Bedienen standkachel via SMS berichten

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
bokito

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door bokito » 31 jan 2015, 12:07

@Kees en ReinierL,

Voor wie telefoon rooten en Tasker als ver van je bed show klinkt....

...Kijk dan hier of je hier zelf uit kan komen. http://www.autoapps.no/Topp_Menyer/01-O ... Remote.php

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 31 jan 2015, 13:16

Ben meestal wel in voor zulk soort dingen, maar ik heb helaas geen hond.

Gekheid, als ik in de buurt van Drenthe woonde zou ik graag een keer met je afspreken. Maar helaas.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Reinier L » 01 feb 2015, 09:41

"Drenthe doet wat met je". :D

Bedankt Bokito en Anko.
Ga morgen een Android bij de gsm shop hier halen en met de app aan de klooi.
We zullen zien, laat het nog horen.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door OutSander » 02 feb 2015, 20:28

Mocht je er niet uitkomen Reinier, wil ik hier samen nog wel eens naar kijken. Heb me er niet in verdiept, maar moet er wel uitkomen.
Ik heb eventueel nog wel een "klusje" voor je! :twisted:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Reinier L » 02 feb 2015, 23:44

Bedankt voor je aanbod outsander. Je weet de weg en de koffie staat klaar.
Vandaag bij de gsm shop een Samsung gekocht (Android 2.0) maar had nog niet alles gelezen en deze morgen weer inwisselen voor een versie met Android 4 of hoger. Stom stom.
Dan maar stapsgewijs de boel opvolgen. We zullen zien.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 04 feb 2015, 22:55

Ik heb nu ook een Android telefoon gekocht met kitkat erop. Moet de telefoon alleen unlocked worden met odin of moet hij echt geroot worden?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 05 feb 2015, 06:19

Voor het Tasker script? Ik heb hem geroot. Of "het ook met minder gekund had" weet ik niet. Maar aan de andere kant kun je met Odin ook rooten, als ik me niet vergis:

http://androidflagship.com/791-update-r ... evice-odin
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 05 feb 2015, 07:47

Dank voor de link. Ik had een methode waarbij na dit ook nog Kinguser erop gezet werd mbv Root Genius. Maar dat is zo te zien dus niet nodig.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 05 feb 2015, 15:01

laatste nieuwe app. gedownload bij google play store 27 euries. is vernieuwd en nog twee gratis apps heb je er bij nodig.
Samsung galaxy op marktplaats gekocht voor weinig met androidversion 4.4.2
Deze link goed door lezen http://www.autoapps.no/Topp_Menyer/01-O ... lation.php
Werkt bij mij perfect.

krijg netjes een sms met starten,gereed,accu status telefoon.

mvg
Henk

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 05 feb 2015, 23:20

PHEV2014 schreef:Dank voor de link. Ik had een methode waarbij na dit ook nog Kinguser erop gezet werd mbv Root Genius. Maar dat is zo te zien dus niet nodig.
Dat is dus wel nodig. Werkt intussen perfect. Dank aan alle bijdragers aan deze oplossing, met name tadango voor de uitgebreide uitleg .
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 06 feb 2015, 08:10

Werkt hier ook zo stabiel dat ik steeds vergeet dat ik het zelf gemaakt heb :) Heerlijk zo'n warme auto. Ben ook blij dat het laatste accu streepje op deze manier ook nog wordt opgebruikt. Altijd iets reserve voor de standkachel ;)

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 07 feb 2015, 19:38

Nu alles werkt wil ik er voor zorgen dat ik niet telkens mijn accu moet opladen van de telefoon.
Nu zit er in de app een functie voertuig instellingen ac op nul,30 of 60 min ?
Kan iemand mij vertellen wat ze hiermee bedoelen blijft er ergens spanning op staan na het uitzetten van de auto en zoja waar dan op ?

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 07 feb 2015, 21:23

Je kunt de telefoon opladen via een USB-lader in de 12V uitgang in de armsteun. Die gaat uit als het contact uit gaat, dus geen risico van lege boordaccu. Je kunt ook in tasker een task maken die bij lage telefoonaccuspanning een SMS aan je stuurt.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 07 feb 2015, 22:07

Ja die wist ik al,maar dat is niet helemaal mijn vraag.
Merendeel rij ik kleine stukjes met de auto van en naar mijn werk dus echt opladen via de usb
Lukt niet.
Ik wil graag weten die fuctie doet zoals ik eerder aanhaalde.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 07 feb 2015, 23:30

Daar ben ik overvraagd, helaas. Is dat niet de setting die bepaalt hoelang er spanning op de diverse aansluitingen blijft staan? Lijkt me makkelijk te testen.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 08 feb 2015, 09:55

Ja dat dacht ik ook maar waar blijft de spanning op staan ik kan het niet ontdekken.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door zdDog » 08 feb 2015, 16:35

Toen ze bij mij het auto alarm moesten bijstellen (ging af als je even naar binnen keek) ging de leeslamp voor eruit en zaten ze daar te frutten, dus ik denk dat daar spanning ergens zit die blijft na afsluiten auto
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

bokito

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door bokito » 09 feb 2015, 11:01

Henkvanbeveren schreef:Ja dat dacht ik ook maar waar blijft de spanning op staan ik kan het niet ontdekken.
Hoi Henk,

Helaas hebben de opties in de PHEV remote app niet te maken met opladen via USB. Wanneer ik mijn auto voor zomervelgen wegbreng laat ik gelijk een USB-punt maken met een vaste spanning. Wellicht in de achterbak onder de plank indien mogelijk.

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 09 feb 2015, 11:08

Mijn telefoon accu is nog nooit leeg gelopen. Gisteren niet gereden maar zaterdag veel, en vandaag 25 min. Staat nu op 90%. Hangt daar altijd ongeveer. Kan prima 4 a 5 dagen zonder dat de auto actief is. De middenconsole bak voldoet nu prima.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PHEV2014 » 09 feb 2015, 12:24

bokito schreef:Wanneer ik mijn auto voor zomervelgen wegbreng laat ik gelijk een USB-punt maken met een vaste spanning. Wellicht in de achterbak onder de plank indien mogelijk.
De 12V-accu zit achterin, dus daar maak je zo een vaste aansluiting in. Ik zou er wel mee oppassen: accu plat = auto plat. Als ik de 12V in de armsteun gebruik, loop ik geen risico en is de telefoon altijd vol (tenzij ik langer dan een week niet rijd)
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 09 feb 2015, 13:22

Met de oplossingen ben ik het wel eens en kan ik ook zeker makkelijk zelf doen.
Maar het lijkt me zeker handig dat ik kan instellen dat hij na het uitzetten maar 0 min 30 min of 60 min aanblijft.

Dus wil nog steeds graag weten wat blijft er nu onder spanning staan :?:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 09 feb 2015, 20:10

Kant en klare oplossing komt uit de wereld van de dashcams:

http://www.blackvue.be/en/accessoires/p ... c-pro.html
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door MitsuAccu » 09 feb 2015, 21:37

Is de binnenverlichting niet een optie om de spanning vandaan te halen? Die gaat toch standaard na een half uur uit? En kan omgeprogrammeerd worden naar een uur?
Misschien helpt het...

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door zdDog » 16 feb 2015, 22:18

Is het trouwens mogelijk om niet SMS maar bv een Whatsapp bericht te sturen? ik heb nl geen SMS bundel (ingeruild tegen dubbel internetbundel)
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 17 feb 2015, 06:24

Dan ben je wel afhankelijk van WiFi en/of 3G (4G). En de vraag is: als je dat actief maakt, wat gaat er dan allemaal nog meer 'over de lijn' waardoor je buiten je databundel kunt schieten?

Mijn oplossing was om de Android telefoon te laten reageren op gemiste oproepen. Geen sms kosten, geen data kosten, geen bel kosten. :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie