHS » 12 jan 2016, 16:58

probleemloos geupdate....en werkte ook nog nà de update :D

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door Hansjebrinkers » 12 jan 2016, 21:40

Net de update gedaan, ging redelijk probleemloos.tijdens het proces was de wifi ssid een tijdje uit te lucht, maar die kwam gaandeweg weer terug. Alles lijkt nog te werken...
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door sigmasailor » 13 jan 2016, 14:31

Je moet letterlijk tig keer op OK klikken maar het werkt wel. Misschien was ik te ongeduldig maar ik had het idee dat er geen voortgang meer was nadat de melding 'SSID weg' tig keer kwam. Na 99% even zelf de SSID opzoeken en alles werkt als vanouds.

Al met al 5 minuutjes geduld nodig; goed te doen dus.

Omdat eea bij mij al werkte (als de verbinding niet helemaal 'kwijt' is) zie ik geen verandering. Ik gebruik het alleen maar om de auto voor te verwarmen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHS

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door PHS » 13 jan 2016, 17:31

Hansjebrinkers schreef:Net de update gedaan, ging redelijk probleemloos.tijdens het proces was de wifi ssid een tijdje uit te lucht, maar die kwam gaandeweg weer terug. Alles lijkt nog te werken...
Dat de SSID weg zou vallen stond bij mij tijdens de installatie ook als opmerking in het installatie scherm.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door Anko » 14 jan 2016, 22:09

Net ook maar een geüpdatet, vanaf mijn iPhone. Gedurende het proces werd mij een keer of 10 gevraagd om de SSID te controleren, waaronder 3 keer op 99%. Inderdaad was mijn telefoon steeds terug gesprongen naar mijn thuis WiFi, terwijl het REMOTE netwerk er nog gewoon leek te zijn. Na de laatste keer opnieuw verbinden kreeg ik de melding dat de update mislukt was met daarbij de vraag of ik het nog eens wilde proberen.

Ondertussen had ik wel een vermoeden waar het probleem zat. Ik had nl. de WiFi instellingen van mijn telefoon eerder al eens van DHCP omgezet naar handmatig en de gateway en DNS gegevens leeg gelaten, om op die manier toch 3G / 4G te kunnen gebruiken terwijl de telefoon met de auto verbonden was. Ik denk dat mijn telefoon daardoor steeds naar een ander WiFi netwerk op zoek ging en dat ook vond.

Daarom heb ik DHCP maar wee terug gezet en daarna aangegeven dat ik nogmaals wilde proberen te updaten. Vreemd genoeg gaf de app toen aan dat hij ging updaten van versie (de laatste) naar versie (de laatste). Maar toch maar doorgezet. Dit keer ging de update wel goed. Bij iets meer dan 60% kreeg ik nog één keer het verzoek om de SSID te checken. Toen bleef het REMOTE SSID ongeveer een minuut (of iets langer) onvindbaar. toen hij weer opdook kon ik verbinding maken en liep de update in één keer door naar 100%.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door Arnold1983 » 15 jan 2016, 14:57

Ik had met updaten van de auto ook problemen zoals boven beschreven door Anko.
Na de 99% kreeg ik ook de foutmelding dat er geen update plaats kon vinden.
Ik krijg nu de app niet meer opgestart op de iPhone 6S.
Met het oude androidtoestel wat in de auto ligt geen problemen dan kom ik er wel in.
Op de IPhone 6S krijg ik nu de melding dat het aantal smartphones is overschreden.
Ik weet het niet meer wat nou te doen hieraan?
Iemand?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door Anko » 15 jan 2016, 15:15

Wellicht resetten en op beide telefoons de app opnieuw pairen?

Reset:

dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open alarm lichten aan dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open
(dus 5 keer dicht-open, alarm lichten aan, 10 keer dicht-open)

Dan alarm lichten uit. Auto uit. Module is nu gereset. Voor opnieuw paren auto weer op contact zetten en dan:

dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open
(dus 5 keer dicht-open)

En dan vanuit de app pairen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door sigmasailor » 17 jan 2016, 15:29

Ligt het aan mij of is de uitschakeltijd van de SSID korter geworden. Heb nu al twee keer gehad dat de SSID verdwenen is (binnen 24 uur na laatste gebruik); deze tijd stond tot nog toe op 36 uur.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHS

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door PHS » 17 jan 2016, 18:06

Upgrade van iPhone naar Android :D

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door sigmasailor » 17 jan 2016, 18:20

Misschien :lol:; maar als er geen SSID te vinden is (ook laptopje genomen) zal een android ook geen verbinding kunnen maken. Dit voelt voor mij echt weer als 2014.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door dude-nl » 17 jan 2016, 20:20

Ik heb nog geen update gehad. Komt het omdat ik de 2016 heb en jullie de 2014?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door sigmasailor » 17 jan 2016, 20:41

Zou (denk ik) niet uit mogen maken tenzij je de nieuwe versie (ik heb nu 1.4.0) direct op je telefoon gekregen hebt? Gaat gewoon via de App store en heeft weinig tot niets met MMNL te maken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door dude-nl » 17 jan 2016, 20:57

Ahh dacht dat het over update van de auto software ging.
Wel apart trouwens dat de app aangaf dat ik geen update had maar de appstore uiteindelijk wel een update liet zien...

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door sigmasailor » 17 jan 2016, 22:05

Een beetje langs elkaar heen praten doen we wel denk ik.
In de App zat bij mij een update voor de PHEV router verpakt. Zou best kunnen dat de nieuwere PHEVs de firmware die wij nu net met App krijgen al hadden. Dat ziet de nieuwe App en die vraagt dan niet de firmware update uit te voeren.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door PHEV2014 » 18 jan 2016, 14:38

Is ergens te vinden wat de update van de "voertuigsoftware" inhoudt?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

tadango

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door tadango » 18 jan 2016, 15:22

Zie de 2e post.... (of de omschrijving in de app store ;))

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door PHEV2014 » 18 jan 2016, 16:30

OK. Maar de timer heeft bij mij altijd goed gewerkt.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Mitsuman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2016, 11:14

Re: Update App (en software in auto)

Bericht door Mitsuman » 21 jan 2016, 10:31

Update bleef bij mij op 99% hangen. Zoals op update scherm werd aangegeven, heb ik een paar minuten gewacht en daarna met de home knop het scherm verlaten (Iphone).
Daarna was telefoon verbonden met wifi van de auto, maar als ik de app wer opstartte, kreeg ik de melding dat communicatie niet mogelijk was. Paar keer geprobeerd, maar steeds dezelfde melding.
Daarna weer een keer met de sleutel 10x dicht/open gedaan. Toen de app opgestart en alles werkte weer zonder problemen.
Versie van de auto software gecontroleerd. Was inderdaad bijgewerkt naar de nieuwste versie.

Plaats reactie